۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

پروژه‌ای شاخص با تامین مالی خیرخواهانه برای معرفی به عنوان الگو تعریف شود

  • کد خبر: ۶۱۰۲۵
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
پروژه‌ای شاخص با تامین مالی خیرخواهانه برای معرفی به عنوان الگو تعریف شود
شهردار مشهد گفت: باید با تعریف و اجرای پروژه‌ای شاخص با تامین مالی خیرخواهانه به عنوان الگو، ستاد خیرین شهر-یار را به یک برند تبدیل کنیم.

به گزارش  شهرآرانیوز، محمد رضا کلائی امروز در رویداد تامین مالی خیرخواهانه در مدیریت شهری که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، سرپرست معاونت اقتصادی به همراه جمع زیادی از خیران و نیکوکاران برگزار شد، افزود: ابزار‌هایی که در مدیریت شهری در اختیار داریم، ابزار‌های مناسبی برای تامین مالی اقدامات خیرخواهانه حوزه شهری است که ستاد خیرین شهریار می‌تواند از این ابزار‌ها استفاده مطلوبی داشته باشد.


وی اضافه کرد: ستاد خیرین شهر-یارکه دبیرخانه آن در حوزه اقتصادی تشکیل شده است، براساس مصوبه‌ای که دارد، می‌تواند کمک قانونی و زیرساختی به اقدامات و فعالیت‌های خیرخواهانه داشته باشد.


کلائی با بیان اینکه مدیریت شهری با همکاری دستگاه قضایی مجموعه شوق زندگی را راه اندازی کرده است، اظهارکرد: این مجموع می‌تواند به عنوان ابزار مهمی برای ممیزی کردن و شناخت فعالیت‌های مورد نیاز خیرین در این حوزه مورد استفاده قرار گیرد.


شهردار مشهد تصریح کرد: ابزار دیگری که می‌توان از آن برای انجام فعالیت‌های خیر خواهانه بهره برد، کارخانه نوآوری است که می‌تواند در حوزه حمایت‌های استارت آپی و تمرکز فعالیت‌ها مفید فایده باشد.


وی ادامه داد: معتقدیم در اختیار داشتن و استفاده از این ابزار‌ها می‌تواند به موضوع تامین مالی خیرخواهانه کمک بسیار زیادی داشته باشد.


کلائی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد در حوزه توسعه برندینگ فعالیت‌های ستاد خیرین شهر-یار مشکل داریم، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل به دو مسئله نیازمندیم، مسئله اول داشتن پروژه مشخص دارای تامین مالی خیر خواهانه موفق است که بتوانیم آن را به عنوان یک نمونه معرفی کنیم.


وی گفت: این موضوع بسیار مهم است لذا از ستاد خیرین شهر-یار درخواست دارم روی یک پروژه شاخص که ویژگی‌های برند سازی را داشته باشد، تاکید کنند.


شهردار مشهد افزود: مسئله دوم ارائه این نمونه شاخص به عنوان الگو است، برهمین اساس پروژه محوری که آن را ستاد خیرین شهر-یار باید مشخص کند، می‌تواند توسعه دهنده الگوی تامین مالی خیرخواهانه در حوزه شهری باشد و آن را پایدار کند.


وی اضافه کرد: از افرادی که نیت خیرشان باعث تشکیل ستاد خیرین شهر-یار شده است تشکر می‌کنم و امیدوارم نیتشان در قالب الگویی قابل توسعه برای جلب مشارکت مردم قرار گرفته و بتواند در دراز مدت پایدارمانده و به مردم خدمات رسانی کند.


شهردار مشهد همچنین در حاشیه این رویداد، گفت: جلب مشارکت مردم در اداره شهر، چه اداره کالبدی و چه اداره اجتماعی، بسیارمهم است.


کلائی افزود: برای تحقق این هدف، مدیریت شهری باید زیرساخت‌های مورد نیاز جلب مشارکت را آماده کند و معتقدم ستاد خیرین شهر-یار یکی از مهم‌ترین نمونه‌های ایجاد زیرساخت است که امیدواریم بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد.


وی اضافه کرد: خیرین شهر-یار تا کنون درگیر ساختار و پروژه‌های موضوعی بوده است که از این پس وارد پروژه‌های موضوعی هم خواهد شد تا بتوانیم حداقل ۱۰ پروژه مشخص را با ایده‌های نوآورانه در یک افق دو ساله هدف گذاری کنیم.


کلائی در خصوص میزان مشارکت شهرداری مشهد در تامین مالی خیرخواهانه حوزه شهری، گفت: براساس مصوبه شورای شهر به هر میزان که خیرین در اجرای پروژه‌های خیر خواهانه کمک کنند شهرداری مشهد نیز به همین میزان کمک خواهد کرد.


شهردار مشهد ادامه داد: مشارکت در ساخت بیمارستان ناظران، تامین بسته‌های معیشتی و.. از نمونه اقدامات ستاد خیرین شهریار است که هرچه جلوتر برویم این اقدامات متنوع‌تر خواهد شد.

 

 ستاد خیرین شهر-یار اقدامات خیرین را در حوزه شهری نظام مند می‌کند 

سرپرست معاونت و سازمان اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد گفت: ستاد خیرین شهر-یار اقدامات خیرین را در حوزه شهری نظام مند می‌کند.

مهدی حاتمی نیز افزود: معتقدم رویداد تامین مالی خیرخواهانه در مدیریت شهری از دید محتوایی و ایده یک رویداد فوق العاده است.


وی اضافه کرد: ما در زمان‌های مختلف و پیش از این دوره مدیریت شهری نیز مشارکت خیران را در حوزه شهر داشته ایم، اما این مشارکت به صورت ساختاریافته و نظام‌مند نبوده است.


حاتمی تصریح کرد: با توجه به این موضوع، ایده ساختارمند کردن مشارکت خیرین در حوزه شهری با ایجاد ستاد خیرین شهر-یار در این دوره مطرح و به دنبال آن ابتدا مجمع و شورای خیرین شهر-یار مرکب از خیرین تشکیل و سپس ستاد مرکب از خیرین و مدیریت شهری ایجاد شد.


سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با بیان اینکه ساختار این ستاد به این گونه است که ایده‌ها از سوی خیرین محترم ارائه می‌شود، اظهارکرد: این ایده‌ها در شورای خیرین شهر-یار بررسی و پخته می‌شود و آن چیز که صرفه و صلاح شهر و مورد علاقه خیرین است تبدیل به یک بسته مشارکتی شده و برای تصویب به شورای شهر ارائه می‌شود.


وی ادامه داد: با پیگیری‌ها و فعالیت‌هایی که طی یکسال و نیم گذشته انجام شده معتقدیم اکنون در ستاد خیرین شهر-یار به ساختار قابل قبول و با ثباتی رسیده ایم که ثمره آن را در پروژه‌های ساخت مرکزآموزش‌های فنی و حرفه‌ای ویژه خواهران و مرکز بازتوانی مادر و کودک که عملیات اجرایی آن فردا آغاز خواهد شد و سایر پروژه‌ها در آینده خواهیم دید.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->