کوسه جان بازیگر «دزدان دریایی کارائیب» را گرفت «کودک شو» ویژه عید غدیر روی آنتن می‌رود + زمان پخش «منوچهر والی زاده» مجری مناظره انتخاباتی رادیو ورزش شد محمد معتمدی «از ایران نگذشتیم» را خواند + ویدئو «تامینا» جایزه بهترین فیلمنامه فالواترای ایتالیا را کسب کرد کنسرت رایگان محسن ابراهیم‌زاده در منطقه فرهنگی‌گردشگری عباس‌آباد معرفی کاندیدا‌های هیئت‌مدیره انجمن هنر‌های خراسان‌رضوی + اسامی «ترانه راهزنان» از شبکه چهار پخش می‌شود راه‌یابی «آخرین شیهه...» به جشنواره RIFFA کانادا سریال «فراری» روی آنتن شبکه یک + زمان پخش «زخم کاری» به فصل چهارم رسید + جزئیات مریم و رامین «در پناه تو» بعد از ۴۰ سال + عکس جلسه نقد کتاب «گنجشک در اتاق ریکاوری» برگزار شد | کنسرو شدن کلمات و رنده شدن دیالوگ‌ها در شعر فراسپید جکی چان با یک «یک اسطوره» در راه سینما ویژه‌برنامه‌های تلویزیون به مناسبت عید غدیر + زمان پخش دوقلو‌های جایگزین سارا و نیکا در پایتخت ۷ مشخص شدند؟ + عکس صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ گذری بر ظرفیت نمایش‌های سنتی و آیینی در نقد اجتماعی
سرخط خبرها

معرفی کتاب «بازمانده‌هایی از فرهنگ دوران جاهلی در تمدن اسلامی»

  • کد خبر: ۶۱۲۹۴
  • ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
معرفی کتاب «بازمانده‌هایی از فرهنگ دوران جاهلی در تمدن اسلامی»
کتاب بازمانده‌هایی از فرهنگ دوران جاهلی در تمدن اسلامی، از اصلی‌ترین کتب کلاسیک جهان و از معتبرترین منابع تحقیقی تطبیقی استفاده شده و استناد همه دین پژوهانی است که در زمینه مردم نگاری دین و مذاهب، فرهنگ شناسی عرفی مردم و فرهنگ عامه شناسی در جوامع اسلامی و ایران تحقیق می‌کنند.
به گزارش شهرآرانیوز - ادوارد الکساندر وسترمارک، فیلسوف، جامعه شناس و انسان شناس فنلاندی است که از دانشگاه هلسیگفورس در فلسفه و جامعه شناسی دکتری گرفت و به استادی جامعه شناسی همان دانشگاه منصوب شد. وسترمارک از نخستین دانشمندان جامعه شناسی بود که به پژوهش‌های میدانی در کنار مطالعات و تحقیقات کتابخانه‌ای رو آورد. او یک دوره سی ساله از عمر خود را در پژوهش‌های میدانی گذراند که ۹ سال از آن فقط در کشور مراکش گذشت.
 
ادوارد وسترمارک در پژوهش‌های میدانی خود کوشید به شماری از سنت‌های کهن قبیله‌ای و رفتار‌ها و باور‌ها و اعمال شرک آمیزی دست یابد که پس از ورود و گسترش اسلام در سرزمین‌های آفریقایی و گرویدن آفریقایی‌های کافر به ویژه بربر‌ها به اسلام، هنوز میان آن‌ها بازمانده یا با سنت‌های مذهبی دین جدیدشان، اسلام، در آمیخته شده بودند.

کتاب بازمانده‌هایی از فرهنگ دوران جاهلی در تمدن اسلامی، از اصلی‌ترین کتب کلاسیک جهان و از معتبرترین منابع تحقیقی تطبیقی استفاده شده و استناد همه دین پژوهانی است که در زمینه مردم نگاری دین و مذاهب، فرهنگ شناسی عرفی مردم و فرهنگ عامه شناسی در جوامع اسلامی و ایران تحقیق می‌کنند. این کتاب نتیجه پژوهش‌های میدانی و کتابخانه‌ای طولانی مدت نویسنده در فرهنگ رفتاری و عقاید و باور‌ها و مناسک دینی سنتی مردم مراکش و به ویژه مردم قبایل بربر مراکش است که در زندگی روزمره خود به کار می‌برده اند.
 
نویسنده با مهارت تمام و نگرش دوگانه جامعه شناسانه و انسان شناسانه، همسانی‌ها و آمیختگی‌های فرهنگ این مردم نومسلمان را در برخی عرصه‌های رفتاری و اعتقادی و مناسکی با پاره‌ای از عناصر بازمانده از فرهنگ شرک آمیز اقوام و قبایل روزگاران پیشین یا دوره جاهلی در فرهنگ و زندگی روزانه آن‌ها به دست داده است.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->