این آجیل، دیابت را کنترل، کم خونی را درمان و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند ضرر‌های حمام طولانی | زمان استاندارد زیر دوش ماندن چقدر است؟ تداوم بارش باران در برخی استان‌ها تا اوایل هفته آینده (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باور‌های اشتباه مردم درباره آبلیمو‌های سنتی تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده سرماخوردگی‌ها کروناست تاکید معاون استاندار خراسان‌رضوی بر راه‌اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سومین رستوران متخلف در طرقبه‌شاندیز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان
سرخط خبرها

پای بندی ۷۰ درصدی مشهدی ها به شیوه‌نامه‌های بهداشتی

  • کد خبر: ۶۱۴۹۵
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
پای بندی ۷۰ درصدی مشهدی ها به شیوه‌نامه‌های بهداشتی
علی‌اصغر حسنی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد: وضعیت رعایت پروتکل‌ها بین همشهریان ما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میانگین از ۶۰ تا ۷۰ درصد است. مهم‌ترین پایه همه رعایت‌ها نیز به مراقبت‌های مردم برمی‌گردد.
تکتم جاوید | شهرآرانیوز؛ در یک‌سال گذشته، گذرمان به مراکز زیادی همچون بازارها، مطب‌های پزشکان، ادارات و بیمارستان‌ها افتاد. برخی مکان‌ها پروتکل‌های بهداشتی را به‌خوبی رعایت می‌کردند و برخی از متصدیان و مراجعان هم انگار هنوز متوجه وجود کرونا نشده بودند. باوجود‌این علی‌اصغر حسنی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، که به احتمال زیاد با تجربه بازدیدهایش سخن می‌گوید، معتقد است: وضعیت رعایت پروتکل‌ها بین همشهریان ما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میانگین از ۶۰ تا ۷۰ درصد است. مهم‌ترین پایه همه رعایت‌ها نیز به مراقبت‌های مردم برمی‌گردد.

تیم‌های نظارتی معاونت بهداشتی دانشگاه بر نحوه رعایت پروتکل‌ها نیز نظارت می‌کنند. وی ادامه می‌دهد: در بازدیدهایمان برای کنترل بهداشت محیط، بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی هم نظارت می‌شود که ادارات و سازمان‌ها هم در این دسته قرار دارند. بازهم تأکید می‌کنیم که تنها راه مقابله با ویروس کرونا رعایت دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور پیدا نکردن در تجمعات و دورهمی‌هاست.

این روز‌ها که زمان خریدکردن‌های نوروزی است، می‌توان نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به‌آسانی مشاهده کرد. حسنی درباره ماسک‌زدن در فضای بازار‌های باز و پاساژ‌ها می‌گوید: حقیقت این است که به‌محض خروج از منزل باید ماسک بزنیم، چه فضای محلی باز باشد یا بسته که بهترین شکل حفاظت از خودمان و دیگران را رعایت کرده باشیم. اما ازآنجاکه در فضای باز تهویه بهتر صورت می‌گیرد، شاید عده‌ای به آن بی‌توجه باشند. درعین حال نکته مهم در فضای باز و بدون ماسک این است که فاصله اجتماعی را با دیگران رعایت کنید.

تیم‌های بازرسی و نظارت بر نحوه تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی مرکز بهداشت استان اگرچه هیچ‌زمانی بیکار و تعطیل نیستند، از یک‌سال گذشته تاکنون در‌کنار بررسی‌های دیگر، معضل شیوع کرونا را هم پشت سر گذاشته‌اند و با انجام ۴۳۸‌هزار و ۵۸۷ بازدید در شهر، متخلفان را شناسایی کرده و به مراجع قضایی معرفی یا محل کسب‌های غیرمجاز یا غیربهداشتی را پلمب (مُهر و موم) کرده‌اند.
 
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بااشاره به اینکه دستورالعمل کشوری کشیک نوروزی امسال هنوز ابلاغ نشده است، می‌گوید: باوجوداین برنامه کشیک نوروزی را طبق سال‌های قبل برنامه‌ریزی کردیم، به این دلیل که فروشگاه‌های عرضه محصولات غذایی مانند قنادی‌ها یا خشکبار خیلی زودتر از شب عید تولید خود را آغاز می‌کنند. به‌این‌ترتیب با نظارت بر کیفیت مواد اولیه، نحوه تولید و شرایط نگهداری مراکز غیرمجاز را شناسایی می‌کنیم. همچنین اماکن عمومی مانند فرودگاه، پایانه مسافربری و راه‌آهن را که محل حضور افراد زیادی است، کنترل می‌کنیم.
تیم‌های بازرسی‌شان هر روز از ساعت‌۸ تا ۲۰ پیوسته سرکشی می‌کنند و تیم‌های آماده‌باش ۲۴ ساعته هم دارند. البته شماره تلفن کشوری‌۱۹۰ هم منتظر دریافت شکایت‌ها و رسیدگی در مدت ۴۸‌ساعت است.
 
پای بندی ۶۰ تا ۷۰ درصدی شهروندان مشهدی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->