تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار هولناک مسجد موسی بن جعفر تبریز + ویدئو افزایش مبلغ وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان ویدئو | خفگی چوپان همراه با ۱۰۰ رأس گوسفندش در تریلی (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

استانداری خراسان رضوی: به مشهد سفر نکنید

  • کد خبر: ۶۱۳۶۵
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
  • ۱
استانداری خراسان رضوی: به مشهد سفر نکنید
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از مردم خواست تا حد امکان به مشهد و استان خراسان رضوی سفر نکنند. او با اشاره به قرار داشتن مشهد در وضعیت زرد کرونایی گفت: تصمیم‌گیری نهایی در خصوص ممنوعیت ورود به مشهد منوط به اعلام مکتوب ستاد ملی مقابله با کرونا است. 

به گزارش شهرآرانیوز، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: درباره محدودیت سفر به مشهد در تعطیلات نوروزی فردا در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد اما از مردم تقاضا داریم تا حد امکان به مشهد و استان خراسان رضوی سفر نکنند.

محمد علی نبی‌پور روز شنبه در جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی افزود: در حال حاضر مشهد در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و طبق مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون سفر به شهرهای بزرگ مسافرپذیر مانند مشهد با وجود وضعیت زرد، ممنوع بوده است، اما تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص منوط به اعلام مکتوب ستاد ملی مقابله با کرونا است. 

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: عادی‌انگاری، بی‌دقتی و بی‌مبالاتی نسبت به پروتکل‌های بهداشتی، ازدحام و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خطر شیوع موج چهارم کرونا در مشهد و خراسان رضوی را بدنبال دارد.


وی افزود: در حال حاضر وضعیت مشهد و استان خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا نسبت به سایر مناطق کشور خوب و قابل دفاع است، اما کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم خطر شیوع مجدد کرونا را در بردارد.


نبی‌پور ادامه داد: در حال حاضر وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی به طور میانگین ۷۱ درصد است که باید در جهت افزایش آن قدم برداریم.  


وی گفت: الزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح ملی باید از توصیه و تذکر اخلاقی بیرون رود و بایدها و نبایدهای قانونی بویژه در دوران خریدهای عید نوروز و بازدیدهای نوروزی صورت گیرد.


معاون استاندار خراسان رضوی افزود: با هم‌افزایی و همکاری بین ارکان مختلف وضعیت خراسان رضوی در مقابله با کرونا مطلوب است، اما از تمامی دست‌اندرکاران تقاضا داریم از  رفتارها و تعصبات تک بعدی پرهیز کرده و از مصوبات ستاد مقابله با کرونا حمایت کنند.  


وی با اشاره به رشادتها و تلاشهای کادر بهداشت و درمان در معالجه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ ادامه داد: گرچه  کادر بهداشتی و درمانی در دوران شیوع کرونا زیر بار فشار مضاعف قرار گرفت اما تجربیات گرانسنگی را در راستای مقابله با همه‌گیری این ویروس به دست آورد.

 

بر اساس آخرین آمار رسمی، تاکنون یک میلیون و  ۷۳۹ هزار و ۶۳۰ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت  ۷۳ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به  ۶۱ هزار و  ۱۴۲ تن رسیده است.


همچنین تاکنون یک میلیون  و ۴۸۵ هزار و ۱۷۹  بیمار بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
پاندمی کرونا تاکنون ۱۱۹ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۲۸  نفر را در جهان بیمار کرده و جان ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۶۲۲  نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.


۹۶ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۱۹۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان نیز تاکنون درمان شده‌اند.


در این میان آمریکا با ۲۹ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۴۲۳  بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و ۵۴۵ هزار و ۵۴۴ قربانی این بیماری، بیشترین تعداد ابتلا و تلفات ناشی از کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 


بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
0
0
مگر با حرف کسی زیر بار میره ، چرا شهر مشهد پر از پلاک غیر استانی هستش ؟ چطور میان داخل
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->