ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

از چه محصولاتی در رویداد فروردین ماه اپل رونمایی خواهد شد؟

  • کد خبر: ۶۱۵۷۴
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
از چه محصولاتی در رویداد فروردین ماه اپل رونمایی خواهد شد؟
اپل احتمالاً در رویدادی که اوایل فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، از ایرتگ، آیپد پرو جدید و چند محصول دیگر رونمایی می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اپل برگزاری رویداد در ماه مارس (احتمالاً ۲۳ مارس برابر با ۳ فروردین ۱۴۰۰) را هنوز به طور رسمی اعلام نکرده و ممکن است تنها یک هفته مانده به شروع، تاریخ را رسما اعلام کند. با این وجود برخی خبرگزاری‌ها لیست محصولاتی که احتمال می‌رود در این رویداد معرفی شوند را تهیه کرده‌اند.

 

ابهام در مورد برگزاری رویداد

 

از چه محصولاتی در رویداد فروردین ماه اپل رونمایی خواهد شد؟

 

از ژانویه ۲۰۲۱، چندین گزارش به برگزاری رویداد اپل در ماه مارس اشاره کرده‌اند، ولی فوریه امسال، «Mark Gurman»، تحلیلگر بلومبرگ در توییتی مدعی شد که «احتمالاً خبری از برگزاری رویداد نخواهد بود.» با اینکه در این مورد نظرات ضد و نقیضی منتشر شده، سابقه اپل در برگزاری رویدادها در ماه مارس بسیاری از کاربران را امیدوار کرده است.

 

اپل شش رویداد در ۱۰ سال گذشته را در ماه مارس برگزار کرده است. جدیدترین رویداد به سال ۲۰۱۹ برمی گردد که کمپانی کوپرتینویی از سرویس‌های +Apple Arcade، Apple Card، Apple News و +Apple TV رونمایی کرد.

 

شیوع ویروس کرونا عملاً برگزاری رویداد در سال ۲۰۲۰ را غیرممکن کرد، اما حالا که شرایط کمی بهتر شده احتمال برگزاری آن قوت گرفته است. اگر این رویداد برگزار شود، احتمالاً شاهد رونمایی از محصولات زیر خواهیم بود.

 

ایرتگ

 

از چه محصولاتی در رویداد فروردین ماه اپل رونمایی خواهد شد؟

 

مدت هاست شایعاتی پیرامون ردیاب اپل به نام ایرتگ (AirTags) منتشر می‌شود ولی تاکنون شاهد معرفی آن نبوده‌ایم. بر اساس شایعاتی که پیشتر منتشر شده‌اند، احتمال رونمایی از این محصول در رویداد پیش رو بالاست.

 

ایرتگ نوعی ردیاب است که تقریباً به اندازه یک سکه بوده و با وصل شدن به ابزارها از گم شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. کاربر می‌تواند با این ردیاب کوچک و اپ Find My که برای پیدا کردن آیفون یا آیپد استفاده می‌شود، لوازمی که سخت افزار ردیابی ندارند را پیدا کند.

 

این وسیله جانبی از فناوری باند فوق سریع (UWB) و بلوتوث استفاده می‌کند و پیش‌بینی می‌شود قیمتی بین ۲۵ تا ۳۵ دلار داشته باشد.

 

آیپد پرو

 

از چه محصولاتی در رویداد فروردین ماه اپل رونمایی خواهد شد؟

 

اپل سابقه رونمایی از مدل جدید آیپد پرو در ماه مارس را دارد، بنابراین این محصول یکی از کاندیداهای اصلی رویداد امسال است. شایعاتی که در ژانویه ۲۰۲۱ منتشر شده‌اند به رونمایی از آیپد پرو ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی اشاره کردند.

 

برخی شایعات حاکی از آن هستند که مدل ۱۲.۹ اینچ احتمالاً جزو اولین محصولات اپل است که نور پس زمینه mini LED خواهد داشت. این فناوری نسبت به نور پس زمینه LCD کنتراست و بازتولید رنگ بهتری را به ارمغان می‌آورد. شایعاتی در مورد تغییر سیستم اسپیکر از جمله کاهش تعداد دریچه‌ها و نقل مکان بلندگوها منتشر شده و ممکن است ضخامت ماژول دوربین نیز کمتر شود.

 

آیپد مینی

 

از چه محصولاتی در رویداد فروردین ماه اپل رونمایی خواهد شد؟

 

قدیمی‌ترین آیپد در سبد محصولات اپل یعنی آیپد مینی آخرین بار مارس ۲۰۱۹ آپدیت شد و این یعنی حالا تقریباً دو سال از زمان معرفی آن می‌گذرد. به همین دلیل احتمال رونمایی از مدل جدید این محصول در رویداد پیش رو بسیار بالاست.

 

«مینگ-چی کو»، تحلیلگر مسائل مربوط به اپل مه ۲۰۲۰ پیش‌بینی کرد که آیپد مینی ۹ اینچی «اوایل ۲۰۲۱ می‌آید.» خبرگزاری Macotakara ژانویه امسال زمانبندی دقیق تری اعلام کرد و از عرضه این محصول در ماه مارس خبر داد.

 

پیش‌بینی می‌شود آیپد مینی جدید از نمایشگر کمی بزرگتر (۸.۴ اینچ) و بدنه باریک‌تر و همچنین تاچ آیدی و پورت لایتنینگ برخوردار باشد.

 

آی مک مبتنی بر اپل سیلیکون

 

از چه محصولاتی در رویداد فروردین ماه اپل رونمایی خواهد شد؟

 

ممکن است در رویداد امسال آی مک ۲۴ اینچی با چیپ M1، چیپست جدیدتر M1X و یا حتی چیپ M2 رونمایی شود. انتظار می‌رود این محصول بدنه جدیدی داشته باشد که ظاهر آن را هر چه بیشتر به آیپد پرو و نمایشگر Pro Display XDR شبیه می‌کنند.

 

نمایشگر ۲۴ این مدل احتمالاً از تراکم پیکسل رتینا و رزولوشن 4K پشتیبانی کرده و از فناوری mini LED برای نور پس زمینه استفاده خواهد کرد. قیمت آی مک جدید احتمالاً در حد مدل‌های مبتنی بر پردازنده اینتل و در حدود ۱۲۹۹ تا ۱۷۹۹ دلار خواهد بود.

 

ایرپاد ۳، ایرپاد X و ایرپاد پرو لایت

 

از چه محصولاتی در رویداد فروردین ماه اپل رونمایی خواهد شد؟


شایعات متعدد به عرضه چندین مدل ایرپاد با عملکردها و قیمت‌های متنوع خبر می‌دهند و ممکن است شاهد رونمایی بعضی از آن‌ها در رویداد ماه جاری باشیم.

 

ایرپاد ۳ احتمالاً از لحاظ ظاهری شبیه ایرپاد پرو خواهد بود اما سخت افزار دگرگون شده خواهد داشت. برخی شایعات به تغییر سرگوشی‌ها اشاره کرده‌اند. البته ممکن است اپل این ویژگی‌ها را مختص سری پرو هدفون‌های خود نگه داشته باشد. ایرپاد ۳ احتمالاً ساقه کوتاه تری خواهد داشت و با شارژدهی ۵ ساعته و قیمت تقریبی ۱۹۹ دلار معرفی خواهد شد.

 

گزارش‌هایی در مورد عرضه ایرپاد پرو لایت منتشر شده است. شایعه شده این مدل از برخی قابلیت‌های سری پرو مثل سرگوشی‌های قابل تعویض برخوردار بوده و قیمت کمتری خواهد داشت.

 

ایرپاد X اما محصول کاملاً متفاوتی است. طبق شایعه‌ها، این محصول یک ایرفون نیمه بی‌سیم خواهد بود که گوشی‌ها در آن با سیم به یکدیگر متصل شده‌اند. این مدل که مخصوص ورزشکاران ساخته شده و ممکن است جایگزین برخی محصولات سری Beats شود، حدوداً ۲۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

 

پل TV

از چه محصولاتی در رویداد فروردین ماه اپل رونمایی خواهد شد؟

اپل TV آخرین بار سال ۲۰۱۷ و با معرفی Apple TV 4K بروزرسانی شد، بنابراین منطقی است که منتظر رونمایی از مدل جدید این دستگاه در رویداد پیش رو باشیم. این مدل که احتمالاً «Apple TV 6» نام گرفته، به پردازنده A12Z یا چیپ جدیدتر مجهز شده است. این پیشرفت قابل ملاحظه توانایی اپل تی وی در اجرای بازی‌های Apple Arcade و دیگر اپ‌های گرافیکی را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

 

ظرفیت حافظه داخلی Apple TV جدید نیز ممکن است با جهشی چشمگیر به ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت برسد. پیش‌بینی می‌شود اپل تی وی جدید در حد و اندازه Apple TV 4K و ۱۷۹ یا ۱۹۹ دلار (بسته به ظرفیت) قیمت داشته باشد.

 

مک بوک پرو ۱۴ اینچی

 

از چه محصولاتی در رویداد فروردین ماه اپل رونمایی خواهد شد؟

 

پیش‌بینی می‌شود مک بوک پرو ۱۴ اینچی یک جانشین تمام عیار برای مک بوک پرو ۱۳ اینچی با پیشرفت‌های قابل توجه در‌ بخش سخت افزار و شکل ظاهری باشد. انتظار می‌رود این مدل با وجود بهره مندی از نمایشگر بزرگتر، ابعادی برابر با برادر ۱۳ اینچی خود داشته باشد.

برخی شایعه‌ها به بهره مندی مک بوک پرو ۱۴ اینچ از فناوری mini LED برای بهبود کنتراست و صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره کرده‌اند. قسمت تاچ بار نیز تغییراتی داشته و حالا دکمه فیزیکی Esc متناسب با دیگر مجیک کیبوردها به آن اضافه شده است. طبق شایعات، مک بوک پرو ۱۴ اینچ از چیپست M1X یا M2 برخوردار خواهد بود.

 

گسترش اپل کارت

 

از چه محصولاتی در رویداد فروردین ماه اپل رونمایی خواهد شد؟

 

اپل کارت (Apple Card) یکی از موفق‌ترین محصولات اپل بوده و حالا ظاهراً اپل می‌خواهد به دو روش استفاده از این محصول را افزایش دهد. روش اول، عرضه اپل کارت در کانادا است. ۲۵ ژانویه امسال، اداره مالکیت معنوی کانادا نام تجاری اپل کارت و اپل کَش را تأیید کرد که به احتمال عرضه این محصول در کانادا قوت می‌بخشد.

 

روش دوم، فعال کردن اپل کارت برای بیش از یک کاربر است. بررسی کدهای نسخه بتای iOS 14.5 به پشتیبانی اپل کارت از چند کاربر اشاره کرده و بیانگر این است که اپل احتمالاً می‌خواهد اجازه اشتراک حساب کاربری با دیگران را بدهد.

 

جمع بندی

باید منتظر ماند و دید اپل این رویداد را در ماه مارس برگزار می‌کند یا خیر. این رویداد، در صورت برگزاری، به خاطر همه گیری کرونا به شکل کاملاً آنلاین ارائه خواهد شد. آیا ممکن است اپل معادلات را بر هم زده و محصولات جدید را بدون برگزاری رویداد معرفی کند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال فقط باید چند روز دیگر صبر کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->