آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

تعیین‌تکلیف نصفه‌ونیمه سفر‌های نوروزی

  • کد خبر: ۶۱۶۴۰
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
تعیین‌تکلیف نصفه‌ونیمه سفر‌های نوروزی
سخنگوی ستاد ملی کرونا: به جز ارومیه و اهواز، بقیه مراکز استان‌ها زرد هستند، اما مردم سفر نروند
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ سرانجام رنگ‌بندی نهایی شهر‌ها در نوروز به‌صورت غیررسمی اعلام شد. پس از تعویق پی‌درپی در اعلام وضعیت شهر‌ها برای سفر‌های نوروزی، دیروز با اظهارات سخنگوی ستاد ملی کرونا، بخشی از ابهامات موجود در زمینه برگزاری سفر‌های نوروزی رفع شد، اما همچنان تعیین‌تکلیف سفر‌های نوروزی به‌ویژه شهر‌های زائرپذیر مانند مشهد به روز‌های آینده موکول شده است.
 
سخنگوی ستاد ملی کرونا روز گذشته و در حاشیه مراسم «کرونا روایت»، علاوه بر اینکه وضعیت کشور را خوب ارزیابی کرد، رنگ‌بندی جدید شهر‌ها را به‌صورت غیررسمی اعلام کرد و گفت که غیر از ارومیه و اهواز، دیگر مراکز استان‌ها زرد هستند و این به معنای آن است که مردم برای سفر همه‌جا می‌توانند بروند، اما خواهشمان آن است که سفر نکنند!

ساعتی بعد از این اظهار نظر سخنگوی ستاد ملی کرونا فهرست شهر‌های قرمز و نارنجی که سفر به آن‌ها ممنوع است از سوی وزارت بهداشت اعلام شد که در این فهرست نامی از مشهد دیده نمی‌شود. اما در همین راستا معاون دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به خبرنگار ما گفت: براساس اظهارات سخنگوی ستاد ملی کرونا مراکز استان‌ها به‌جز ارومیه و اهواز که به‌ترتیب نارنجی و قرمز هستند، در ایام نوروز به رنگ زرد هستند. مهدی قلیان با بیان اینکه طبق معمول اگر مرکز استانی زرد باشد، دیگر شهرستان‌های پیرامون آن نیز رنگ زرد یا آبی خواهند بود، افزود: با این حال، فهرستی شامل تغییر رنگ‌بندی شهر‌ها در نوروز به دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد ارسال نشده است. همچنین نرم‌افزار «ماسک» هنوز به‌روز نشده است و رنگ‌بندی شهر‌ها را براساس آمار تاریخ ۸‌اسفند نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به گفته وزیر کشور و براساس این رنگ‌بندی اعلامی، سفر به مشهد در ایام نوروز آزاد است، تصریح کرد: به‌جز شهر‌های قرمز و نارنجی که به‌صورت قطعی ورود و خروج خودرو با پلاک شخصی به آن‌ها ممنوع است، هنوز تصمیم قرارگاه کرونا مبنی بر اینکه سفر‌های نوروزی به چه شهر‌هایی آزاد یا ممنوع است، به‌صورت رسمی اعلام نشده است.
قلیان بیان کرد: این احتمال وجود دارد که مانند بخش‌نامه قبلی که در زمینه برگزاری سفر‌های بین‌شهری ابلاغ شده بود، سفر به شهر‌های زرد آزاد باشد، اما سفر به شهر‌های زائرپذیر مانند مشهد با وجود برقراری رنگ زرد، همچنان ممنوع اعلام شود.
تعداد بستری شدگان جدید روزانه در خراسان رضوی ۱۲۲ نفر، کل بستری شدگان ۴۷۶ نفر و بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها ۱۴۱ نفر گزارش شده است.


پول بلیت مسافران کرونایی پس داده نمی‌شود

تورج دهقانی‌زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، از تصویب جریمه برای مسافران کرونایی که بلیت خریده‌اند، خبر داد و گفت: هر پروازی را مسئولان حوزه بهداشتی از ما بخواهند، لغو می‌کنیم و پول بلیت‌های لغوشده به مردم باز می‌گردد، اما اگر مسافری با آزمایش کرونای مثبت پروازش لغو شود، به او بهایی پرداخت نخواهد شد.


بیش از ۹۷هزارو۲۳۸ آزمایش کرونا در مسجد سنگر سلامت

فرهمند، ناظر عالی طرح شهید سلیمانی در خراسان‌رضوی، با اشاره به افزایش چشمگیر آزمایش کرونا هم‌زمان با اجرای این طرح در استان، گفت: از آغاز طرح شهید سلیمانی تا پیش از شروع طرح تشدید، ۸۴هزارو۲۳۸ آزمایش پی‌سی‌آر و ۲۳هزار آزمایش سریع انجام شده که از این تعداد آزمایش پی‌سی‌آر ۱۸هزارو۱۰نفر و آزمایش رپید هزارو۳۴۹ نفر مثبت بوده است.
در طرح شهید سلیمانی ۷۷۸تیم حمایتی و ۱۲هزارو۲۲۹ تیم رهگیری همکاری کردند که درنتیجه این تلاش و رهگیری، ۸۲هزار نفر از اطرافیان بیماران کرونایی رهگیری و شناسایی شدند.


آزمایش واکسن کوو ایران‌برکت در مشهد

همچنین حامد حسینی مدیر گروه مطالعات واکسن ایرانی کرونای ستاد اجرایی فرامین امام (ره) اعلام کرد که در فاز ۲ و ۳ آزمایش این واکسن روی ۳۰۰ داوطلب در ۶ شهر مشهد، تهران، کرج، اصفهان و بوشهر آغاز خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->