جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

دادستان خراسان رضوی: گشت‌زنی شبانه‌روزی برای پیشگیری از دست‌درازی به زمین‌های بیت‌المال

  • کد خبر: ۶۱۷۵۰
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
دادستان خراسان رضوی: گشت‌زنی شبانه‌روزی برای پیشگیری از دست‌درازی به زمین‌های بیت‌المال
محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی افزود: در زمینه پیشگیری از تصرفات در حقوق بیت المال تلاش‌های بسیاری انجام شده است. در همین راستا گشت‌های شبانه روزی حفاظت از حقوق بیت المال را تشکیل دادیم.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ گروه گشت‌های مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع استان با همکاری سازمان‌های مختلف آغازبه کار کرد. دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی در این مراسم که با حضور معاون استاندار، شهردار مشهد و دیگر مدیران استانی و شهری در کارخانه نوآوری برگزار شد، با اشاره به آغاز گشت‌های مشترک در تعطیلات نوروز، گفت: براساس تجربه سال‌های گذشته، روز‌های تعطیل بهترین فرصت برای تغییر کاربری یا تصرف اراضی توسط افراد سودجو بوده و علت برقراری این گشت‌های ۲۴ ساعته نیز همین موضوع است.
 
محمدحسین درودی افزود: در زمینه پیشگیری از تصرفات در حقوق بیت المال تلاش‌های بسیاری انجام شده است. در همین راستا با یک اقدام نوآورانه برای مقابله با افرادی که قصد دست درازی به اراضی بیت المال را دارند، گشت‌های شبانه روزی حفاظت از حقوق بیت المال را تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه این گشت‌ها نیازمند همکاری مردم در زمینه اطلاع رسانی تخلفات است، اظهار کرد: دهیاری ها، شورا‌های روستا و معتمدان محل می‌توانند منشأ اثر باشند. در صورت اطلاع رسانی فعالیت‌های مجرمانه، برخورد‌ها به سرعت انجام می‌شود و با انجام اقدامات پیشگیرانه با تخریب و قلع وقمع کمتری روبه رو خواهیم بود.


تشکیل پرونده برای متخلفان

درودی بیان کرد: امسال به دلیل اعمال جدیت بیشتر در برخورد با متخلفان، به اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال تکلیف کرده ایم تا برای افرادی که به تغییر کاربری یا تصرف اراضی اقدام کرده اند، علاوه بر قلع وقمع تصرفات، تشکیل پرونده قضایی صورت گیرد. وی ادامه داد: بی شک اعمال محکومیت قضایی برای این افراد در کاهش اقدامات مجرمانه و ادامه تصرفات اراضی مفید خواهد بود.


اجرای پروژه‌های شهری متناسب با نیاز مردم

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی از شهردار مشهد به دلیل همکاری‌های فراوان در زمینه حفظ حقوق بیت المال و تصرف اراضی قدردانی کرد و در ادامه با اشاره به احداث کارخانه نوآوری مشهد، گفت: بازسازی مکانی که مردم مشهد از آن خاطره دارند و تبدیل آن به کارخانه نوآوری، اقدامی منحصربه فرد و جالب است. وی ادامه داد: این پروژه‌ها به نوعی توجه به خواسته و نیاز مردم است و شاهد چنین اقداماتی در بخش‌های مختلف شهر هستیم. به عنوان یک شهروند، از زحمات و اقدامات شهرداری قدردانی می‌کنم.


لزوم نقشه واحد برای مقابله با تخلفات

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: امیدواریم با این تدبیر از اقدامات افراد سودجو برای تصرفات غیرقانونی در تعطیلات نوروزی جلوگیری شود. سیدکمال الدین میرجعفریان با تأکید بر اینکه یگان‌های حفاظتی جهادکشاورزی، شهرداری، راه وشهرسازی، آستان قدس و دیگر سازمان‌ها باید یک نقشه راه داشته باشیم، افزود: اگر این دستگاه‌ها محدوده‌های حفاظتی خود را به دیگر یگان‌ها اطلاع دهند، باعث ایجاد هم پوشانی مناسب و نظارت بیشتر در اراضی مختلف می‌شود. امیدوارم با تسریع در این موضوع، یگان‌ها وضعیت بهتری در سال آینده داشته باشند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بازآفرینی ویژه در وزارت راه وشهرسازی برای سامان دهی حاشیه شهر مشهد، گفت:حدود ۴ هزارمیلیارد تومان برای اجرای فاز اول این پروژه کلان منابع مالی پیش بینی شده است. میرجعفریان با بیان اینکه در بحث حاشیه شهر به مسائل کالبدی و اجتماعی توجه جدی شده است، افزود: ما باید از توسعه حاشیه نشینی جلوگیری کنیم. این موضوع همت همه سازمان‌ها را لازم دارد. اگر از توسعه حاشیه شهر جلوگیری نشود، شاهد معضلات اجتماعی فراوانی در این زمینه خواهیم بود.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر نظارت بر ساخت وساز‌های غیرمجاز، قرار است دستگاه‌های اجرایی با ایجاد موانع در قالب کمربند سبز جلو پیشروی حاشیه نشینی را بگیرند.
وی گفت: در بحث ساخت وساز‌های غیرفنی، قضاتی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ فعالیت می‌کنند، نباید به جریمه اکتفا کنند تا در بحث تعرض‌ها به اراضی و ساخت وساز‌های غیرمجاز با همه توان وارد شویم.


۱۲۸۰ هکتار لغو تصرف در اراضی استان

معاون دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی هم با اشاره به لغو تصرف از ۳۰۰ هکتار از اراضی استان، گفت: در گشت‌های کمیته صیانت با همکاری همه دستگاه ها، ۹۸۰هکتار لغو تصرف از اراضی انجام شده است که اگر در سال آینده همکاری بیشتر بین مجموعه اجرائیات شهرداری و دیگر سازمان‌ها صورت گیرد، موفقیت بیشتری در این زمینه کسب می‌کنیم. ولی قنبری راد با اشاره به اینکه در اجرای آرای قلع وقمع به ویژه در روز‌های خاص دچار مشکل هستیم، اظهار کرد: اگر احکام قلع وقمع را از حوزه پیشگیری و بحث سازه‌های غیرمجاز جدا کنیم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۲۰ هزار سازه غیرمجاز استان شکل گرفته به دلیل خلأ قانونی است، افزود: اینکه در برخی روز‌های تعطیل بحث رسیدگی به تخلفات را عقب می‌اندازیم، درعمل زحمات تیم‌ها و گشت‌های نظارتی چندبرابر می‌شود و بیشتر تخلفات در همین تعطیلات ایجاد می‌شود.
در پایان این مراسم با حکم دادستان استان، ولی قنبری راد به عنوان نماینده دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در شورای حفظ حقوق بیت المال امور حفظ اراضی تا پایان سال ۱۴۰۰ و امیر رمضانی به عنوان مسئول گشت‌های مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال در امور حفظ اراضی معرفی شدند.


برخورد قاطع با متخلفان

رمضانی، مدیر پروژه ارتفاعات جنوبی شهرداری مشهد و مسئول گشت‌های مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: در ۲۰ روز آینده به صورت مستمر و هرروز این گشت‌ها را انجام می‌دهیم. در بحث کوه خواری، ازبین بردن طبیعت، دیوارکشی‌های غیرمجاز، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت وساز در بستر رودخانه نیز به صورت جدی وارد خواهیم شد و تذکرات و اخطار‌های لازم داده می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->