سرخط خبرها

پرونده زمین «آبشار» و پادگان ارتش از دستورکار مدیریت شهری مشهد خارج شده است

  • کد خبر: ۵۷۷۳۱
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
  • ۱
پرونده زمین «آبشار» و پادگان ارتش از دستورکار مدیریت شهری مشهد خارج شده است
بنا به‌گفته رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد، موضوع اراضی آبشار و پادگان ارتش از دستورکار شهرداری مشهد خارج شده و همچنین در مرحله صفر است.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز ؛ موضوع اراضی آبشار و پادگان ارتش یکی از موضوعاتی است که شهرداری مشهد برای آن برنامه‌های زیادی را طراحی کرده و حتی قرار بود در پادگان ارتش پارک بزرگی با عنوان «شهرباغ» ساخته شود، اما وجود اختلاف‌هایی درباره سهم‌های مالکیتی و پای‌بندنماندن ارتش و آستان قدس رضوی روی توافقات قبلی با مدیریت‌شهری سبب شده است مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی مسکوت باقی بماند و بنا به‌گفته رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد، موضوع اراضی آبشار و پادگان ارتش از دستورکار شهرداری مشهد خارج شده و همچنین در مرحله صفر است.

محمدهادی مهدی‌نیا در گفتگو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت توافق برای تحویل اراضی آبشار و پادگان ارتش گفت: هنوز در این زمینه اتفاقی رخ نداده است و آستان‌قدس و ارتش از زمان ابلاغ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری تا کنون اقدام مؤثری برای اجرای این مصوبه انجام نداده‌اند.

وی با بیان اینکه انجام‌نشدن اقدامات مؤثر برای اجرایی‌شدن مصوبه شورای عالی شهرسازی از سوی ارتش موجب ناامیدی شهرداری مشهد در این زمینه شده است، تصریح کرد: اراضی آبشار مشهد دارای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری است، اما برای اجرایی‌شدن این مصوبه باید نقشه‌ها، مدارک و مستندات کامل شود و تکمیل‌شدن این موضوع نیازمند این است که مشاوران ارتش با هماهنگی راه‌وشهرسازی و شهرداری، نقشه را تهیه و تولید کنند.

مهدی‌نیا تأکید کرد: تکمیل‌شدن این مصوبه، ریزه‌کاری‌های زیادی دارد و این مسئله با وجود اینکه در گذشته توافقاتی انجام شده، به نتیجه نرسیده است.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر اینکه از نظر ما تفاوتی بین اراضی آبشار و پادگان ارتش وجود ندارد، ادامه داد: در گذشته توافقاتی درباره سهم‌ها و درصد مالکیت‌ها صورت گرفته بود، اما امروز این توافق‌ها زیر سؤال رفته و آستان‌قدس هم ادعا‌هایی را مطرح کرده است؛ در نهایت شهرداری مشهد اینک موضوع اراضی آبشار و پادگان ارتش را تا حد زیادی از دستورکار خود خارج کرده است و امیدواریم در سال‌های آینده این موضوع به سرانجام مطلوب برسد.

وی با بیان اینکه قرار بود پادگان ارتش پارک شود و البته به‌سرانجام‌رسیدن این موضوع جزو مطالبات مردمی است، ادامه داد: شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد در این زمینه پیگیری‌های زیادی را انجام داده‌اند، اما فاصله زیادی بین دیدگاه‌ها وجود دارد و گویا اراده‌ای هم برای حل آن وجود ندارد.

مهدی‌نیا با بیان اینکه در این زمینه باید گفت که کار همچنان در مرحله صفر است، تأکید کرد: ارتش و آستان‌قدس به توافق‌های صورت‌گرفته پای‌بند نماندند و به‌همین علت این مصوبه در شورای عالی شهرسازی و معماری باقی مانده است؛ در عین حال که مدیریت شهری اراده کافی از سوی طرفین را برای حل این موضوع نمی‌بیند، اما همچنان آماده است که این گره باز شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مدحت
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
با سلام،ای کاش آستان قدس رضوی به خواسته ی مجاوران امام رضا(ع)احترام بگذارد و کمی هم به فکر ساکنین مشهد باشد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->