رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

ارتش نماد اقتدار ایرانی

  • کد خبر: ۶۴۳۹۷
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
ارتش نماد اقتدار ایرانی
غلامرضا بنی‌اسدی - روزنامه‌نگار
‌می‌خواستند ارتش را بشکنند، با شعار‌های تند و به‌ظاهر انقلابی. لباس خاکی را طاغوتی می‌پنداشتند و می‌خواندند. می‌خواستند میلیشیای خود را جای آن بگذارند تا به‌جای ارتش وطن، «ارتش من» شکل بگیرد و به‌جای ایران و ایرانی، سرباز منویاتشان باشد. همان که در سال‌های بعد ساختند و پرداختند به‌عنوان «ارتش آزادی‌بخش ملی» و لوله‌های تفنگشان سینه مدافعان وطن را نشانه رفته بود. ارتشی ساخته بودند که بدتر از دشمن بر میهن آتش می‌بارید.
 
فاجعه ۳ عملیاتشان را تاریخ هرگز از یاد نخواهد برد. جنایتی که در کنار صدام علیه عراقی‌ها انجام دادند نیز فراموش نخواهد شد. آنان ارتشی چنین می‌خواستند و خلقی می‌خواندند، غافل از اینکه ارتش ایران، ارتش جمهوری اسلامی ایران، خلقی‌ترین و خداباورترین ارتش جهان می‌شد؛ مسیر «شدن» را هم به‌خوبی می‌پیمود. دفاع مقدس ثابت کرد که این ارتش با ارتش شاهنشاهی زمین تا آسمان متفاوت است. سربازان و افسران و امیران این ارتش حروف مقدس کلمه طیبه‌اند. همان که حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای به‌زیبایی در شرحش فرمود: «ارتش کلمه طیبه است.» یک حرفش قرنی بود، دیگری صیادشیرازی، یکی آبشناسان بود و بعدی اقارب‌پرست و علیاری و... که هرکدام کتاب غیرت بودند و مثنوی معرفت. بودند و «خوب» بودند و «محسن» نام رفتارشان بود که تحقق می‌یافت.
 
نتایج روشنش را نیز همه دیدیم و درود فرستادیم به ساحت بلند حضرت روح‌ا... (ره) که با انفاس قدسی خود هم ارتش را جانی تازه بخشید و هم دشمنان ارتش را به بهترین شکل از مدار تصمیم خارج کرد و هم «غفلت‌گویی» برخی خودی‌ها را عالمانه به هوشیاری کشاند. این کلام نورانی اوست که فرمود: «ملت و ارتش از هم جدایی ندارند. ارتش ما از ماست و ما از ارتش. ارتش ما ضامن استقلال کشور ماست. ارتش ما پشتوانه ملت ماست.» و این‌گونه، سربازان وطن را قدر دانست و بر صدر نشاند.
 
او به‌فراست نیاز ملت و ارتش را دوطرفه تعریف کرد تا دوطرف را به ضرورت وجود هم توجه دهد: «همان‌طوری که ملت بدون ارتش نمی‌تواند ادامه زندگی بدهد، ارتش هم بدون ملت نمی‌تواند ادامه زندگی بدهد.» تعریف این رابطه دوسویه همان شد که در شعار معروف «ارتش فدای ملت، ملت پناه ارتش» به نگاهی معرفتی ارتقا یافت. امام (ره) حتی به رعایت سلسله‌مراتب و نظم اقتدارآفرین ارتش نیز توجه کرد تا بدانند که انقلابی‌بودن هرگز به‌معنای نادیده‌گرفتن سلسله‌مراتب و نظم کلاسیک نیست؛ پس فرمود: «اگر سلسله‌مراتب حفظ نشود، ارتش رو به ضعف می‌رود، و اگر خدای نخواسته ارتش ما رو به ضعف برود، کشور ضعیف خواهد شد.»
 
در کشور ضعیف هم نمی‌توان اقتدار ملی و معنوی و انقلابی را شاهد بود. باری امام (ره) تمام‌قد پشت ارتش ایستاد. ارتش هم با ۴۵ هزار شهید پشت ایران ایستاد و امروز هم در قامت نیرویی راهبردی، راه بر بیگانگان می‌بندد و اجازه تصور خام هم به آنان نمی‌دهد. نگاه امام (ره) به ارتش امروز در عنایت مقام معظم رهبری به این نیروی اقتدارآفرین، نوبه‌نو و باعث نوسازی ارتش می‌شود. بر همین هندسه است که امروز ارتش در اوج اقتدار است و اقتدار دفاعی ایران را در بالاترین جایگاه می‌بینیم؛ جایگاهی که هم امروز دشمن‌شکن است و هم به مردم امید می‌دهد که در امنیت حداکثری می‌توانند به روز‌های بهتر فکر کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->