ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان
سرخط خبرها

حمید استیلی، سرمربی جدید تیم فوتبال امید ایران

  • کد خبر: ۶۴۹۵
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
حمید استیلی، سرمربی جدید تیم فوتبال امید ایران
استیلی قرار است در رقابت‌های مقدماتی المپیک۲۰۲۰ توکیو که از ۱۸ دی تا ۶ بهمن برگزار می‌شود، روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی امید بنشیند.

سرانجام با اعلام کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال، حمید استیلی به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید ایران انتخاب شد. کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال ضمن تقدیر از زحمات فرهاد مجیدی و آرزوی توفیق و موفقیت برای وی، اعلام کرد که به دنبال جلسه اخیر این کمیته،حمید استیلی به عنوان سرمربی جدید تیم امید ایران برگزیده شد‌. این در حالی است که گمانه‌زنی‌ها از 24 ساعت قبل از این انتصاب، استیلی را روی نیمکت تیم امید نشانده بود و سرانجام روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال عصر دیروز این اتفاق را به‌طور علنی و رسمی اعلام کرد. پس از این اتفاق، فرشاد ماجدی، مربی تیم ملی امید از سمتش استعفا کرد و درحال حاضر استیلی باید به دنبال دستیاران جدید باشد. گفته می‌شود سهراب بختیاری زاده و رضا شاهرودی قرار است به تیم ملی بازگردند و این بار دستیار استیلی شوند. همچنین خبر دیگر اینکه، استیلی اسامی بازیکنان تیم امید را برای حضور در اردوی مهرماه به فدراسیون فوتبال داد تا فدراسیون از بازیکنان برای حضور در اردو دعوت کند. استیلی قرار است در رقابت‌های مقدماتی المپیک۲۰۲۰ توکیو که از ۱۸ دی تا ۶ بهمن برگزار می‌شود، روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی امید بنشیند. ملی‌پوشان امید ایران در گروه سوم این مسابقات با تیم‌های مدعی ازبکستان، کره جنوبی و چین هم‌گروه شده اند و کار بسیار سختی برای شکستن طلسم چهل‌وچهارساله صعود به المپیک و حضور در توکیو دارند.

 

فدراسیون مجازی باز
فدراسیون فوتبال در مواجهه با اتفاقاتی که درباره تیم‌های ملی رخ می‌دهد، بیشتر یک نظاره‌گر است و واکنشی رسمی ندارد. نمونه آن، رفتن مجیدی و انتخاب استیلی برای تیم امید است. تیم فوتبال امید ایران درحالی خود را برای شکستن یک طلسم چهل‌وچهارساله آماده می‌کند که طی روزها و ماه‌های گذشته، درگیر حاشیه‌های پرتعدادی بوده است. پس از آنکه کرانچار نتوانست با این تیم در بازی‌های آسیایی به موفقیتی برسد و در ادامه هم نمایش خوبی نداشت، فدراسیون فوتبال از بین گزینه‌های مدنظر خود، فرهاد مجیدی کم‌تجربه را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرد. بااین‌حال مجیدی هم نتوانست در دیدارهای تدارکاتی با این تیم به موفقیتی برسد و پس از شکست‌هایی که برابر ازبکستان داشت، انتقادهای زیادی از او شد و درنهایت از مسئولیتش استعفا کرد. پس از این استعفا روز شنبه در بیشتر رسانه‌های آنلاین و دیروز در تمامی روزنامه‌های ورزشی، خبر انتخاب حمید استیلی به‌عنوان سرمربی تیم امید اعلام شد و حتی برخی نام دستیاران وی را نیز اعلام کردند. این اتفاق درحالی رخ داد که سایت فدراسیون فوتبال تازه عصر دیروز این خبر را رسانه ای کرد. فدراسیون فوتبال البته خیلی وقت است در مواجهه با چنین‌اتفاقاتی سکوت می‌کند و واکنش رسمی به این اتفاقات ندارد. اتفاقاتی که پیرامون تیم امید رخ داده، بیشتر در فضای مجازی بوده و فدراسیون هنوز واکنشی رسمی به آن نداشته است. فرهاد مجیدی در صفحه شخصی‌اش خبر از استعفا داد و این خبر بر روی خروجی سایت فدراسیون قرار نگرفت. انتخاب حمید استیلی به‌عنوان سرمربی جدید تیم امید هم همین راه را در پیش گرفت و بازهم فدراسیون فوتبال واکنشی به این انتخاب نداشت.

 

سکوت، ستاره ششم
این‌روزها فوتبال ایران حال‌وروز خوبی ندارد و شرایط آن روزبه‌روز آشفته‌تر می‌شود. نمونه آخر آن موضوع تغییراتی است که در تیم امید رخ می‌دهد و گویی هر اتفاق جدیدی به سکوت فدراسیون فوتبال شدت می‌بخشد. وضعیت بغرنج تیم امید، برگزاری جلسات اضطراری کمیته فنی و توسعه فدراسیون را به‌دنبال داشت. جلساتی که باوجود تصمیمات مهم اتخاذ‌شده در آن، از سوی سایت فدراسیون فوتبال اطلاع‌رسانی صورت نگرفت. سطح اطلاع‌رسانی در فدراسیون فوتبال درخصوص اتفاقات و اخبار مهم آن، آن‌قدر نزول پیدا کرده که رفت‌وآمدهای سرمربی تیم امیدش به فضای مجازی کشیده می‌شود. فرهاد مجیدی با رفتار قهرآمیزش نسبت به کمیته فنی، تصمیمات آن‌ها را زیرسؤال برده است و بدون توجه به مسائل مطرح‌شده در این کمیته، استعفای اینستاگرامی می‌دهد. پس از استعفای فرهاد مجیدی بحث‌های زیادی درباره انتخاب سرمربی به میان آمده است. موضوع انتخاب حمید استیلی به‌عنوان جانشین مجیدی در حالی از روز گذشته در رسانه‌ها مطرح شده که فدراسیون فوتبال هنوز هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشته است. درحالی‌که تمام رقبای آسیایی ایران در راه المپیک تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کرده‌اند، ظاهرا فدراسیون فوتبال ما هنوز اندر خم یک کوچه است. سایت فیفا پیش‌تر در مطلبی با اشاره به صعود تیم‌های ایران در رده‌های مختلف به جام‌جهانی، برای فوتبال کشورمان از لفظ «پنج‌ستاره» یاد کرده بود و با شرایط کنونی باید گفت که سکوت، ستاره ششم این فدراسیون است.


استیلی و داستان اشتباهاتش
«اشتباه» کلمه‌ای است که سرمربی جدید تیم ملی امید در انتخاب‌هایش با آن مواجه شده است؛ از انتخاب پرسپولیس گرفته تا منصوب‌شدن به‌عنوان سرمربی تیم ملی امید. حال حمید استیلی باید برای برگرداندن اعتبار و محبوبیتش از هفت‌خان رستم عبور کند که به نظر می‌رسد مأموریتی غیرممکن باشد.

 

پرسپولیس، اولین اشتباه کلیدی
پرسپولیس علی دایی 2 سال متوالی در فصل‌های ۸۹/۸۸ و ۹۰/۸۹ قهرمان جام حذفی شده بود و هواداران قرمزهای پایتخت، آماده قهرمانی لیگ برتر با علی دایی بودند و شرایط را مناسب تمدید قرارداد با اسطوره باشگاه خود می‌دانستند. دراین‌بین اختلافات حبیب کاشانی، مدیرعامل وقت پرسپولیس، و دایی باعث شد نظر مدیران این باشگاه تغییر کند و باوجود میل هواداران، دایی از پرسپولیس کنار گذاشته شود. دراین‌بین حمید استیلی بود که به پیشنهاد حبیب کاشانی جواب مثبت داد و اولین انتخاب اشتباه این مربی گرفته شد ؛اشتباهی که خیلی زود و در همان دقایق اول نخستین بازی پرسپولیس در لیگ یازدهم خود را نشان داد و پس از اینکه سرخ‌ها در ورزشگاه آزادی در همان ابتدا از ملوان عقب افتادند، شعارهای «علی دایی» در ورزشگاه طنین‌انداز شد و استیلی و تیمش را به حاشیه برد. سرمربی وقت پرسپولیس پس از باخت در شهرآورد، محبوبیتش را به‌طورکامل از دست داد و خیلی زود از نیمکت پرسپولیس کنار گذاشته شد و دیگر هیچ‌وقت نتوانست به تیم محبوب خود بازگردد.

 

تیم ملی امید، دومین خطای استراتژیک
۱۳ مهر ۹۸ تاریخی بود که استیلی دومین اشتباه بزرگ خود را هم انجام داد. پس از نتایج نه‌چندان‌مناسب کرانچار و اختلاف‌نظر با مجیدی، مدیر فنی تیم ملی امید با مشورت با اعضای این کمیته به‌عنوان سرمربی تیمی منصوب شد که نه‌تنها پتانسیل، بلکه امیدی هم به صعود به المپیک ندارد و وضعیتش بسیار بدتر از پرسپولیس لیگ یازدهم است. دخالت در کار مجیدی (به گفته سرمربی پیشین تیم ملی امید) و پیشینه ذهنی بد نسبت به زننده گل پیروزی‌بخش ایران برابر آمریکا باعث شده تا هیچ امیدی به شکستن طلسم صعود تیم ملی فوتبال به المپیک وجود نداشته باشد و به نظر هم نمی‌رسد استیلی توان غلبه بر چالش‌های پیش‌رویش را داشته باشد. جمع‌و‌جور‌کردن اوضاع روحی و روانی تیمی که بازیکنانش نیز با هم اختلاف دارند، نخستین چالش پیش‌روی استیلی است و سرمربی جدید تیم ملی امید کار بسیار سختی برای تغییر تفکرات شاگردانش دارد. مرحله بعدی ایجاد امید در دل تیمی است که شانس صعود به المپیک را حتی در خود نمی‌بیند و انگیزه فروانی برای حضور در توکیو ندارد. راضی‌کردن باشگاه‌ها و اردوی فشرده قبل از مسابقات تایلند، سومین کار سختی است که باید استیلی در عملی‌کردن آن موفق باشد؛ اما با وضعیت لیگ برتر و وضعیت حساس تیم‌هایی که ملی‌پوش امید زیاد دارند، کمیته فنی و استیلی باید از همین الان رایزنی‌های خود را در این راه آغاز کنند. اما عبور از همه این چالش‌ها به گروه مرگ ختم می‌شود. گروهی که 2 قهرمان آسیا یعنی ازبکستان و کره‌جنوبی در آن قرار دارند و شانس صعود ایران به مرحله حذفی را به حداقل می‌رساند. گروهی که اگر تیم استیلی از آن صعود نکند، باعث می‌شود نه‌تنها این مربی از کار برکنار شود، بلکه تجربه ناموفق تیم ملی امید به کارنامه نه‌چندان‌قابل‌تعریف استیلی اضافه شود و سرنوشت او همانند حضورش در پرسپولیس، راه‌آهن، شاهین و ملوان شود. دو انتخاب نادرست و بدموقع از کسی که در جام‌جهانی۹۸ تبدیل به اسطوره فوتبال‌دوستان ایرانی شد، حالا می‌تواند او را حسابی از چشم بیندازد و استیلی برای کسب دوباره اعتبار و محبوبیت خود باید از هفت‌خان رستم بگذرد. شاید می‌شد کار تیم ملی امید به اینجا نکشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->