مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

مشهد، الگوی هوشمندسازی اعطای پایان‌کار ساختمان

  • کد خبر: ۶۵۱۴۹
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
مشهد، الگوی هوشمندسازی اعطای پایان‌کار ساختمان
روال کاری شهرداری مشهد در سیستم اعطای پایان کار به شهروندان کاملا مکانیزه و هوشمند است و با استفاده از نرم افزار‌های لازم این کار در حال انجام است.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد نیز با اشاره به نقش و همکاری شهرداری مشهد در ایجاد و گسترش دانشگاه نسل ۳ افزود: روال کاری شهرداری مشهد در سیستم اعطای پایان کار به شهروندان کاملا مکانیزه و هوشمند است و با استفاده از نرم افزار‌های لازم این کار در حال انجام است و اتفاقا در این مدل به یک الگو در کشور تبدیل شده ایم.


عمر مفید ساختمان‌ها در ایران ۲۰ سال است

محمدرضا حسین نژاد در همایش مجازی فرصت‌های نوین شغلی در صنعت ساختمان گفت: در گذشته بررسی استحکام بنا تنها به یک مهندس ناظر سپرده می‌شد که احتمال خطا در تأیید را خیلی بالا می‌برد. درباره نحوه برخورد شهرداری با ساختمان‌هایی که می‌توانند پایان کار بگیرند، اما مهر سبز ندارند یا نقشه‌های ساختمانی شان مرحله به مرحله بررسی نشده دانشگاه نسل ۳ می‌تواند وارد عمل شود.

حسین نژاد افزود: پروانه و پایان کار شهرداری اعتبار یک ساختمان برای خرید است؛ زیرا اولا وجود پروانه و پایان کار مشخص می‌کند که ساختمان در چارچوب ضوابط شهری و شهرسازی ساخته شده است؛ ثانیا در تأیید آن گروه‌های مختلف دانش محور شهری دخالت داشته اند؛ یعنی مجموعه گروه‌های معماری شهرسازی عمرانی و تأسیساتی بر استاندارد‌های ساختمان مهر تأیید زده اند.


مشهد پایلوت ایجاد فرصت‌های نوین شغلی در کشور

رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این همایش گفت: طرح پایلوت دانشگاه فردوسی مشهد برای ترویج دانشگاه نسل ۳ مبتنی بر تحصیل کارآفرینی و اشتغال زایی دانش آموختگان مورد حمایت و تأیید این سازمان است.

حسن میرزا بزرگ با اعلام این خبر افزود: مؤسسه گلبهار دانشگاه فردوسی مشهد با هدف کارآفرینی و اشتغال زایی دانش آموختگان و فارغ التحصیلان این دانشگاه کار ترویج دانشگاه نسل ۳ را کلید زده است که این طرح به عنوان طرح پایلوت کشوری مورد تأیید و حمایت ماست. میرزا بزرگ یادآور شد: در تصویب بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور که بر ایجاد گسترده و مولد با تأکید بر اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی تأکید شده است ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به علاوه ۲۰ درصد اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای برای کمک‌های فنی اعتباری تسهیلاتی در نظر گرفتیم.
وی افزود: براین اساس در قالب تفاهم نامه چهارجانبه‌ای ایجاد ۶۴ هزار شغل را تعریف کردیم که این تعداد شغل باید بر ۶ برنامه تعریف شده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منطبق باشد.


کسب مهارت همراه با تحصیل و اشتغال زایی برای دانشجویان

محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، نیز با اشاره به تغییر مأموریت دانشگاه فناوری‌های نوین گلبهار گفت: دانشگاه فناوری‌های نوین گلبهار دانشگاه فردوسی تغییر مأموریت داد و به مؤسسه‌ای تبدیل شد تا دانش آموختگان را به شکلی توانمند کند که بعد از فراغت از تحصیل در کنار دانش خود مهارت لازم را کسب کرده باشند. این مؤسسه قرار است فرصت‌های شغلی و مشاغل جدید میان رده‌ای را تحلیل و تجزیه کند و با همکاری سایر مؤسسات شورا‌های صنفی و شهرداری مشهد نیروی متخصص مهارت دیده همراه با دانش را به آن‌ها تحویل دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->