انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اظهارات جدید سعید محمد درباره مصوبه اخیر شورای نگهبان

  • کد خبر: ۶۶۴۶۲
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
اظهارات جدید سعید محمد درباره مصوبه اخیر شورای نگهبان
سعید محمد درباره مصوبه اخیر شورای نگهبان و برخی انتقادات در این زمینه اظهار کرد: شورای نگهبان از قانون اساسی نگهبانی می‌کند و اگر این شورا چیزی را تصویب کرده، بر اساس قانون تصویب کرده و برای ما حکم قانون را دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سردار سعید محمد داوطلب کاندیداتوری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری صبح شنبه‌ در نشستی خبری که در ساختمان باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره برخی انتقادات از شورای نگهبان به دلیل مصوبه اخیر این نهاد گفت: شورای نگهبان از قانون اساسی نگهبانی می کند و اگر این شورا چیزی را تصویب کرده بر اساس قانون تصویب کرده و آنچه این شورا تصویب کرده برای ما حکم قانون را دارد و منطق شورا برای این مصوبه را مثبت ارزیابی می‌کنم.

 

وی همچنین درباره شرایط تعیین شده در مصوبه شو ای نگهبان برای کاندیداهای نظامی و شرط دارا بودن جایگاه سرلشکری برای این افراد اظهار کرد: در این مصوبه برای کاندیداهای نظامی گفته شده که باید ۴ سال سابقه حضور در جایگاه سرلشکری داشته باشند؛ من بیش از ۸ سال سابقه جایگاه سرلشکری دارم و مشکلی در این زمینه ندارم.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به بیان توضیحاتی درباره تفاوت جایگاه سرلشکری با درجه سرلشکری پرداخت و افزود: در حوزه نظامی درجه با جایگاه تفاوت‌هایی دارد و افراد نظامی می‌توانند با دو درجه پایین تر، جایگاه های درجات بالاتر را تصاحب کنند.

 

محمد همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ضمانت اجرایی برنامه های خود خاطرنشان کرد: وضعیت دولت فعلی وضعیت مناسبی نیست و دولت سیزدهم فقیرترین دولت جمهوری اسلامی خواهد بود؛ امروز مبادی که لازم است از طریق آنها منابع ایجاد کنیم دچار مشکل و منابع درآمدی کشور دچار اختلال است.

 

وی بابیان اینکه «برنامه ۱۰۰ روزه نداده ام و اعلام کردم که باید با کمک مردم مشکلات موجود را برطرف کنیم» ادامه داد: وقتی به این شدت مشکل در کشور وجود دارد باید با کمک مردم شرایط را بهبود ببخشیم؛ به یک عملگرایی بزرگ در کشور نیاز داریم که برای عده ای خاص این عملگرایی سخت است. برنامه ها به برجام گره نخورده است با این حال اگر برجام بتواند یک روز زودتر تحریم ها را بردارد از آن استقبال می کنیم، اما تا دو سال آینده سعی می شود که وضعیت کشور بهبود پیدا کند. برنامه های ما قابلیت اجرایی برای ۴ سال آینده را دارد.

 

این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری درباره پایبندی دولت احتمالی خود به برجام و نظرش درباره مذاکرات وین گفت: برجام یک توافقی بین ایران و ۱+۵ بود که علی رغم مشکلات زیاد برجام به لحاظ قانونی بین ایران و کشورهای عضو مبادله شده و توسط شورای امنیت سازمان ملل و مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که به آن احترام می گذاریم. علت عدول از برجام این است که آمریکا یک جانبه از آن خارج شد و مشکلات زیادی برای مردم در چند سال اخیر به وجود آورد که البته خیلی از این مشکلات ناشی از سوء مدیریت بود. نظام دو شرط برای برگشت برجام تعیین کرده؛ شرط اول برگشت آمریکا به برجام و رعایت آن توسط سایر کشورهاست و شرط دوم است است که ما باید این اقدامات را راستی آزمایی کنیم و در صورت تعهد طرف مقابل ما هم به برجام متعهد خواهیم ماند. منتظر نتایج مذاکرات وین هستیم که باید در چارچوپ منویات رهبری مذاکرات صورت بگیرد.

 

محمد با تاکید بر اینکه به‌دنبال ایجاد توازن در برقراری رابطه با غرب شرق هستم، خاطرنشان کرد: به جای گذاشتن تمام تخم مرغ ها در سبد دولت های سلطه گر، نگاه دو جانبه به غرب و شرق خواهیم داشت تا بتوانیم در مقابل هر مذاکره ای با دست پر و نه خزانه خالی پای مذاکره بنشینیم.

 

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره اعضای کابینه خود با بیان اینکه «ورود من مبتنی بر احساس نیازی است که در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری مطرح کردند و خواستار ایجاد تغییر و تحول در نسل مدیریتی جمهوری اسلامی ایران شدند» اظهار کرد: من نسل دومی محسوب می شوم و منتظر مصادیق هم ماندیم ولی این مصادیق اعلام نشد و به همین خاطر درصدد ظرفیت سازی برآمدیم. سعی می کنم گره ها را یک به یک با کمک مردم و جوان ها باز کنیم. وابسته به هیج جریانی نیستم و تاکنون با هیچ کسی ننشسته‌ام و قول و قراری هم نگذاشته‌ام. دولت من سهامی نیست بلکه دولت شایسته سالاری خواهد بود.

 

این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دولت من دولتی قطبی هم نخواهم بود چراکه بحق دو جریان چپ و راست برای کشور مضر است و افرادی که تابلو دار این احزاب باشند را روی کار نمی آوریم بلکه افراد پاک دست و دارای علم و دانش روز را روی کار خواهیم آورد. قطعا قبل از انتخابات بخشی از کابینه را معرفی خواهم کرد.تاکنون حداقل ۱۵۰ تیم و گعده مشورتی به ما پیوسته‌اند و مسائل و مشکلات را به ریز بررسی کرده ایم و برنامه و راهکار برای حل آنها داریم.

 

محمد در پاسخ به پرسشی درباره دیدار اخیر خود با محسن رضایی و رستم قاسمی که هر دو برای انتخابات پیش رو اعلام کاندیداتوری کرده‌اند، با بیان اینکه « مردم باید قدردان کسانی باشند که امروز اعلام کاندیداتوری کرده اند» اظهار کرد: من همین حس را به نامزدها دارم و به همین دلیل نیز هیچکدام را رقیب خود نمیدانم، اینکه احساس کنیم عده‌ای می‌خواهند بیایند و بر سر ریاست به جان هم بیفتند من حداقل این فکر را ندارم؛ جلسه با رضایی و قاسمی نیز به همین دلیل برگزار شد. من علاقه مند هستم که باسایر کاندیداها در شرایطی دوستانه و صمیمانه رقابت کنم و بحث را به جلو ببریم.

 

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره اقبال مردم به کاندیداهای نظامی انتخابات پیش رو گفت: هر کدام از کاندیداها در یک زمینه ای فعالیت می کنند و تخصص دارند؛ باید دید کارنامه های آن فرد چیست؛ اینکه آن فرد کجا بوده از فرعیات محسوب می شود. فردی وجود دارد که از ابتدای انقلاب تاکنون در یک وزارت خانه بوده و عملکرد خوبی هم نداشته؛ به همین دلیل باید دید فرد مسئولیتی که داشته خوب عملکرد کرده یا خیر.

 

فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) سپاه با بیان اینکه «به جای اینکه بگوییم چه کسی کجا کار کرده، کارنامه ها را ببینیم» ادامه داد: من در دورانی که شدیدترین تحریم های خارجی وجود داشت در قراره گاه سازندگی خاتم الانبیا بودم؛ در آن دوران که به نوعی نیز در تحریم داخلی بودیم تمام پروژه ها درحال فعالیت بود و از دولت هم کمکی نخواستیم زیرا دولت هم وضعیت خوبی نداشت. در آن دوره ما با شتاب بیشتری کار کردیم.

 

محمد همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های خود در حوزه مسکن و منابع اجرای این برنامه‌ها گفت: حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار مسکن تا سال ۱۴۰۴ نیاز داریم؛ از طرفی نیز حدود ۳ میلیون واحد خالی داریم که علت آن نیز سرمایه گذاری مردم در حوزه مسکن است؛ ما برنامه های داریم تا مسکن را از کالای سرمایه ای خارج کنیم؛ در این زمینه برآورد ما این است که ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار از این واحدها را به بازار بیاوریم؛ الباقی نیاز کشور از محل تسهیلات کم بهره بانکی و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین خواهد شد. با کمک شهرداری ها می توانیم زمین، زیرساخت‌ها و پروانه و انشعابات رایگان را تامین کنیم تا بخش خصوصی را ترغیب کنیم تا ساخت و ساز را با منابع خود در زمین‌های اعطایی انجام دهند.

 

ادامه دارد ...

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->