علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

آشنایی با خواص شگفت‌انگیز کاهو

  • کد خبر: ۶۶۶۳۰
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
آشنایی با خواص شگفت‌انگیز کاهو
کاهو جزو سبزیجات مورد علاقه بسیاری از افراد است که فواید زیادی برای سلامتی دارد.
به گزارش شهرآرانیوز، کاهو حاوی مواد مغذی ضروری مانند اسید فولیک و ویتامین‌های A، K است، بنابراین به چندین دلیل مصرف آن برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود.

محتوای کم کربوهیدرات

یک فنجان کاهو علاوه بر ۱ تا ۲ گرم کربوهیدرات فقط حدود ۵ تا ۱۰ کالری دارد، بنابراین انجمن دیابت آمریکا می‌گوید یکی از فواید کاهو برای دیابتی‌ها این است که فرد نیازی به شمارش کربوهیدرات موجود در سبزیجات غیر نشاسته‌ای مانند کاهو ندارد.

کاهو حاوی نیترات است

نیترات به عنوان ماده نگهدارنده در غذا‌ها استفاده می‌شود و خوردن غذا‌های طبیعی غنی از نیترات می‌تواند فشار خون را کاهش داده و سلامت کلی گردش خون را بهبود بخشد.

تأثیر بر میزان قند خون

"کاهو" به عنوان یک سبزی بی خطر با "شاخص گلیسمیک" پایین (سرعت جذب گلوکز از مواد غذایی در بدن) در نظر گرفته می‌شود، بنابراین از افزایش سطح قند خون در بیمار مبتلا به دیابت جلوگیری کرده و باعث تقویت استخوان می‌شود.

کاهو به آبرسانی به بدن کمک می‌کند، زیرا بیش از ۹۵ ٪ ترکیب کاهو را آب تشکیل می‌دهد و در نتیجه، خوردن کاهو بدن را هیدراته می‌کند.
 
بهبود بینایی

کاهو منبع ویتامین "A" است که در سلامت چشم نقش دارد.

بهبود خواب

عصاره کاهو به بهبود وضعیت خواب کمک می‌کند.

خواص ضد التهابی

کاهو به کنترل و جلوگیری از عفونت‌های مختلف کمک می‌کند.

کاهش وزن

کاهو حاوی درصد بالایی از آب است که می‌تواند به شما کمک کند هنگام غذا خوردن سریع احساس سیری کنید.

تقویت ایمنی بدن

کاهو حاوی مقادیر خوبی از ویتامین C است که به عنوان تقویت کننده ایمنی بدن و جلوگیری از آنفلوانزا و سرماخوردگی شناخته شده است.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->