بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟
سرخط خبرها

بازار رمزارز‌ها زیرزمینی نشود

  • کد خبر: ۶۷۷۵۳
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
بازار رمزارز‌ها زیرزمینی نشود
در چند روز گذشته انتشار اخباری درباره مسدود شدن درگاه‌های پول رسان رمزارز‌ها سبب ایجاد نگرانی دربین افرادی شده است که وارد این حوزه شده اند. نتایج یک پژوهش در اتاق بازرگانی ایران نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون ایرانی وارد بازار رمزارز‌ها شده اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در چند روز گذشته انتشار اخباری درباره مسدود شدن درگاه‌های پول رسان رمزارز‌ها سبب ایجاد نگرانی دربین افرادی شده است که وارد این حوزه شده اند. نتایج یک پژوهش در اتاق بازرگانی ایران نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون ایرانی وارد بازار رمزارز‌ها شده اند. ۷۷درصد آن‌ها با هدف حفظ ارزش پول، پا به بازاری گذاشته اند که میزان معاملات روزانه آن ۵ تا ۱۰هزار میلیارد تومان است.

 

با این حال عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، در واکنش به اخبار منتشرشده درمورد بستن درگاه‌های پرداخت صرافی‌های رمزارزی توسط بانک مرکزی در روز‌های اخیر گفت: بانک مرکزی تا زمان ترسیم نقشه راه برای رمزارزها، از انجام هر اقدام شتاب زده‌ای که این روز‌ها شایعه شده است، خودداری می‌کند، با این حال درخواستم این است که مردم سرمایه‌های خود را به بازار‌های غیررسمی که هیچ مجوزی از نهاد‌های قانونی ندارند، وارد نکنند. یک کارشناس حوزه رمزارز در گفتگو با اقتصادآنلاین، درباره این اظهارنظر بانک مرکزی گفت: اگر صرافی‌ها و درگاه‌های آنلاین مبادله رمزارز مسدود شود، این فعالیت به صورت زیرزمینی ادامه می‌یابد که گستره تقلبات و تخلفات در این زمینه را افزایش می‌دهد.

 

یعنی باید انتظار داشته باشیم که در گوشه وکنار کشور و هر شهرستان، پرونده کلاهبرداری در این زمینه تشکیل شود، بنابراین تمرکز کردن بر فعالیت صرافی‌های آنلاین، بهتر از زیرزمینی شدن آن‌ها و متضرر شدن مردم است. به نظر می‌رسد اظهارنظر رئیس کل بانک مرکزی به منظور جلوگیری از زیرزمینی شدن بازار رمزارز‌ها بوده است. علیرضا شامخی درمورد سرمایه گذاری در این بازار گفت: بازار رمزارز‌ها بسیار پرریسک و پرنوسان است و مردم در سایر بازار‌ها حتی بازار سرمایه، هرگز تجربه این نوسانات را نداشته اند. خود این مسئله سبب می‌شود که افراد، سرمایه زیادی را در این بازار از دست بدهند.


وی ادامه داد: طیف گسترده‌ای از رمزارز‌ها در بازار مبادله می‌شوند که برخی از آن‌ها برای پروژه‌های تقلبی و بدون پیشتوانه فنی لازم هستند. اما آن دسته از رمزارز‌هایی را که اندازه بازارشان بزرگ است، در صرافی‌های معتبر دنیا عرضه می‌شوند و امکان تعریف قرارداد‌های هوشمند در بستر آن‌ها وجود دارد، می‌توان دارایی حساب کرد. این کارشناس تاکید کرد: ضروری است کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مقامات قضایی هرچه سریع‌تر در این زمینه چاره اندیشی کنند و برای تعریف سرفصل جدیدی برای کارشناسان رسمی رمزارز‌ها برنامه ریزی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->