برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

رسته‌های تولیدی صنفی که اولویت صادراتی دارند

  • کد خبر: ۶۸۲۴۵
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
رسته‌های تولیدی صنفی که اولویت صادراتی دارند
۹۸ درصد بنگاه‌های ایران در سطح کوچک و متوسط هستند و بنا به آنچه در منابع مختلف در مورد تعریف SMEs ذکر شده عمده‌ترین سهم از بنگاه‌های خرد و کوچک و متوسط در ایران متعلق به اصناف است

به گزارش شهرآرانیوز، دبیرکل اتاق اصناف ایران از شناسایی رسته های تولیدی صنفی دارای اولویت صادراتی اصناف ایران خبر داد و گفت: در این مسیر بر واحدهای تولیدی که دارای ظرفیت بالقوه و بالفعل صادارتی هستند، نظیر صنف چرم، کیف و کفش، پوشاک، زیور الات و سنگ های قیمتی، صنایع چوبی و مبلمان و برخی رسته‌های خدمات فنی مانند تعمیر خودروهای سنگین و نیز تاسیسات تمرکز شده است.

بر اساس این گزارش به نقل از اتاق اصناف ایران، ‌ محمدباقر مجتبایی در نشست مشترک رایزنان بازرگانی با اتاق اصناف ایران پیش از عزیمت به کشورهای محل ماموریت، برای آشنایی با ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی، با اشاره به اهمیت نیاز سنجی بازارهای هدف محصولات صنفی دارای اولویت صادراتی در کشورهای هدف گفت: جایگاه بنگاه‌های کوچک و متوسط(SMEs) در اقتصاد دنیا و نقشی که برای شکوفایی درکشورهای توسعه یافته ایجاد کرده‌اند بسیار حائز اهمیت است و بنگاه‌های اقتصادی ایران برحسب نوع بنگاه به چهار گروه خرد (یک تا ۹ نفر)، بنگاههای کوچک (۱۰تا ۴۹ نفر)، بنگاه‌های متوسط ( ۵۰تا ۹۹ نفر) و بنگاههای بزرگ (۱۰۰ نفر به بالا) را شامل می‌شود.

۹۸ درصد بنگاه‌ها، کوچک و متوسط هستند

وی افزود: ۹۸ درصد بنگاه‌های ایران در سطح کوچک و متوسط هستند و بنا به آنچه در منابع مختلف در مورد تعریف SMEs ذکر شده عمده ترین سهم از بنگاههای خرد و کوچک و متوسط در ایران متعلق به اصناف است که با مجموعه ۳ میلیون واحدصنفی و بیش از ۸۰۰۰ اتحادیه و ۳۹۶ اتاق اصناف بزرگترین تشکل اقتصادی کشور محسوب می شوند و بیش از ۷۰ درصد کالای وارداتی و ۹۰ درصد محصولات صنایع بزرگ کشور از طریق شبکه عمده فروشی و خرده فروشی اصناف توزیع می‌شود.

اولویت‌های صادراتی

مجتبایی با تاکید بر مراحل شناسایی رسته های تولیدی صنفی دارای اولویت صادراتی اصناف ایران، اظهار کرد: اتاق اصناف ایران جهت شناسایی و برنامه ریزی حمایتی از صنوف تولیدی اقدامات لازم را انجام داده است و در این مسیر تمرکز بر واحدهای تولیدی که دارای ظرفیت بالقوه و بالفعل صادارتی هستند، نظیر صنف چرم، کیف و کفش، پوشاک، زیور الات و سنگ های قیمتی، صنایع چوبی و مبلمان و برخی رسته‌های خدمات فنی مانند تعمیر خودروهای سنگین و نیز تاسیسات قرار گرفته است.

دبیر کل اتاق اصناف ایران با اشاره به انتظارات اصناف از رایزنان بازرگانی، تصریح کرد: اطلاع رسانی به موقع در خصوص آخرین تحولات و پیش بینی تغییرات وضعیت اقتصادی، اجتماعی و … از کشورهای هدف، ارائه قوانین و مقرارت، استاندارهای ورود کالا، بازاریابی و مذاکره با واردکنندگان عمده کالا، اخذ سفارش خرید (LOI)، پیگیری تا صادرات را از جمله انتظارات اصناف از رایزنان بازرگانی عنوان کرد. ارائه گزارش های تحلیلی از وضعیت رقبا (استراتژی های ورود به بازار، شبکه توزیع سیاست های پیشبرد فروش) و استفاده از ارتباطات یکپارچه بازاریابی برای ایجاد تعامل بین بنگاههای صنفی ایران با تجار کشورهای هدف به منظور همکاری های تجاری، اقتصادی از سوی رایزنان بازرگانی بسیار حائز اهمیت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->