معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

آذری جهرمی: کیش مرکز صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال خواهد شد

  • کد خبر: ۶۸۵۶۸
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
آذری جهرمی: کیش مرکز صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال خواهد شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کیش زیرساخت های لازم برای تبدیل شدن به مرکز صرافی های بین المللی ارز دیجیتال کشورهای منطقه را دارد و باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدجواد  آذری جهرمی عصرچهارشنبه در شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات جزیره کیش اظهار داشت: فناوری فین تک یا ارز دیجیتال از حوزه های در حال رشد امروز است  و با توجه به زیرساخت های موجود انتظار می رود سازمان منطقه آزاد برای تبدیل این جزیره به مرکز صرافی های این بخش در بین کشورهای منطقه رایزنی های لازم را انجام دهد.

 

وی افزود: در کشور افراد با استعدادی در این زمینه وجود دارد و سازمان منطقه آزاد کیش نیز باید با یک ضوابط سهل و و اختیارات خود استفاده کرده و سرمایه گذاران مختلفی در این زمینه جذب کند.

 

آذری جهرمی با اشاره به در خواست مسوولان منطقه آزاد تجاری کیش در زمینه توسعه فعالیت های شهر هوشمند در این جزیره گفت: شهر هوشمند شهری است که به صورت هوشمند مدیریت شود و هم اکنون با بهره برداری از سه سامانه این اتفاق در جزیره کیش روی داده است.

 

وی افزود: پنجره واحد خدمات کیشوندان کاری ارزشمند است و در سایر نقاط کشور برای مدیریت هوشمند نیز قابل تسری است که در این راستا وزارت فناوری اطلاعات و ارتباط هوشمندسازی این جزیره را از سه سال پیش پیگیری کرده است.

 

وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات همچنین بر استفاده از مصادیق خدمات رسانی هوشمند از جمله خودران های هوشمند و ماشین های بدون سر نشین در این منطقه تاکید کرد و گفت: خصلت کیش آزاد سازی تجاری است در چند سال گذشته بر اساس تحریم های ظالمانه دچار مشکل شده اما معتقدم اگر مقداری در کسب و کارها در جزیره تسهیل شود دوباره شاهد رشد روز افزود سرمایه گذاری در این جزیره خواهیم بود.

 

هوشمند سازی نیاز اصلی کیش برای تبدیل شدن به منطقه آزاد نسل چهارم است

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین گفت: در سند جامع ۱۳۸۴ کیش به صراحت از شهر هوشمند یاد شده اما تا کنون کیش از هوشمند سازی فاصله گرفته است و مهمترین اقدام برای توسعه این جزیره حرکت به سمت هوشمندی است.

 

جعفر آهنگران افرود: این جزیره به دلیل منطقه آزاد بودن تمام زیر ساخت ها را برای توسعه دارد و می تواند در عرصه شهر هوشمند با اجرای طرح های مختلف سرآمد کشور باشد.

 

وی افزود: برای هوشمند سازی سیستم های گردشگری، بنادر فرودگاه، حمل و نقل و خدمات و سوق دادن سرمایه گذاران  به این سمت است.

 

آهنگران  با اشاره به اینکه این جزیره ۱۰ هزار دانش آموز و هفت هزار دانشجو دارد افزود: با توجه به اینکه این اقشار حدود ۳۷ درصد جمعیت جزیره را تشکیل می دهند که به فراخور نیاز انها هوشمند سازی از مطالبات آنان است.

 

وی یادآور شد: مناطق آزاد به سمت حرکت به سوی نسل چهارم است و جزیره کیش به دلیل ساختار و موقعیت جغرافیایی و محیط زیستی بودن باید شاهد تبدیل این منطقه به نسل چهارم باشیم و در این ارتباط اینترنت باید به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های تحقق این مورد توجه قرار بگیرد.

 

۱۸۲ کیلومتر فیبر نوری کیش اجرا شده است

 

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتبازات هرمزگان گفت: تا کنون در این استان ۲ هزار و ۸۸۱ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده که ۱۸۲ کیلومتر آن متعلق به جزیره کیش است.

 

قویدل افزود: همچنین در این جزیره ۶۵ گیگابایت ظرفیت شبکه انتقال و ۴۰ گیگیابات پهنای باند قابل واگذاری وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: همچنین در این جزیره ۱۱۱ شرکت دارند پروانه پهن باند فعالیت می کند که در مجموع ۱۴ هزار و ۶۸۲ مشترک فعال دارند.

 

آذری جهرمی برای بهره برداری از سه سامانه جدید هوشمند، ۲ فروند پهپاد پستی، و رونمایی از ۴۰۰ دستگاه وانت مزدای جدید در چرخه پستی کشور و بهره برداری از مرکز مکانیزه استان اصفهان به صورت ویدیئو کنفرانس به به کیش سفر کرده است.


وی عصر امروز در جلسه شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات با محوریت سامانه های جدید کیش هوشمند، سامانه حقوقی و سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی روند ارتقا زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات و امکانات ارتباطی کیش را بررسی می کند.


فردا نیز پس از رونمایی و افتتاح طرح ها از مجموعه های تله کیش و مرکز نوآوری بازدید کرده و با شرایط فعالیت شرکت های دانش بنیان ، کارآفرینان و صاحبان استارت آپ ها درکیش آشنا می شود.

 

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->