انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست
سرخط خبرها

نگرانی طالبان از ساخت پایگاه‌های آمریکایی در کشورهای همسایه افغانستان

  • کد خبر: ۶۸۶۰۴
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
نگرانی طالبان از ساخت پایگاه‌های آمریکایی در کشورهای همسایه افغانستان
گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای از کشور‌های هم جوار افغانستان درخواست کرد که با مخالفت با استقرار نیرو‌های آمریکایی در کشورشان، به آمریکا اجازه دخالت مجدد در اوضاع منطقه را ندهند.

عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ روز سه شنبه فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا از خروج ۱۶ تا ۲۰ درصد از نیرو‌های آمریکایی از افغانستان خبر داد.

 

به گزارش آناتولی، دولت آمریکا علاوه بر خروج نیروها، ۱۶۰ محموله از نوع سی-۱۷ را از این کشور خارج کرده و حدود ۱۰ هزار قطعه تجهیزات را برای خنثی سازی به آژانس تدارکات دفاعی تحویل داده است. تأسیسات نظامی آمریکا در این منطقه نیز به نیرو‌های افغانستان واگذار می‌شود. درپی این اقدامات، مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که خروج کامل نیرو‌های آمریکایی تا پایان ماه جولای تکمیل می‌شود. این در حالی است که پیش از این دولت بایدن گفته بود تا تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱، مصادف با بیستمین سالگرد حملات القاعده به آمریکا، همه ۲۵۰۰ نیروی آمریکایی را از افغانستان خارج خواهد کرد و قرار بر این بود که نیرو‌های ناتو در افغانستان نیز از این برنامه پیروی کنند.

 

در این بین، به گزارش «اسپوتنیک»، سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه، با اشاره به اینکه آمریکا تمایلی به ازدست دادن قدرت خود در افغانستان ندارد، اعلام کرده بود که دولت آمریکا در تلاش است نیرو‌های خود را در کشور‌های همسایه افغانستان مستقر کند.

 

پس از گمانه زنی‌های بسیار در این زمینه، روز چهارشنبه گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای از کشور‌های هم جوار افغانستان درخواست کرد که با مخالفت با استقرار نیرو‌های آمریکایی در کشورشان، به آمریکا اجازه دخالت مجدد در اوضاع منطقه را ندهند.

 

طالبان در این بیانیه گفتند که حضور نیرو‌های خارجی در منطقه، دلیل اصلی ناامنی‌ها و جنگ است. آن‌ها همچنین با تأکید بر اینکه نیرو‌های طالبان از خاک افغانستان علیه امنیت هیچ کشوری استفاده نخواهند کرد، تهدید کردند که درصورت اقدام آمریکا برای استقرار نیرو‌ها در کشوری دیگر، ساکت نمی‌مانند و «مسئولیت ایمانی و تاریخی» خود را انجام خواهند داد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->