سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا
سرخط خبرها

قول سروسامان تیم‌ملی فوتسال بانوان بعد از پایان لیگ برتر

  • کد خبر: ۶۹۰۱۹
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
قول سروسامان تیم‌ملی فوتسال بانوان بعد از پایان لیگ برتر
تیم‌ملی فوتسال بانوان در آستانه ۳ رویداد مهم بین‌المللی، هنوز وجود خارجی ندارد!

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ فقط ۳ روز دیگر تا شناخت تیم قهرمان لیگ برتر فوتسال بانوان زمان باقی مانده است و به‌جز به‌سرانجام‌رسیدن این فصل که در دوران شیوع کرونا پیگیری شد، قرار است تکلیف سرمربی و تیم‌ملی فوتسال بانوان نیز بعد از مدت‌ها مشخص شود. فدراسیون فوتبال نیز در مقابل انتقاد‌ها به تعطیلی تیم‌ملی فوتسال بانوان گفته منتظر پایان لیگ برتر است. تیم‌ملی فوتسال بانوان قهرمانی جام‌ملت‌های آسیا، رقابت‌های داخل سالن و جام‌جهانی کوچک برزیل را پیش رو دارد که همگی فعلا به‌تعویق افتاده‌اند و ایران باید خود را برای این رقابت‌ها در چندماه آینده آماده کند.


سرمربیگری یاری در قرنطینه

شهناز یاری فصل گذشته هیچ تیمی در لیگ برتر نداشت؛ کادر مدیریتی سابق فدراسیون فوتبال او را به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی بزرگ‌سالان معرفی کرد و یاری نیز فاطمه شریف، مربی مشهدی‌ها، را به‌عنوان کمک خود انتخاب کرد. چند اردو نیز برنامه‌ریزی شد و حتی تعدادی از بازیکنان در تمرینات شرکت کردند، اما با شروع کرونا اردو‌ها نیز تعطیل شد و هنوز از آن زمان اردویی برگزار نشده و حتی تیم فوتسال بانوان وجود خارجی نداشته است.


یکی از معضلاتی که فدراسیون با آن روبه‌رو بود، سرمربی تیم‌ملی بود. یاری برخلاف فصل قبل در این فصل که در ایستگاه پایانی قرار دارد، تصمیم به هدایت یکی از تیم‌های باشگاهی گرفت و ترجیح داد در دوران تعطیلی تیم‌ملی در لیگ حاضر شود. قرارداد همکاری شهناز یاری، سرمربی تیم‌ملی فوتسال بانوان، فروردین به پایان رسید و با وجود آنکه فدراسیون فوتبال اعلام کرد قرارداد جدید کادرفنی تیم‌ملی آماده شده است، با لغو پی‌درپی برنامه‌های اردویی تیم‌ملی این قرارداد‌ها تمدید نشد.


علاقه به ادامه حضور یاری

از سوی دیگر در زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال این موضوع مطرح شد که به‌دلیل مغایرت عملکرد یاری با قرارداد، او از سرمربیگری تیم‌ملی کنار گذاشته می‌شود. درواقع اعلام شد سرمربی تیم‌ملی حق حضور در لیگ برتر را ندارد و هدایت تیم سایپا از سوی شهناز یاری تخلف است. اما این موضوع در زمان اعلام فهرست رأی‌دهندگان در مجمع فدراسیون حل شد. یاری به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی حق رأی داشت، اما کاپیتان تیم‌ملی تغییر کرد. آخرین‌بار نسیمه غلامی بازوبند کاپیتانی تیم‌ملی را در اختیار داشت، اما درمجموع این فرزانه توسلی، گلر تیم‌ملی، بود که به‌عنوان کاپیتان رأی داد.


سایپا با هدایت یاری در آستانه شگفتی‌سازی و قهرمانی در لیگ برتر است و احتمالا بهترین گزینه برای هدایت تیم‌ملی در مسابقات آسیایی خواهد بود. فدراسیون نیز تصمیم گرفته است بعد از جشن قهرمانی، دوباره یاری را به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی معرفی کند. حتی شنیده می‌شود با این سرمربی مذاکره نیز شده و احتمال تمدید قراردادش بسیار زیاد است.


تکذیب مذاکره دوباره

اما شخص شهناز یاری درباره پیشنهاد سرمربیگری تیم‌ملی فوتسال بانوان می‌گوید: فعلا همراه با سایپا در لیگ برتر فعالیت می‌کنم و برای سرمربیگری دوباره در تیم‌ملی صحبتی نشده است. امیدوارم هر تصمیمی که گرفته می‌شود، فوتسال بانوان ما را به جایگاه واقعی خود برساند.


او ادامه می‌دهد: در ۲سال گذشته همه اردو‌های تیم‌ملی یکی بعد از دیگری لغو شد. من هم تلاش کردم از فوتسال دور نشوم؛ چند پیشنهاد داشتم و خوش‌حالم که سایپا را انتخاب کردم. اگر بیرون از گود می‌ماندم، قطعا برنامه‌های اردویی تیم‌ملی انجام نمی‌شد. مربی‌ای نیستم که از فوتسال دور بمانم و دوست دارم به این رشته خدمت کنم.


یاری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در صورت پیشنهاد فدراسیون فوتبال، دوباره با تیم‌ملی همکاری خواهد کرد یا خیر، خاطرنشان می‌کند: به شرایط بستگی دارد. قراردادم با سایپا تا پایان این فصل لیگ برتر است و امیدوارم با حضور مسئولان جدید فدراسیون تصمیمات خوبی هم گرفته شود.
سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال تصریح می‌کند: ۳ سال از قهرمانی تیم‌ملی فوتسال در آسیا گذشته است و ۳ سال به سن بازیکنانی که شاکله اصلی قهرمانی تیم‌ملی بودند، اضافه شده است. همه این بازیکنان از رقابت‌های بین‌المللی دور شده‌اند، بنابراین اگر سرمربی آینده تیم‌ملی من باشم یا فرد دیگر، کار سختی پیش روی اوست.


انتخاب‌های محدود پیش روی فدراسیون

با این صحبت‌ها، احتمالا یاری برای حضور دوباره در تیم‌ملی بی‌رغبت نیست. او با داشتن چندین رویداد بین‌المللی پیش روی تیم‌ملی فرصت خوبی دارد تا خود را ثابت کند و همچون شهرزاد مظفر در تاریخ فوتسال آسیا و ایران ثبت شود. از سوی دیگر دست فدراسیون در انتخاب سرمربی کمی بسته است و گزینه‌های چندان و زمان زیادی ندارد. علوانی، شریف، رضایی، بارانی مربیانی هستند که در لیگ امسال به‌نسبت عملکرد بهتری از دیگر رقبا داشتند و باید دید چه کسی هدایت تیم‌ملی جدید فوتسال دختران را هدایت می‌کند.


فعلا یاری فقط به یک چیز فکر می‌کند؛ آخرین دیدار لیگ برتر در روز پنجشنبه و بازی مقابل حفاری اهواز و رسیدن به جام قهرمانی. شکست هفته پنجم در مرحله نهایی لیگ برتر فوتسال بانوان همه برنامه‌های پالایش نفت آبادان را برهم زد. سایپا تنها تیمی بود که از پس این تیم مدعی و پرقدرت برآمد و در حساس‌ترین مرحله ممکن آن‌ها را شکست داد. تا همین هفته گذشته آبادان گزینه اول قهرمانی بود، اما حالا کارش به اماواگر کشیده است و باید علاوه بر پیروزی مقابل تیم هیئت خراسان، چشمش به نتیجه دیدار ملی‌حفاری و سایپا باشد تا شاید با برد هم‌استانی‌هایش بتواند به جام برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->