ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود
سرخط خبرها

رشد ۲ برابری نرخ اجاره باغ‌ویلا‌های پیرامون شهر

  • کد خبر: ۶۹۲۶۸
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
رشد ۲ برابری نرخ اجاره باغ‌ویلا‌های پیرامون شهر
گزارش شهرآرا از افزایش چشمگیر هزینه اقامت در تفرجگاه‌های اطراف مشهد حکایت دارد.
ملیحه فلاح | شهرآرانیوز؛  اعلام محدودیت سفر‌های جاده‌ای بین استانی در تعطیلات پیش رو ازسوی ستاد ملی کرونا، کافی بود که قیمت اجاره روزانه باغ ویلا‌ها در اطراف مشهد با جهش حداقل دوبرابری همراه باشد؛ جهشی که به گفته فعالان این حوزه، با نزدیک شدن به تعطیلات و باتوجه به امکانات و مکان ویلا در مواقعی به سه یا چهاربرابر هم می‌رسد. در تعطیلات پیش رو کف قیمت یک شب اجاره باغ ویلا ۵۰۰ هزار تومان است و گاه تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز می‌رسد.
 
وقتی سفر ممنوع شود، آن‌هایی که حاضر به نشستن در خانه نیستند، می‌خواهند هرطور شده است از این فرصت استفاده کنند و حتی ترس از کرونا هم نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد. همین می‌شود که استقبال برای چند روز اجاره ویلا در ییلاقات اطراف مشهد افزایش می‌یابد و به دنبال آن قیمت‌ها نیز سر به فلک می‌کشد. اجاره باغ ویلا در زمان شیوع کرونا ممنوع اعلام شده است، ولی در بازاری که نظارت مستقیمی بر آن وجود ندارد و شخص خود مستقیم اقدام به اجاره ویلای خویش می‌کند، نمی‌توان انتظار داشت که جلوی این اتفاق گرفته شود یا بر روی قیمت‌ها و نحوه اجاره دادن آن، نظارت وجود داشته باشد؛ البته در این روزها، برخی مشاوران املاک نیز به صورت غیررسمی و در نقش واسطه این کار را انجام می‌دهند و از بازار پرسود آن بهره می‌برند.
 
«بعد از خروج آخرین نفر، ویلا به صورت کامل ضدعفونی می‌شود.». این اولین جمله‌ای است که صاحبان ویلا یا واسطه‌ها برای جلب اعتماد مردمی که بین دوگانه ماندن در خانه یا بیرون زدن از آن مانده اند، می‌گویند، اما اینکه آیا واقعا این جمله می‌تواند اطمینان خاطری باشد برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا یا ممنوع کردن اجاره روزانه این مکان‌ها در بازاری بدون ناظر، تنهابر عهده مسئولان است، در این گزارش نمی‌گنجد.
برای بررسی قیمت ویلا‌ها در نقاط مختلف مشهد سری به سایت دیوار می‌زنیم و به عنوان مشتری با صاحبان باغ و همچنین با چند مشاور املاک تماس می‌گیریم. بسیاری از ویلا‌ها برای تعطیلات نیمه خرداد اجاره داده شده اند، اما به عنوان نمونه نرخ چند فقره از این ویلا‌ها را در اینجا آورده ایم.


بالاوپایین قیمت اجاره ویلا

استقبال آن قدر در تعطیلات نیمه خرداد زیاد است که اگر قصد چانه زدن داشته باشیم، صاحب یا واسطه بی خیال معامله با ما می‌شود و می‌گوید: این کف قیمت است، الان مشتری زیاد است. همین الان چند نفر دیگر تماس گرفتند و قرار است خبر دهند.
 
قیمت اجاره یک شب ویلا با هزار متر باغ فضاسازی شده، ۳۰۰ متر زیربنای دوبلکس، ۲ خواب، استخر سرپوشیده آب گرم، وسایل بازی کودکان، میز بیلیارد، آلاچیق، باربیکیو و... در تعطیلات پیش رو در جاده شاندیز، هرشب ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در روز‌های عادی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

نرخ اجاره یک ویلای دیگر در همین محدوده با ۳ اتاق خواب، استخر آب گرم و جکوزی در جاده شاندیز ۲ میلیون تومان است، این درحالی است که در روز‌های دیگر اجاره همین ویلا به شبی یک میلیون تومان می‌رسد. کمی دورتر از جاده شاندیز در حسن آباد ویلایی کوچک تر، البته با استخر آب گرم به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود. صاحب این باغ می‌گوید که قیمت ملکش را برای این روز‌ها عالی گفته است و اگر در اواسط هفته این ویلا را بخواهیم، می‌تواند تا ۹۰۰ یا ۸۰۰ هزار تومان هم کنار بیاید. اجاره ویلای یک خواب بدون امکانات آبی در اطراف شاندیز نیز برای هر شب ۸۰۰ هزار تومان است که البته همین ویلا در روز‌های عادی تا ۳۰۰ هزار تومان نیز کاهش پیدا می‌کند.
 
همچنین قیمت اجاره یک باغ ویلا در شاهنامه با استخر روباز برای هرشب، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که البته این روز‌ها پر است، اما صاحب این ویلا پیشنهاد می‌دهد بعد از تعطیلات می‌توانیم همین مکان را با قیمت ۸۰۰ هزار تومان اجاره کنیم. یک باغ ویلای دیگر در این منطقه با ۲ خواب، فضاسازی مناسب و استخر سرپوشیده، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود. در این محدوده نیز می‌توانید با امکانات کمتر و کمی دورتر تا شبی ۸۰۰ هزار تومان ویلا اجاره کنید که البته اگر تفریحاتتان به روز‌های عادی هفته موکول شود، قیمت اجاره همین ویلا به ۲۵۰ هزار تومان هم خواهد رسید.
 
قیمت‌ها در طرقبه نیز متنوع است. یک ویلای ۳۰۰ متری، یک خواب و بدون استخر در نزدیکی این شهر برای روز‌های تعطیل پیش رو ۸۰۰ هزار تومان است که پیش از آن، شبی ۲۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شد. یک ویلای هزارمتری با امکانات کامل نیز در محدوده طرقبه تا شبی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود.

علاوه بر مکان و امکانات ویلا، عوامل دیگری نیز در هزینه اجاره یک شب این مکان‌ها موثر است؛ تعداد افراد، گرفتن مهمانی یا اقامتی بی سروصدا و اجاره خانوادگی، ازجمله عواملی است که می‌تواند بر قیمت اجاره تأثیر بگذارد. مثلا صاحب یکی از باغ ویلا‌ها می‌پرسد که با خانواده هستید؟ سوالش را با سوال پاسخ می‌دهیم؛ مگر فرقی هم می‌کند؟ در جوابمان می‌گوید: بله، فرق می‌کند. مجرد دردسر دارد و ما باید به فکر این موضوع هم باشیم. اگر با خانواده اید، شبی یک میلیون و ۲۰۰ و اگر مجرد هستید، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. به یکی دیگر که می‌پرسد می‌خواهید مهمانی بگیرید، جواب می‌دهیم ۱۰ نفریم و شاید مهمانی هم جور شد. همین پاسخ کافی است که بگوید پشیمان شده است و نمی‌خواهد باغش را اجاره بدهد؛ چون معتقد است اول همه همین را می‌گویند، اما بعد جشن می‌گیرند و تعدادشان زیاد می‌شود و در آخر ممکن است سروصدایشان باعث دردسر شود.


واسطه گری املاکی‌ها برای اجاره باغ ویلا ممنوع است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد، اجاره روزانه باغ ویلا توسط املاکی‌ها را غیرقانونی می‌داند و می‌گوید: اجاره کمتر از ۲ ماه غیرقانونی است و تخلف محسوب می‌شود. علی اصغر مرادزاده ادامه می‌دهد: ما نمی‌توانیم بر اجاره‌ها در بخش خصوصی نظارت داشته باشیم؛ چون صاحب ویلا و مشتری به صورت غیررسمی و با رضایت دو طرف این اقدام را انجام می‌دهند. او به عنوان یک کارشناس می‌افزاید: به دلیل ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خرداد، عرضه باغ ویلا در سایت‌هایی مانند دیوار افزایش یافته است و طبق شنیده‌های ما باتوجه به افزایش تقاضا، قیمت‌ها تا سه یا چهاربرابر نسبت به روز‌های عادی افزایش یافته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->