امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد رئیس جمهور: تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد رسانه‌ها از حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان خبردادند از آغاز جنگ غزه تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار  کودک کشته شده‌اند رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برداشته شده است رعایت اخلاق در پاسخ به دشمن خبیث حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی معاون‌اول قوه‌قضائیه شد امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) حزب الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» اسرائیل را منتشر کرد
سرخط خبرها
روحانی در نشست خبری

رییس جمهور: تا پایان سال تورم روند کاهشی خود را ادامه می دهد

  • کد خبر: ۷۰۰۰
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
رییس جمهور: تا پایان سال تورم روند کاهشی خود را ادامه می دهد
روحانی در نشست خبری گفت: تورم نقطه به نقطه از ۵٢درصد به ٣۴درصد رسیده است. پیش بینی ما این است تا پایان سال تورم روند کاهشی خود را ادامه می دهد

به گزارش شهرارا نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر روز دوشنبه در سیزدهمین نشست مطبوعاتی خود گفت: از دی ماه ٩۶ وارد شرایط جدیدی شدیم. کلید این شرایط ابتدا از داخل و بعد از خارج زده شد.

وی ادامه داد: در سال ٩٧ پیش بینی های خارجی ها و برخی تحلیل‌گران اقتصادی داخل این بود که سال بسیار سختی داریم و سال بسیار سخت‌تری در ٩٨ داریم. حتی بحث تورم ٣رقمی را هم برای ایران پیش بینی کردند.
روحانی یادآورشد: امروز به طور قاطعانه اعلام میکنم توطئه های آمریکا برای آسیب جدی زدن به نظرم پایان یافته است. ما از این شرایط بحرانی و شبه بحرانی عبور کردیم.

وی با اشاره به اینکه از اردیبهشت سال ٩٨ شاخص‌های ما مسیر و حرکت درستی را طی می‌کند تصریح کرد: تورم نقطه به نقطه از ۵٢درصد به ٣۴درصد رسیده است. پیش بینی ما این است تا پایان سال تورم روند کاهشی خود را ادامه می دهد. در تورم ١٢ماهه حرکت کندی آغاز شده است اما از تورم نقطه به نقطه تبعیت خواهد کرد.
وی ادامه داد: اشتغال در تابستان امسال رکورد بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و ما در تابستان امسال نسبت به سال گذشته ٨۴٣هزاز اشتغال خالص داریم و بیکاری ما از ١٢.٣ به ١٠.۵ کاهش پیدا کرده و این به معنای موفقیت ایران در خش اقتصادی است.

روحانی افزود: شرایط صادرات و واردات ما در مسیر درست قرار گرفته است. نرخ ارز که شاخص حائز اهمیتی است از پارسال نسبت به امسال حرکت کاهشی داشته و طبق امار بانک مرکزی از مهر پارسال تا امروز ۴٠درصد به ارزش پول ملی افزوده شده است.
رئیس جمهور کشورمان در ادامه گفت:ا ز لحاظ سیاسی و بین المللی جمهوری اسلامی شرایط بسیار قوی تر و مستحکم تری دارد.  همه کشورها در سازمان بین الملل اذعان داشتند ایران ٩٨ نسبت به سال ٩٧ قوی تر است. البته ١٨ماه بسیار سختی بر مردم گذشت. به ویژه آنها که دارای حقوق ثابت هستند اما با همه وجود این مشکلات را حس می کردیم مردم از ما بپذیرند که با وجود شرایط بسیار سخت تحریم توانستیم شاخص ها را کنترل کنیم. مدیران ما در این جنگ بزرگ اقتصادی نترسیدند. ما در این جنگ اقتصادی شکست نخوردیم.

وی در پاسخ به سوال اول *سه کشور اروپایی نشان دادند در عمل از آمریکا تبعیت میکنند. چشم انداز شما از روابط با این سه کشور آلمان انگلیس و فرانسه چیست؟ گفت: کار هوشمندانه و عاقلانه جمهوری اسلامی أین بود که از برجام خارج نشد. امروز به جز دو سه کشور کوچک هیج دولت و کشوری نیست که کار آمریکا را تایید کند

وی ادامه داد: روابط ما با روسیه و چین روابط خوبی است/ آنها در حد خودشان تلاش های خوبی کردند/ اما متاسفانه ٣کشور اروپایی پای تعهد خودشان نماندند و به قولهایشان عمل نکردند.

وی افزود: ما از اردیبهشت ٩٨ کاهش تعهدات را آغاز کردیم. غنی سازی ما حدود ۴.١ هست به طور متوسط به ۴.۵ میرسد. امروز خوشبختانه هم IR6 و IR4 و IR2 فعالیت میکند. IR9 و IR7 هم ه زودی فعالیت خود را شروع میکند.
 
سوال دوم:

*دولت قرار است بودجه ٩٩ را به سمت یک جراحی بزرگ ببرد/ وابستگی نفت را کمتر کند/ این رویای ۴٠ساله دولت‌ها چقدر به واقعیت نزدیک است؟ چطور می‌توانیم دچار کسری بودجه نشویم؟

روحانی گفت:در زمینه بودجه مشکلات و گرفتاری‌هایی داریم/ در بخش عمرانی وضعیت بهتری داریم بیش از ٣٠هزار میلیارد برای این بخش اختصاص یافته/ طبق قولی که دادیم هم حقوق و هم یارانه و هم پول اوراق را به موقع داده‌ایم

وی افزود: آغاز أین جراحی اقتصادی سخت است چون کشور به نفت وابسته بوده و اکنون میخواهد از مالیات، فروش سهام و اوراق درآمد داشته باشد. در زمینه مالیات هم فرار مالیاتی داریم هم دایه مالیاتی باید گسترش یابد هم معافیت مالیاتی باید کاهش یابد. همه برنامه ها بر این است سال ٩٩ تکیه‌ای به درامد نفت نداشته باشیم.

سوال سوم
شبکه الجزیره

*با توجه به تحرکات دیپلماتیک ایران در منطقه مخصوصا با کشورهایی که با آنان اختلاف دارد. و حضور آقای عمران خان در ایران بفرمایید طرح ایشان برای میانجیگری چه بود؟ آیا تایید میکنید یک مقام بلند پایه امارات به ایران سفر کرده است؟

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به این سوال گفت: بله یکی از اهداف نخست وزیر پاکستان صحبت درباره منطقه بود/ ایشان سه شنبه عازم عربستان است/ خوشبختانه ایشان با مقام معظم رهبری نیز دیدار کردند.

وی ادامه داد:  برای ایران و عربستان موضوع یمن مساله مهمی است. یکی از گره‌های منطقه مساله یمن است. ما هیج وقت نخواستیم با همسایگان رابطه بدی داشته باشیم/ ما طرح صلح هرمز را در سازمان ملل ارایه کردیم و برای ٨ کشور منطقه ارسال شده است. ما مشکلی نداریم که از طریق گفتگو مسایل مان را با کشورها حل کنیم مخصوصا عربستان

وی افزود:  آنچه در دریای سرخ اتفاق افتاد مشکلی برای گفتگو ایجاد کرد/ آنچه مشخص است یک رژیمی با کمک چند کشور این کار را کرده است. بله سفرهایی از امارات به ایران انجام شده و روابط ما بهتر شده است.

سوال چهارم
روزنامه ایران

* آیا آقای روحانی تغییر کرده؟ به رای ملت پشت پا زده یا رای ملت را فراموش کرده اید؟ یا اکر نتوانستید به همه وعده ها عمل کنید دلیلش چه بوده است؟

رییس جمهوری گفت: شرایط انتخابات در یک شرایط عالی برگزار شد/ در منطقه یک آرامش نسبی بود/ داعش شکست های متحمل شده بود/ برجام باعث شده بود شرایط اقتصادی خوبی داشته باشیم/ در سال بعد از برجام بالاترین رشد اقتصادی در دنیا را داشتیم.

وی ادامه داد: من به مردم قول دادم از ظرف برجام آسیبی نبینیم/ ما با یک شرایط جدیدی مواجه شدیم/ مساله سال ٩۶ را من هم فکر نمیکردم چنین شود/ یک عده افراد کم خرد در داخل کاری بکنند و بعد از داخل به ترامپ چراغ سبز نشان داده شود.

وی با اشاره به اینکه ما در زمان جنگ و حتی تحریم های گذشته هم چنین شرایطی نداشتیم تاکید کرد: ما باید عملکرد دولت را با شرایط موجود بسنجیم

وی گفت: کاری که امروز دولت بعد از ١٨ ماه میتواند در محضر ملت ایران ارایه کند این است که دولت نه خسته است نه ناکارآمد دولت برنامه ریز است و قادر است از سخت ترین بحران های اقتصادی ظرف مدت کوتاهی خارج شود همانطور که از بحران اجتماعی ٩۶ ظرف ۵ روز خارج شدیم

روحانی گفت: ما حاضر بودیم در نیویورک اجلاس ١+۵ را در سطح سران کشورها برگزار کنیم به شرطی که مطمئن باشیم جلسه حل مسائل است نه جلسه انتخاباتی آقای ترامپ. من حاضرم قربانی شوم/ اگر زمانی لازم باشد برای ملتم گفتگویی و دیداری داشته باشم.

سوال پنجم
خبرگزاری فارس

رئیس جمهور گفت: در زمینه حقوق غیرعادلانه آغازگر دولت بود/ دولت آغازگر این کار بود/ ما ایین نامه را دو دولت تصویب کردیم. دولت سه لایحه در دستور کار دارد/ همه چیز طبق لایه شفافیت باید شفاف باشد/ هرکسی در هم جمع و شورایی برای مردم تصمیم میگیرد باید مشخص شود/ چه کسانی چه رایی داده اند.

وی با تاکید بر اینکه لایحه مبارزه با مفاسد اقتصادی را به زودی تقدیم مجلس میکنیم گفت:  لایحه سوم تعارض منافع است. مبارزه با فساد یک کار بسیار ضروری و لازم است. اما اعتقاد ما این است مبارزه با فساد به صورت هیجانی و موردی ما را به هدف نمی‌رساند. ما باید به صورت جامع و اصولی مبارزه کنیم.باید ریشه فساد و اصل فساد را از بین ببریم. راه حل آن همین سه لایحه است که تقدیم مجلس کرده ایم.

سوال ششم
تلویزیون سی بی اس امریکا

*همانطور که میدانید در ایالات متحده بحث استیضاح ترامپ مطرح است. آیا شما حاضر هستید با یک رییس جمهور جدید گفتگو کنید؟ چون ما شنیده این دستیاران شما گفته اند به ترامپ اعتماد ندارید.

روحانی گفت:  مشکل ما گفتگو با ترامپ نیست. مساله ما این است در یک گفتگو آیا منافع ما تامین می‌شود یا یک گفتگوی نمایشی میکنیم.  برای ما فرقی نمی کند رییس جمهور آمریکا کیست. البته ایشان یک ویژگی خاصی دارد که کار را سخت کرده است. ایشان یک روز یک نفر را واسطه میکند بعد میگوید من اصلا به ایشان حرفی نزده بودم. این فقط مشکل ما نیست مشکل همه کشورهاست.

سوال هفتم
روزنامه سازندگی

*حضرتعالی یا نمایندگان شما برای انتخابات مجلس چه رایزنی‌هایی با شورای نگهبان برای تایید صلاحیت ها و یا رد صلاحیت ها داشته اید؟

رییس جمهوری ادامه داد: مایه تاسف ما است که لایحه جامع انتخابات تصویب نشد.  آنچه در انتخابات اسفندماه برای ما مهم است شکست آمریکاست. اگر بتوانیم انتخابات پرشوری داشته باشیم شکست برای آمریکاست.  از حرفهای من برداشت نادرستی شده بود. همه نهادها محترم هستند.  اگر لایحه شفافیت اجرا شود بسیار عالیست چون مردم در جریان رای ها قرار میگیرند. آنجا برای ما مهم است این است هرکس این قانون اساسی را قبول دارد و عزت نظام و ایران را میخواهد در انتخابات شرکت کند

وی افزود:  امیدوارم شورای نگهبان کار نظارتی خود را به درستی انجام دهد. دولت مجری انتخابات است/ آنچه خواست ماست یک انتخابات پرشور، رقابتی و آزاد است.

سوال هشتم
خبرگزاری روسیه امروز

* ایران چه تدابیری برای توقف اتفاقا شمال سوریه دارد؟

روحانی تصریح کرد: ترکیه دولت دوست ماست اما شیوه آنها در این مساله را نمی پذیریم. ما باید کمک کنیم ارتش سوریه در آن منطقه مستقر شود. نتایج این حمله تاکنون اصلا خوشایند نبوده. عده ای کشته شدند عده ای آواره شدند. امیدواریم دولت ترکیه به این روند ادامه ندهد

وی افزود:ما امیدواریم هدفمان در سوریه را محقق کنیم. هدف ما بازگشت مردم سوریه به کشورشان و برگزاری انتخابات آزاد است.

سوال نهم
روزنامه کار و کارگر

وی در پاسخ به سوال روزنامه کار وکاگر گفت: همه تلاش ما این است انتظار برای خانه دار شدن را کوتاه کنیم. الان افراد ٢٠ تا ٣٠ سال انتظار میکشند.  هدف ما این است هرکسی تشکیل خانواده می‌دهد در مدت زمان کوتاهی حداقل مسکن را تامین کند.

وی ادامه داد: اینکه ما فردا ۶٠هزار میلیارد از بانک مرکزی پول بگیریم و خانه بسازیم آسان است. وقتی دولت دست میکند در جیب بانک مرکزی یعنی دست کردن در جیب مردم!

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما قول داده ایم ٩٠٠هزارواحد مسکونی تا پایان دولت به مردم تحویل بدهیم گفت: مشکل بعدی این بود خانه های مسکن مهر کامل ساخته نشده بود/ یک میلیون و صدهزار مسکن را ما کامل کردیم/ یعنی بیش از آنکه آنها مسکن مهر بسازند ما ساختیم.خانه های ساخته شده نه آب داشت نه برف داشت نه جاده داشت.

سوال دهم
 خبرگزاری صدا و سیما
* برنامه شما برای مقابله با کسری بودجه چیست؟

روحانی گفت: دولت از مهرماه انتشار اوراق را آغاز میکند. فروش سهام با سرعت بیشتری امسال انجام می شود.

وی تصریح کرد:  آنچه امروز با مساله حامل های انرژی مواجه هستیم یک مسیر عادلانه و درست نیست. باید روی آن فکر شود و دارد فکر می شود. قرار نیست به مردم فشار سختی وارد شود. در ترکیه یک لیتر بنزین ١۵هزار تومان است در اروپا ٢٠هزار تومان. ما دنبال این نیستیم بنزین هزارتومان را ناگهان ١۵ هزارتومان کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد:  من تاکید کردم هرمقدار از افزایش قیمت سوخت حاصل شود کل پول را به مردم برگردانیم یعنی چیزی وارد بودجه نمی‌شود. در مالیات هم باید مقابل فرار مالیاتی بایستیم.

وی گفت: هم اکنون خام فروشی به حداقل رسیده است. ما نمی‌توانیم درب چاه های نفت را ببندیم و در بازار انرژی حضور نداشته باشیم.

سوال یازدهم
روزنامه اعتماد

دولت شما شعار حقوق شهروندی را مطرح کرده است. شما به عنوان رییس جمهور قصد دارید درباره پرونده بازداشتی های اخیر از متهمان محیط زیست تا همین پرونده های اخیر گزارشی به مردم دهید؟

روحانی در پاسخ گفت:  قدم‌های خوبی نسبت به حقوق زنان و اقلیت ها برداشته شده است اما در عین حال مشکلاتی هم داریم. اشکال کار از اینجا شروع میشود رییس جمهور طبق اصل ١٣ قانون اساسی باید مداوم حواسش به قانون اساسی باشد. اینکه قانون مجازات اجرا نشده کجا فراموش شده و.. همه پرسی در همین قانون اساسی است/ اگر بد است آن را حذف کنید اگر خوب است چرا اجرا نمیکنیم

وی گفت: طبق تفسیر شورای نگهبان ما اصل ١٣ قانون اساسی نداریم. این اصل بسیار مهم است. مردم به رییس جمهور رای نمی دهند که رییس دستگاه اجرا باشد. تفسیر شورای نگهبان این است که هرجا مساله ای رییس نداشت رییس جمهور نظر بدهد. این یعنی چه؟

وی ادامه داد:  درباره پرونده متهمان ترور شهدای هسته ای که شما گفتید وزیر اطلاعات با من مشورت کرد و گفت عده ای را در دولت قبل گرفتند که دلایلشان کافی نبوده. گفتند باید خسارت بدهیم به آنها/ مهم این است دولت شهامیت پذیرفتن اشتباه را داشت باشد

روحانی افزود: درباره پرونده متهمان محیط زیستی وزارت اطلاعات گزارش جامعی تهیه کرده که من هم خوانده ام و امیدوارم قوه قضاییه به آن گزارش توجه کند.

روحانی در نشست خبری (۱۶):

سوال دوازدهم

روحانی گفت: برای ما اثبات شد حمله به نفتکش ایرانی از طریق چند راکت انجام شده که دو راکن برخورد کرده اند. کار شرورانه ای در منطقه انجام شده که ما در حال بررسی هستیم که چه دولتی در این مساله نقش داشته. کار یک فرد و گروه نیست کار یک دولت است. هر دولتی این کار را کرده باید منتظر عواقب آن باشد.

روحانی تاکید کرد: همه جهان باید بداند ناامنی درست کردن در منطقه فشاربه جمهوری اسلامی نیست فشار به اقتصاد جهانی و مساله کشتیرانی است.

سوال سیزدهم
روزنامه کیهان

*سال گذشته در اوج جنگ اقتصادی ١٨ میلیارد دلار از ذخایر ارز کشور در قالب ارز ۴هزازتومانی به باد رفت. مسئولیت آن با چه کسی است؟

رییس جمهور با بیان این که ١٨میلیارد به باد نرفته است، به مردم داده ایم گفت:  ١٨ میلیارد ثبت سفارش برای خرید کالا کرده اند. همین امسال هم ١٩میلیارد به افراد داده ایم برای اینکه جنسی را وارد کنند/ اگر کسی پول گرفته و جنس وارد نکرده باید بررسی شود و برخورد شود

وی گفت:  برای بحث ارز ۴هزازتومانی ما در دولت بحث کردیم. عده ای می گفتند به خروج سرمایه، ارز ندهیم که من بنا به دلایلی مخالف بودم.

روحانی در ادامه  اظهار کرد:  یک نظر در آن جلسه این بود که یک نرخ واحد برای ارز در نظر گرفته شود. یادم هست کیهان هم تشکر کرد. مقام معظم رهبری هم گفت کار خوبی است من در آن جلسه هم موافق این کار نبودم اما گفتم اگر همه شما اتفاق نظر دارید انجام دهید و به آقای جهانگیری گفتم شما اعلام کنید

وی گفت: اصل تصمیم درست بود. هیچ ارزی بر هدر نرفته است. همه این ها سفارش تجار و کار آفرینان بوده است اما عده ای سواستفاده کردند و باید برخورد شود.

سوال چهاردهم
روزنامه آسیا

برخی از اقتصاددان ها معتقدند بخشی عظیمی از نقدینگی، دولت شما را آزار میدهد. برخی از این پول ها در قالب پول های کثیف است. شما این مساله را قبول دارید؟

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ بخ این سوال گفت: ما باید مشوق های لازم برای جذب این نقدینگی را داشته باشیم. بازار سرمایه ما یک بازار پرنشاطی است. بورس ما در این ۶ماه بیش از ٧٠درصد رشد داشته است. باید نقدینگی را به مسیر درستی هدایت کنیم.

سوال پانزدهم
روزنامه فایننشال تایمز

وی ادامه داد: آیا این مصاحبه نشان دهنده پایان دوران تنش است؟ دولت ایران به سمت مذاکره با آمریکا و کشورهای منطقه رفته است؟

وی گفت:  طولانی شدن فاصله نشست خبری من دلیل سیاسی نداشت اما به زمان خوبی منتهی شد. این مصاحبه در زمانی صورت میگیرد که یک طوفان بزرگ در حال گذر از ایران است.  همه در سازمان ملل تلاششان این بود که ایران سریعا ملاقات با ترامپ را بپذیرد. اشتیاق برای مذاکره با ایران از هر زمان دیگری بیشتر شده است

روحانی ابرازداشت: برای گفتگو با عربستان مشکلی نداریم. احتمال پایان جنگ یمن از هر زمان دیگری بیشتر است. شرایط تروریسم در منطقه مانند قبل نیست. برخی رهبران کشورها به من میگفتند مردم شما چطور این شرایط تحریم را تحمل میکنند شما چطور مدیریت می کنید.

سوال شانزدهم
خبرگزاری برنا

چه روندی طی شد تا زنان به ورزشگاه بیایند؟

رییس جمهور ادامه داد:  من در افطاری پیشکسوتان ورزش از آنها پرسیدم در زمانی که زنان به ورزشگاه می آمدند مشکلی پیش آمده بود؟ آنها گفتند اصلا چنینی نبود کن این مساله را در هیات دولت مطرح کردم

وی افزود:  ما هر وقت میگفتیم این کار انجام بگیرد نیروی انتظامی مشکل داشت. برخی هم در کشور نگران بودند نمی‌گویم کدام جناح و چه کسانی. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند و البته ادامه آن برعهده بانوان نیز است.

سوال هجدهم
روزنامه لس آنجلس تایمز

*آقای ظریف پیشنهاد دادند برای تبادل زندانیان ایرانی در آمریکا و آمریکایی ها در ایران مذاکراتی انجام شود. آیا پیشنهاد دکتر ظریف موثر واقع شده است؟

رییس جمهور روحانی ابراز داشت:  این بحث همواره مطرح بوده است. در دوران پیش از آقای ترامپ چندین بار این اتفاق افتاده است/ در دولت آقای ترامپ یک باز مذاکراتی شد که به نتیجه نرسید برای بار دوم مذاکره کردیم که آقای ترامپ شروطی داشتند و باز هم به ناحیه نرسید.

وی ادامه داد:  نوع اتهامات زندانیان دو طرف متفاوت است/ زندانیان آمریکایی در ایران اتهامات امنیی دارند اما زندانیان ما در آمریکا جرمشان دور زدن تحریم هاست/ آنها خیلی خوب کاری کردند که تحریم ها رو دور زدند چون تحریم های آمریکا ضد بشری است.
منبع: روزنامه ایران



گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->