کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

چهره‌های سرشناس، تبلیغات منفی درباره تزریق واکسن کرونا را شستند و بردند

  • کد خبر: ۷۰۶۴۷
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
چهره‌های سرشناس، تبلیغات منفی درباره تزریق واکسن کرونا را شستند و بردند
چند هفته‌ای است که تصاویر بازیگران و مجری‌های تلویزیونی در فضای مجازی منتشر می‌شود که داوطلبانه در حال تزریق دوز آزمایشی واکسن‌های ایرانی هستند. این حرکت هرچند باز هم بین عده‌ای به دلایل عجیب نامعلوم انتقادی برانگیخته، اما نه تنها نظر تعداد زیادی از مردم و کاربران درباره آن مثبت است بلکه یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین جریان‌های فرهنگ سازی از سوی سلبریتی‌ها در چند سال گذشته است.

محمدناصر حق خواه | شهرآرانیوز - چندسالی است که نه تنها واژه «سلبریتی» به کلمه‌ای با بار منفی تبدیل شده، بلکه هروقت بحث اظهارنظر اینستاگرامی یا توئیتری بازیگران یا چهره‌های تلویزیونی یا خوانندگان سرشناس مطرح می‌شود، بیشتر نظرات منفی بر مثبت‌ها غلبه می‌کند. دلیل این اتفاق هم نظرات گاه وبیگاه بی ربط بعضی از این افراد در مسائل تخصصی، دعوا‌های زرد و بی مایه با یکدیگر یا با قشری از مردم یا کار‌های ضد جریان فرهنگ سازی عمومی بوده است. هرچند در این میان پویش‌های خوب و حرکات مثبت و امور خیریه هم کم دیده نشده و هرچند یکی دو سالی است با پخته‌تر شدن سلبریتی‌ها در فضای مجازی، اتفاقات پرحاشیه کمتر می‌افتد، اما برآیند اتفاقات کم و بیش منفی است و در این شکی نیست.


اما چند هفته‌ای است که تصاویر بازیگران و مجری‌های تلویزیونی در فضای مجازی منتشر می‌شود که داوطلبانه در حال تزریق دوز آزمایشی واکسن‌های ایرانی هستند. این حرکت هرچند باز هم بین عده‌ای به دلایل عجیب نامعلوم انتقادی برانگیخته، اما نه تنها نظر تعداد زیادی از مردم و کاربران درباره آن مثبت است بلکه یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین جریان‌های فرهنگ سازی از سوی سلبریتی‌ها در چند سال گذشته است. تزریق افراد سرشناس و انتشار عکس آنان در فضای مجازی، چه در صفحه‌های شخصی خودشان و چه در صفحه‌های عمومی، اول باعث می‌شود ترس عده‌ای که تعدادشان کم نیست از تزریق واکسن داخلی بریزد، زیرا سلبریتی‌ها حی وحاضر در بین آنان هستند و چندی پس از تزریق مردم با چشم خود می‌بینند که هیچ اتفاق بدی برای تزریق کنندگان واکسن نیفتاده است، دوم هم اینکه از تولید مهم و پرافتخار ملی حمایت درست وحسابی رسانه‌ای می‌شود.

 

حمایت و تبلیغی که با صرف میلیارد‌ها هزینه ممکن می‌شد؛ اما وقتی چهره‌ای که مردم دوستش دارند و هرحرکتش می‌تواند الگوی ده‌ها هزار نفر باشد، جلوی دوربین و با لبخند و آرامش کاری می‌کند، بی گمان اثرگذاری بالا و البته کم هزینه‌ای دارد. باید آفرین بزرگی به طراحان این ایده و تیم تبلیغاتی واکسن‌های ایرانی گفت که در فضایی آرام و زیبا عکس‌هایی این چنین امیدبخش از سلبریتی‌هایی که واکسن آزمایشی را می‌زنند منتشر می‌کنند. اما شاید آفرین بزرگ‌تر را باید به تک تک افرادی گفت که بدون ترس و در یک حرکت فرهنگی به شدت مهم که با جان همه مردم سروکار دارد، حضور پیدا می‌کنند.


البته هم قبیله‌هایی در بین سلبریتی‌ها حضور داشته اند که چه برای جلب و جذب فالوئر و چه از روی ناآگاهی در دوره هایی، مثلا در چندروزی که ماجرای آهن ربایی شدن واکسن زنندگان وجود داشت و بعد هم رد شد، اشیای فلزی به خود و اطرافیانشان می‌چسباندند و لایو‌های به قول خودشان آگاهی بخش می‌گذاشتند و خواسته یا ناخواسته به واکسن هراسی دامن می‌زدند، اما موج واکسن زدن خیلی از چهره‌های سرشناس، این تبلیغات را تا حد زیادی شست و برد. این حرکت حتی در بین کسانی که به شدت از واکسن هراس داشتند هم تغییرات محسوسی ایجاد کرده است.

 

در روز‌های اولی که تصاویر این افراد منتشر می‌شد، دیدگاه‌هایی مثل «دروغ نگید» و «شما خارجی زدید» یا «آب تزریق کردید» زیاد دیده می‌شد. اما وقتی این حرکت به یک جنبش جمعی تبدیل شد و صحت ماجرا با تزریق‌های متعدد و در بین افرادی با گرایش‌های مختلف تأیید شد، این روز‌ها موج واکنش‌ها و اظهارنظر‌ها به تدریج در حال مثبت شدن است و کم کم به سمت «اِ... جه جالب که شما هم ایرانی زدید» می‌رود. درصورت ادامه این وضعیت، قطعا اتفاقات مثبت تری هم خواهیم دید و قطعا از آن خواهیم نوشت. قطعا خواندن و نوشتن از اتفاقات امیدبخش، هم برای خواننده و هم نگارنده از گزارش کردن دعوا‌های زرد و حرکات نازل و خجالت آور جذاب‌تر است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->