پخش زنده بازی ایران و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین جلالی صدرنشین پاسور‌های لیگ برتر صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا | آخرین حضور ژاوی روی نیمکت بارسا؟ قهرمانی کوراش‌کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران‌بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات!
سرخط خبرها

اوج‌گیری سرانه ورزشی بانوان شهر با بوستان «مادر و کودک» مشهد

  • کد خبر: ۷۱۷۷۹
  • ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
اوج‌گیری سرانه ورزشی بانوان شهر با بوستان «مادر و کودک» مشهد
اولین‌بار در مشهد بوستانی مختص ورزش مادر و کودک ساخته شده است تا مادران و بانوان بتوانند در کنار فرزندانشان فعالیت‌های ورزشی خود را دنبال کنند و حتی به ورزش قهرمانی دختران مشهدی کمک کند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ اولین‌بار در مشهد بوستانی مختص ورزش مادر و کودک ساخته شده است تا مادران و بانوان بتوانند در کنار فرزندانشان فعالیت‌های ورزشی خود را دنبال کنند و حتی به ورزش قهرمانی دختران مشهدی کمک کند.


در مشهد ۱۲ بوستان بانوان وجود دارد که تعدادی از آن‌ها کامل مختص بانوان است و در تعدادی دیگر نیز فقط بخشی از بوستان مختص بانوان است، اما بوستان مادر و کودک خدمات متفاوتی ارائه خواهد کرد و مادر و کودک در کنار هم می‌توانند از آن استفاده کنند. از این پس نیاز نیست مادران کودکشان را به مهدکودک یا جایی بسپارند تا بتوانند ورزش کنند. مادران می‌توانند با امکانات و خدمات کافی در کنار کودک خود در این بوستان فراغت، تفریح و ورزش کنند.


احداث این بوستان آبان ۹۹ در زمینی به‌مساحت ۵/۶ هکتار در خیابان آزادشهر در امامت ۴۹ آغاز و کلنگ‌زنی شد که تا پایان خرداد ۱۴۰۰ نیز ساخت آن ادامه پیدا کرد. حدود ۴۵ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافت تا کار تکمیل شود.


دوچرخه‌سواری مادر و فرزندی در فضای باز

اما این فضای ورزشی از چه امکاناتی بهره‌مند است. ۶۸۰ مترمربع زمین فوتبال چمن مصنوعی در این بوستان ساخته شده است که می‌تواند از بهترین اتفاقات برای دختران فوتبالی شهر باشد. در سال‌های گذشته دختران فوتبالیست مشهد و استان در نبود زمین‌های فوتبال برای انجام تمرینات خود روبه‌رو بوده‌اند و حالا با افزایش سرانه چمن‌های شهر، می‌توان شاهد پیشرفت مشهدی‌ها در این رشته بود. ۱۵۵۰ مترطول مسیر دوچرخه‌سواری در این بوستان در نظر گرفته شده است و بانوان می‌توانند به‌راحتی در فضای باز دوچرخه‌سواری کنند.

 

اما اتفاق بهتر قرارگرفتن ایستگاه دوچرخه‌های اشتراکی «بایدو» در این بوستان برای بانوان است. بانوان اکنون نمی‌توانند از ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در شهر استفاده کنند، اما با افتتاح این بوستان بانوانی که دوچرخه ندارند، می‌توانند از این شرایط استفاده کنند. در این بوستان مینی‌بایدو نیز در نظر گرفته شده است تا کودکان در کنار مادران از رینگ دوچرخه‌سواری بوستان استفاده کنند.


تعبیه امکانات بدمینتون، والیبال و بسکتبال

۷۵۰ مترطول فضای باز نیز برای پیاده‌روی بانوان ایجاد شده است تا تداخلی با دیگر امکانات همچون دوچرخه و اسکیت نداشته باشند. ۷۸۲ مترمربع نیز برای احداث زمین والیبال اختصاص یافته و ۶۵۰ مترمربع به بسکتبال اختصاص پیدا کرده است و مادران علاقه‌مند و حتی ورزشکاران حرفه‌ای‌تر می‌توانند از این زمین‌ها برای تمریناتشان استفاده کنند. البته همان‌طور که از نام بوستان پیداست، فضای کودکان نیز ساخته شده است و زمین مینی‌بسکتبال با ۲۳۰ مترمربع افتتاح خواهد شد.


یکی از رشته‌های جذاب که در بخش همگانی با استقبال خوبی نیز روبه‌روست، بدمینتون است که ۷۸۰ مترمربع به آن اختصاص یافته است تا تعداد بیشتری از علاقه‌مندان هم‌زمان بتوانند از بازی بدمینتون بهره‌مند شوند.


حضور پسران تا شش‌ساله

به‌جز فضای ورزشی باز، مجموعه دوطبقه‌ای نیز وجود دارد که شامل باشگاه بدن‌سازی، اتاق بازی کودکان، اتاق پایش سلامت، ساختمان مدیریت، کافی‌شاپ، کافه‌کتاب، نمازخانه، سرویس‌بهداشتی و... است.
بوستان مادر و کودک با هدف ارائه خدمات به مادران، کودکان، افراد سالمند، زنان باردار و معلولان آماده‌سازی شده است. همه بانوان و مادران می‌توانند از این فضا استفاده کنند. کودکان پسر تا سن ۶ سال و دختران بدون محدودیت سنی هم می‌توانند از این بوستان بهره ببرند.


اکنون به‌جز پردیس مادر و کودک، بوستان ریحانه در بولوار فرودگاه به‌صورت اختصاصی با امکانات ورزشی در اختیار بانوان است. سایت بانوان بوستان ملت نیز همه‌روزه با دستگاه‌های بدن‌سازی بوستانی، رینگ پیاده‌روی و اسکیت و زمین‌های روباز پذیرای بانوان شهر است. بوستان حجاب هرروز صبح تا بعدازظهر به‌صورت اختصاصی میزبان بانوان است و امکاناتی همچون تنیس‌روی‌میز، زمین‌های اسکیت، پیاده‌روی، والیبال و بسکتبال را به بانوان ارائه می‌کند. بوستان بهار از ۲ سال پیش میزبان بانوان است و چندین بوستان با ابعاد کوچک‌تر نیز در دیگر مناطق شهر مشهد میزبان دختران و بانوان شهر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->