شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟
سرخط خبرها

آبادانی ورزش در حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۷۱۹۶۰
  • ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
آبادانی ورزش در حاشیه شهر مشهد
جزئیات توافق‌نامه میان اداره‌کل ورزش‌وجوانان و استانداری که می‌تواند ورزش مشهد را تکان دهد

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ توافق‌نامه اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان و استانداری خراسان‌رضوی درحالی چند روز پیش منعقد شد که به‌گفته فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش‌وجوانان استان، «این اقدامی بی‌نظیر در تاریخ ورزش مشهد است»؛ توافق‌نامه‌ای که قرار است تحولی شگرفت در ورزش مشهد به‌وجود بیاورد.

 

البته از مقام حرف تا عمل فاصله بسیار است و پیش از این هم توافق احداث ۱۰۰ زمین چمن مصنوعی در استان بعد از دستور وزارت ورزش مطرح بود که به‌ظاهر هیچ‌گاه عملیاتی نشد، اما بااین‌همه نفس این توافق آن‌قدر شیرین و جذاب است که از همین حالا جامعه ورزش استان به‌ویژه مشهد را به افزایش سرانه زیرساخت‌های ورزشی به‌ویژه در مناطق حاشیه شهر مشهد و به‌دنبال آن رشد و توسعه ورزش و کشف و پرورش استعداد‌ها امیدوار کرده است. طبق این توافق‌نامه قرار است ۸ مجموعه ورزشی در ۸ نقطه حاشیه شهر مشهد احداث شود؛ انقلابی بزرگ در ورزش مشهد که می‌تواند آینده‌ای درخشان برای ورزش شهر رقم بزند.


پیشنهاد‌های ویژه دستگاه ورزش

فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش‌وجوانان، در دیدار با محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان‌رضوی، پیشنهاد‌های ویژه دستگاه ورزش برای ستاد بازآفرینی کشور را بیان می‌کند. اتفاقی که به امضای تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی مشهد منجر می‌شود. مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی دراین‌باره می‌گوید: ستاد بازآفرینی کشور برای احداث زیرساخت‌های رفاهی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی مصوبات لازم را دارد و ما هم به‌عنوان دستگاه متولی ورزش پیشنهاد‌های خودمان را به استاندار محترم ارائه کردیم و خوشبختانه با نگاه مثبتی که همواره معتمدیان به امر ورزش و توسعه زیرساخت‌های ورزشی داشته است، بنا شد این اتفاق رقم بخورد. وی می‌افزاید: بنا بر پیشنهاد ما قرار است ۸ مجموعه ورزشی در ۸ نقطه حاشیه شهر مشهد احداث شود.


از دره‌وی تا شهرک شهید رجایی

وی با اشاره به این ۸ نقطه خاطرنشان می‌کند: تاکنون توافق تحویل زمین درباره ۴ مجموعه انجام شده و حتی صورت‌جلسه‌اش هم امضا شده است. فتاحی به مناطقی، چون شهرک شهید رجایی، التیمور، گلشهر و دره‌وی اشاره می‌کند و می‌گوید: ۴ زمین شهرداری و آستان‌قدس هم در مناطق حاشیه شهر در نظر گرفته شده است و با همکاری این نهادها، دست در دست هم به توسعه زیرساخت‌های ورزشی شهر اقدام می‌کنیم. مدیرکل ورزش‌وجوانان خاطرنشان کرده که قرار است در هر کدام از این مجموعه‌های ورزشی یک زمین فوتبال بزرگ، یک سالن ورزشی چندمنظوره، سالن بدن‌سازی و سالن تمرین احداث شود.


جودو؛ استعداد حاشیه‌نشین‌ها

براساس آخرین آمار نزدیک به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر مشهد زندگی می‌کنند و به‌اصطلاح «حاشیه‌نشین»‌های شهر مشهد به‌حساب می‌آیند؛ جمعیتی که در فقر امکانات ورزشی به سر می‌برند و در عوض، استعداد‌های ناب ورزشی در میان جوانانشان به‌وفور به چشم می‌آید. فرزاد فتاحی می‌گوید: مناطق حاشیه مشهد در رشته‌های رزمی استعداد‌های فوق‌العاده‌ای دارند و ما هم به همین دلیل و به بهانه حضور آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو، توجه ویژه‌ای به این مسئله داشتیم.

 

وی می‌افزاید: در جلسه‌ای که با حضور سرپرست هیئت جودو و جمعی از پیشکسوتان و بزرگ‌تر‌های این رشته داشتیم، طرحی را همراه با رئیس فدراسیون نزد استاندار بردیم که براساس آن در ۳ مجموعه از ۸ مجموعه ورزشی که در حاشیه شهر خواهیم داشت، خانه جودو احداث کنیم. براساس اعلام مدیرکل ورزش‌وجوانان و طبق ماده ۲ این تفاهم‌نامه، ۳ باب سالن ورزشی تمرین جودو به‌وسیله اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری ساخته می‌شود و تجهیز کامل ۳ باب سالن ورزشی شامل تاتامی جودو و لباس ورزشی از سوی فدراسیون پس از تکمیل اماکن مدنظر در دستورکار قرار دارد.


آبادانی ورزش در حاشیه شهر

خانه جودو «محترم» تکمیل می‌شود

یکی از سالن‌های جودو نیمه‌کاره که مدت‌هاست جامعه ورزش مشهد چشم‌انتظار تکمیل آن است، سالن واقع در محل مجموعه ورزشی مهران است؛ سالنی که حالا گویا استاندار خراسان‌رضوی قبول کرده است از ۴ میلیارد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن، ۲ میلیاردش را بدهد و در عوض جودو استان هم بقیه اعتبار را از محل کمک‌های خیران برای تکمیل فراهم کند.

 

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی دراین‌باره می‌گوید: این سالن ۸۶۴ مترمربع است و اسکلت و پی آن اجرا شده است و تکمیل این پروژه می‌تواند در توسعه ورزش جودو بسیار تأثیرگذار باشد. فتاحی می‌افزاید: اکنون خانه جودو خراسان که سالن استاد دهقان است، وضعیت مناسبی ندارد و در شأن ورزش جودو استان نیست. جودو استان لیاقت داشتن یک سالن مجهز و خوب را دارد تا بار دیگر در کشور شاهد درخشش جودوکاران مشهدی باشیم.


لطف کنید توافق خوب را اجرایی کنید

تفاهم‌نامه خوب یادشده حالا باید در ورطه عمل به اجرا در آید؛ تفاهم‌نامه‌ای که اگر در گیرودار کار‌های اداری و بازی دست روزگار و چرخش سیاست‌های سیاست‌ورزان ورزش گرفتار نشود، می‌تواند تحولی شگرف در ورزش مشهد به‌وجود بیاورد. گزارش‌های «پرونده ورزش حاشیه شهر» شهرآراورزشی در هفته‌های گذشته نشان می‌دهد استعداد‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در میان اهالی حاشیه شهر نهفته است که فقر امکانات و سرانه کم ورزشی اجازه بروز و ظهور به آن‌ها نمی‌دهد. حالا شاید این تفاهم‌نامه آبادانی ورزش در حاشیه شهر را به همراه داشته باشد؛ آبادانی به‌نفع ورزش و به‌نفع حاشیه شهر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->