تاکید بر توجه والدین بر تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید هشدار به بانوان برای استفاده از لوازم آرایشی دارای مواد مضر و سمی گزارشی از شکل گیری و عملکرد کانون «شهیدالقدس» در  مشهد با محوریت فلسطین اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران عادی‌انگاری در موضوع حجاب فضا را برای ارتکاب جرائم بازتر می‌کند وزیر بهداشت: سکو‌های اینترنتی دارو فقط وظیفه تحویل دارو از داروخانه تا درب منزل بیماران را دارند
سرخط خبرها

ویروس دلتا چه علائمی دارد؟

  • کد خبر: ۷۲۷۲۳
  • ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
ویروس دلتا چه علائمی دارد؟
رزیتا خداشاهی، رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در خصوص علائم ابتلا به کرونای دلتا توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، رزیتا خداشاهی، رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در خصوص علائم جهش دلتای کرونا بیان کرد: علامت‌های کرونای دلتا با کرونای قبلی فرق می‌کند. علائم کرونای دلتا با آبریزش بینی، تب و گلو درد آغاز می‌شود و شبیه سرماخوردگی است که در کمتر از ۴۸ ساعت علائم آن بروز می‌کند. سه تا چهار روز این علائم وجود دارد و سپس به درگیری ریه می‌انجامد. درگیری ریه این نوع جهش یافته از ویروس تاکنون مانند ویروس انگلیسی بوده است.

وی توصیه کرد: حتی افرادی که واکسن زده‌اند نیز در معرض خطر این ویروس قرار دارند و ممکن است آن را به دیگران منتقل کنند؛ بنابراین باید شیوه نامه‌های بهداشتی به‌طور کامل رعایت شود. توصیه می‌شود اگر کسی علائم کرونای دلتا را دارد، ۴۸ تا ۷۲ ساعت در خانه بماند و از طریق تماس تلفنی با پزشکان در تماس باشد. در خانه ماندن هم باعث می‌شود که افراد ناقل بیماری به دیگران نباشند و هم استراحت موجب می‌شود افراد به کووید سبک‌تری مبتلا شوند.

خداشاهی در خصوص وضعیت بیمارستان‌های برای رسیدگی به بیماران کرونایی بیان کرد: در حال حاضر بستری بیماران کرونایی در یک جا و مکان متمرکز نیست و تمام بیمارستان‌های سطح شهر بیمار کووید پذیرش می‌کنند، اما تعداد بیماران سرپایی در یک هفته اخیر افرایش داشته و ظرفیت بستری‌ها در بیمارستان امام رضا (ع) نیز تقریبا تکمیل است.

منبع: YJC


اینجا بخوانید: همه چیز درباره «ویروس دلتای کرونا» | علائم ابتلا به ویروس دلتا چیست؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->