شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد
سرخط خبرها

فوتی‌های‌کرونایی مشهد ۲ رقمی شد

  • کد خبر: ۷۳۸۲۳
  • ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
فوتی‌های‌کرونایی مشهد ۲ رقمی شد
قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گوید که وضع محدودیت‌های جدید در مشهد منتظر ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا ست

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ در حالی که طبق اعلام ستاد ملی کرونا، مشهد از سه شنبه هفته گذشته در وضعیت قرمز قرار گرفته است و فعالیت‌های گروه ۲، ۳ و ۴ شغلی باید تعطیل شود، ستاد‌ملی مقابله با کرونا پیش از این از وضع محدودیت‌های هوشمند متناسب با رنگ بندی شهر‌ها خبر داده و اعلام کرده بود که محدودیت‌ها با تغییر رنگ شهر‌ها باید اجرا شوند، اما قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گوید که در انتظار اعلام و ابلاغ رسمی محدودیت‌ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.


سیدکاظم فرهمند در نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه فعلا شیب موج پنجم در مشهد و استان ملایم است، افزود: در روز‌های آینده به احتمال زیاد این وضعیت تغییر و شیب این موج تند خواهد شد.
وی افزود: تعداد بستری‌های جدید در استان ۲۷۴ نفر بوده است و با اضافه شدن این افراد، تعداد بستری‌های موجود به ۸۵۵ نفر رسیده است. ۲۰۲ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.


رشد بستری‌ها در بیمارستان‌ها

وی با تشریح وضعیت شیوع کرونا در شهر ادامه داد: در مشهد نیز ۲۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا به تازگی بستری شده اند و تعداد بستری‌های موجود اکنون ۶۸۳ نفر است. ۱۷۳ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند. این درحالی است که میزان بستری‌های جدید مشهد در هفته گذشته ۲۱۶ نفر، در هفته اول تیر ۱۹۱ نفر و در هفته آخر خرداد ۱۸۳ نفر بوده است.


فوتی‌ها ۲ رقمی شد

فرهمند با اشاره به آخرین آمار فوتی‌های کرونا در استان افزود: تعداد فوتی‌های استان در روز ۱۲ نفر است که ۱۱ نفرشان در مشهد جان خودشان را از دست داده اند، اما میانگین فوتی‌های ما تا هفته گذشته تک رقمی و ۸ نفر بود.
وی با تأکید بر اینکه تعداد پذیرش بیماران سرپایی در مقایسه با ماه قبل دو برابر شده است، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ درصد از تست‌های سرپایی مثبت می‌شود و در بخش بستری هم تقریبا همین میزان از تست‌ها مثبت است. در هفته‌های گذشته تقریبا ۳۰ درصد از تست‌های مثبت کرونا در استان سویه هندی بود و اکنون هرکرونامثبتی را گونه دلتا به شمار می‌آوریم.


محموله جدید، سینوفارم و کوو‌ایران  برکت

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ورود محموله جدید واکسن به مشهد در روز‌های آینده خبر داد و افزود: تعداد واکسن‌هایی که قرار است در این مرحله به دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعلق بگیرد معلوم نیست، اما واکسن‌هایی که قرار است تحویل داده شود، سینوفارم چین و کووایران برکت است و زمانی که محموله جدید واکسن به مشهد برسد، به احتمال زیاد واکسیناسیون گروه هدف که ۶۵ تا ۷۰ ساله‌ها هستند آغاز می‌شود.


۲۱۵ هزار نفر فقط دوز اول را دریافت کرده اند

وی با بیان اینکه بیشتر از ۷۰ درصد از گروه سنی بالای ۷۰ سال واکسن دریافت کرده اند، افزود: تنها گروه‌های مراجعه کننده برای دریافت واکسن افراد بالای ۷۰ سالی هستند که هنوز واکسن دریافت نکرده اند و کسانی که طبق زمان بندی برای دریافت دوز دوم واکسن کرونا به مراکز منتخب مراجعه می‌کنند. تا امروز ۲۱۵ هزار نفر در استان دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و به ۱۱۵ هزار نفر هم دوز دوم تزریق شده است.


آماری از بیماران بومی و غیربومی نداریم

فرهمند با اشاره وضعیت نسبتا مطلوب خراسان رضوی در پیک فعلی گفت: بخشی از بیماران بدحالی که در مشهد بستری هستند یا خودشان از شهر‌ها و استان‌های دیگر به اینجا می‌آیند یا به دلیل کمبود امکانات در برخی شهرها، از طریق همان مراکز درمانی به اینجا ارجاع داده می‌شوند. بسیاری از افرادی که خودشان برای درمان به مشهد می‌آیند، چون در این شهر خانه دارند و در فرم ها، آدرس همین منازل را ذکر می‌کنند، نمی‌توانیم آمار دقیقی از تعداد بیماران کرونایی بومی و غیربومی ارائه بدهیم.


نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی:

«مسجد، سنگر سلامت» بار کرونا را از روی بیمارستان‌ها برداشت

اداره کل روابط عمومی استانداری: نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به تجارب شکل گرفته در حوزه مدیریت کرونا بیان کرد: طرح «مسجد، سنگر سلامت» تجربه موفقی بود که طی آن در ۲۵۰۰ مسجد، مریض یابی و درمان بیماران شکل گرفت. همچنین این طرح باعث شد بار سنگین موج کرونا از روی بیمارستان‌ها برداشته شود. آیت ا... سیداحمد علم الهدی با حضور در ستاد کرونای استان گفت: علت حضور من در این جلسه، عرض تشکر و خسته نباشید به عزیزانی بود که در مسئولیت‌های مختلف فعالیت می‌کنند.


وی افزود: در حوزه درمان امکانات و تجهیزات درمانی ما مهیاست و ابتکار استاندار خراسان رضوی مبنی بر تشکیل کمیته علمی، باعث شد دستگاه‌های علمی و چهره‌های علمی دانشگاه به شکلی قوی‌تر به عرصه وارد شوند.
وی ادامه داد: همچنین از حضور آن‌ها استفاده بیشتری شد و حضور فکری و نرم افزاری آن‌ها در مسئله درمان به جریان سخت افزار و تجهیزات اضافه شد و موفقیت‌هایی به دست آمد.


اجازه ندهیم عادی انگاری شکل بگیرد

استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از نگاه نماینده، ولی فقیه در استان برای دغدغه سلامت مردم، گفت: در پیک چهارم کرونا، با اقدامات صورت گرفته در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و کمیته علمی ستاد کرونا کارنامه استان پذیرفتنی بود. محمدصادق معتمدیان همچنین با قدردانی از نقش تأثیرگذار اصحاب رسانه در استان طی ایام شیوع کرونا ادامه داد: هزینه‌های بسیاری هم در مجموعه آستان قدس رضوی برای حفظ سلامت زائران صورت گرفت که جا دارد از تولیت آستان قدس رضوی تشکر کنیم.


وی تصریح کرد: ائمه جمعه استان در این ایام همکاری بسیار مؤثری داشتند و کمترین نگرانی ما نماز‌های جمعه بود. استاندار خراسان رضوی افزود: بحث رهگیری بیماران کرونایی، تشکیل کمیته علمی ستاد کرونا و کارگروه‌های متعدد ذیل آن با حضور پزشکان متخصص استان از نکات بسیار با اهمیت بود که در این مدت به صورت شبانه روزی در قالب اتاق فکر به ما و دانشگاه علوم پزشکی در تصمیم گیری‌ها کمک می‌کردند. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه کرونای انگلیسی از مرز‌های غربی وارد شد و پیک جدید عمدتا از مناطق جنوبی، مرز‌های شرقی و جنوب شرقی وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: با تدابیری که در استان صورت گرفت، گلوگاه‌هایی را که احتمال ورود کرونای هندی از آن‌ها بود شناسایی و محدودیت ایجاد کردیم.


معتمدیان با اشاره به آخرین وضعیت استان از نظر شیوع ویروس کرونا گفت: مشهد، بینالود و قوچان هم اکنون دارای وضعیت قرمز هستند. در این راستا آمار فوتی‌ها هنوز تغییری پیدا نکرده است و طی تست‌هایی که صورت می‌گیرد آمار بیماران سرپایی از هفته گذشته تاکنون حدود دو برابر افزایش داشته است. استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: در حوزه آگاهی بخشی به مردم و خطرات بیماری جدید، رسانه‌ها و صداوسیما با جدیت بیشتری عمل کنند؛ زیرا این بیماری با سرعت شیوع پیدا می‌کند و نباید اجازه دهیم عادی انگاری در جامعه شکل بگیرد.


وی با تأکید براینکه فوت یک نفر از شهروندان هم برای ما خط قرمز است، گفت: از نیروی انتظامی می‌خواهم اعمال قانون درباره متخلفان به همراه بازدارندگی در شرایط قرمز صورت گیرد تا مردم از سفر غیرضروری در این شرایط با جدیت خودداری کنند.
وی تأکید کرد: رصد بیماران در خراسان رضوی با همکاری بسیج با جدیت بیشتری انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->