موج پنجم کرونا؛ تعطیلی دوباره اصناف در مشهد

  • کد خبر: ۷۳۶۹۶
  • ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
موج پنجم کرونا؛ تعطیلی دوباره اصناف در مشهد
با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا فقط کسب‌وکار‌های گروه یک در مشهد مجاز به فعالیت هستند

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ از روز چهارشنبه که رنگ کرونایی شهر مشهد دوباره به حالت قرمز برگشت، علاوه بر اینکه تعداد بیماران سرپایی کرونایی در این شهر روندی افزایشی به خود گرفته است، فعالیت گروه‌های شغلی هم باتوجه به معیار‌های تعیین شده برای رنگ کرونایی هر شهر، با ممنوعیت و محدودیت روبه رو می‌شود. از همین رو در شهر مشهد به استثنای ۲۹ گروه مربوط به مشاغل گروه اول، فعالیت مشاغل گروه‌های ۲ و ۳ و ۴ ممنوع است.


در همین زمینه رئیس اتاق اصناف مشهد درباره فعالیت گروه‌های شغلی با اعلام قرمزشدن وضعیت کرونایی در مشهد گفت: با شروع موج پنجم انتشار ویروس کرونا و براساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا، فقط گروه شغلی یک در مشهد امکان فعالیت دارد و فعالیت مشاغل گروه های۲ و ۳ و ۴ ممنوع است.
محمود بنانژاد تأکید کرد: در این راستا واحد بازرسی و نظارت اصناف با تشدید بازرسی، نظارت و برخورد قاطع با واحد‌های خاطی را در دستورکار دارد.


براساس اعلام روابط عمومی اتاق اصناف مشهد، گروه‌های یک شامل اصناف زیر هستند: کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات، کشتارگاه، انبار و سردخانه عمومی، مراکز زیرساختی و حیاتی، حمل ونقل عمومی کالا و مسافر برون شهری، کرایه خودرو بدون راننده، پارکینگ عمومی، مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، فروشگاه‌های مواد غذایی، مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات پروتئینی، مراکز تولید و عرضه فراورده‌های لبنی و نانوایی، مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه‌ها، مراکز تهیه، تولید و طبخ مواد غذایی و خوراکی آماده و صرفا بیرون بر، خدمات اپراتور‌های ارتباطی و شرکت‌های خدمات اینترنتی، رسانه‌های مکتوب و برخط، مراکز نگهداری خدماتی سالمندان و معلولان، تعمیرگاه ها، فروشگاه‌های انواع قطعات، فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی، کارگاه‌های صنعتی و ساختمانی، چاپخانه‌ها و مشاغل مشابه، خشک شویی‌ها، مراکز فروش عینک‌های طبی، فروش گل وگیاه، فروشگاه‌های لوازم ایمنی، سینما خودرو، تئاتر خودرو، مراکز اقامتی، فروشگاه‌های مواد شیمیایی، فعالیت تیم‌های ملی و لیگ‌های وابسته در رشته‌های مختلف و غذا و ملزومات حیوانات خانگی و تجهیزات دام پزشکی.


افزایش ۵۰درصدی بیماران سرپایی کرونا در مشهد

همچنین مهدی قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از افزایش ۵۰درصدی بیماران سرپایی کرونا در مناطق دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و گفت: اکنون براساس آمار بستری، سویه بیشتر بستری‌ها کرونای هندی است.


توزیع ۷۵۵هزار بسته آموزشی مقابله با کرونا در مشهد

رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شاغل در کارگاه ها، کارخانه‌ها و بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه، از ابتدای پیدایش کرونا بیش از ۷۵۵هزار بسته آموزشی درباره روش مقابله با این ویروس در مناطق زیرپوشش در استان توزیع کرده اند.
فرشید وفا افزود: در این مدت بازرسان این دانشگاه بیش از ۱۲۰هزار بازرسی انجام داده اند و بیش از ۴۷۹هزار نفر از شاغلان در مناطق زیرپوشش دانشگاه درباره شیوه‌های مقابله با ویروس کرونا آموزش دیده اند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->