اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

مشهد، مرکز ماینر‌های ایران!

  • کد خبر: ۷۴۴۲۶
  • ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
مشهد، مرکز ماینر‌های ایران!
از ابتدای امسال ۶۸۰۰ ماینر در مشهد جمع‌آوری شده است.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد این شهر را بهشت ماینر‌های ایران خواند و افزود: سال گذشته ۱۱۰۰ ماینر و از ابتدای سال تاکنون ۶۸۰۰ ماینر در مشهد جمع‌آوری شده که این میزان باعث صرفه‌جویی ۲۰ مگاواتی در بار شبکه مشهد شده است.


محمدرضا رمضانی در نشست چالش‌های پیش روی صنعت برق مشهد افزود: زیرساخت‌های فعلی توزیع برق هیچ مشکلی ندارد و جوابگوی نیاز‌های شهر است، اما مشکل فعلی تولید است. به دلیل خشک سالی و کاهش باران، از ۱۰‌هزار مگاوات برقی که در نیروگاه‌های برق آبی باید تولید می‌شد، فقط ۳ هزار مگاوات دردسترس است.

 

وی ادامه داد: امسال به دلیل خاموشی نیروگاه‌های گازی، از آن‌ها برای تأمین برق زمستان استفاده شد و، چون تعمیر آن‌ها به تأخیر افتاد، در تولید با مشکل مواجه شدیم.


برای تولید برق، آب هدر نرود

وی با تأکید بر اینکه برای تولید برق نباید متکی به آب باشیم گفت: ۵۰ درصد از بار شبکه برق در کشور سرمایشی است و در مشهد هم چیزی نزدیک به ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات از برقی که تولید می‌شود، صرف سرمایش می‌شود، در حالی که خراسان رضوی بهترین مکان برای تولید برق از خورشید و باد است.


اقتصادِ برق ناسالم است

رمضانی افزود: وقتی قیمت برق واقعی نباشد و اقتصاد برق همچنان ناسالم باشد، مصرف کننده آن را کالای بی ارزش تلقی و آن را بی محابا مصرف می‌کند. به همین دلیل است که فعالیت‌های ما در زمینه فرهنگ سازی و آگاه سازی چندان تأثیرگذار نیست. وی ادامه داد: امروز بیش از ۵ هزار کنتور هوشمند برای ادارات دولتی و تجاری‌ها نصب شده است که به محض بالا رفتن مصرف از حد معمول و عبور از سقف ۵۰ درصد، برقشان قطع می‌شود.


وی همچنین از پرداخت خسارت به مردم برای لوازم خانگی آسیب دیده به دلیل قطعی‌های مکرر برق خبر داد و گفت: تا زمان توافق شرکت توانیر با یک شرکت بیمه برای پرداخت خسارت لوازم آسیب دیده ناشی از قطع برق، در مشهد یک میلیارد تومان برای این مهم در نظر گرفته ایم.


مردم باید از قطع برق مطلع باشند

عضو هیئت مدیره انجمن شتاب دهنده‌های خراسان رضوی نیز از سامانه پیامکی «شهرآپ» که ویژه اطلاع رسانی قطع برق‌های شهر مشهد است، رونمایی کرد و با اشاره به افزایش خسارات ناشی از قطع برق، گفت: براساس آمار آتش نشانی مشهد در خرداد و تیر سال گذشته به ترتیب ۲۸۱ و ۳۰۰ نفر به دلیل قطع برق در آسانسور محبوس شدند که این اعداد امسال در همین بازه زمانی به ۹۰۰ و ۸۲۷ نفر رسیده است.


فرهاد نجاتیان با بیان اینکه یکی از حقوق مردم این است که بدانند چه زمانی برق قطع می‌شود، ادامه داد: قیمت خرید برق در ایران ثابت است و ساخت نیروگاه جدید در ایران توجیه اقتصادی ندارد و از آنجا که در دیگرکشور‌های دنیا هم چنین اتفاقی می‌افتد، خاموشی‌های با برنامه در دستورکار قرار می‌گیرد.


سامانه پیامکی، برای اطلاع از قطع برق

وی افزود: سامانه ۵۰۰۰۱۹۰ به صورت آزمایشی در مشهد راه اندازی شده است تا مردم بتوانند با ارسال شناسه قبض به این سامانه، متوجه شوند که برقشان قرار است چه زمانی برود، چرا برق قطع شده و میزان مصرف برق محله شان چقدر است؟ ضمن اینکه ۱۰ دقیقه قبل از اعمال خاموشی به صورت رایگان به متقاضی پیامک ارسال می‌کند.

 

رئیس هیئت مدیره انجمن شتاب دهنده‌های خراسان رضوی هم با بیان اینکه خاموشی‌های اخیر سبب شده است مردم اعتماد خودشان را به شرکت برق از دست بدهند، گفت: به نظر می‌رسد ساختار شرکت برق غلط است و نبود فرهنگ مصرف و قیمت گذاری انرژی باعث شده است شرایط فعلی ایجاد شود. محسن روشنک ادامه داد: این استدلال که باران نیست و نمی‌توانیم برق تولید کنیم توجیه پذیر نیست و خراسان‌رضوی در فناوری‌های هایتک برتری جدی در کشور دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->