اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

۱۵ میلیارد تومان در راه کشف‌رود

  • کد خبر: ۷۴۴۷
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
۱۵ میلیارد تومان در راه کشف‌رود
با پیگیری‌های استانداری، بخش دیگری از اعتبارات سفر اول رئیس‌جمهور به مشهد برای احیای کشف‌رود به‌زودی تحقق می‌یابد

ملیحه فلاح - از اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی که رئیس دولت تدبیر و امید در نخستین سفرش به خراسان رضوی در سال ۹۳ برای احیا و سامان دهی کشف رود وعده داد، فقط ۱۴ میلیارد تومان و به معنایی دیگر، کمتر از ۹ درصد، تحقق یافته است. این داستان قدیمی را مدت هاست که مسئولان مطرح کرده و رسانه‌ها به آن پرداخته اند، اما حالا بعد از گذشت سال‌ها از آن روز و با پیگیری مسئولان استانی و همچنین رسانه‌های مشهدی، خبر از تحقق ۱۵ میلیارد تومان دیگر از این اعتبار تخصیص یافته قدیمی به گوش می‌رسد.
حسین علی میرزایی، دبیر نجات کشف رود، با اعلام این خبر خوش به شهرآرا این را هم گفت: اکنون با پیگیری‌های استانداری، تحقق ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبار تخصیص یافته در سفر اول رئیس جمهور به استان برای احداث تصفیه خانه «سپتاژ» در راستای نجات رودخانه تاریخی کشف رود تأیید شده است.
آبان سال گذشته علی میرزایی در گفتگو با شهرآرا از ارسال نامه‌ای به محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خبر داده بود که در مطلبی با عنوان «بخت کشف رود در دست نوبخت» به چاپ رسید. این موضوع به اینجا ختم نشد و پیگیری‌های روزنامه شهرآرا درباره سرانجام این نامه و اعتبار تحقق نیافته به این رودخانه تاریخی ادامه داشت تا جایی که در سفر نوبخت به مشهد اعتبار در راه مانده این رودخانه بیمار یکی از سؤال‌های خبرنگار شهرآرا از رئیس سازمان برنامه و بودجه بود.
احداث تصفیه خانه «سپتاژ» یکی از راه‌های مهم و اساسی برای نجات رودخانه‌ای است که مدت‌ها شاهراه فاضلاب شهری بوده و هنوز نیز روزانه ۳۰۰ تانکر فاضلاب در آن تخلیه می‌شود.
حالا به نتیجه رسیدن پیگیری‌های استانداری برای تحقق ۱۵ میلیارد تومان دیگر از اعتبار ۱۶۰ میلیاردی در راه مانده، نقطه عطفی در مسیر نجات این رودخانه خواهد بود.
پروژه احیای این رودخانه طویل یکی از حساس‌ترین پروژه‌های ملی است که اجرای آن بازخوردی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد و برای نجات آن به توجه همه مسئولان استانی و کشوری نیاز است. از این رو در نیمه مهرماه امسال استاندار خراسان رضوی کلید حل مشکلات این رودخانه را انتخاب یک فرمانده واحد و پاسخ گو درباره مسائل کشف رود دانست و فرماندهی این پروژه عظیم را به شهرداری مشهد سپرد.
بعد از این انتخاب قرار بود شهرداری مشهد و دیگر دستگاه‌های متولی نجات کشف رود پیشنهاد‌ها و خواسته‌های خود را درباره نجات این رودخانه تاریخی و نحوه تعامل با یکدیگر اعلام کنند. در همین راستا یکشنبه گذشته جلسه‌ای در دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با حضور اعضای کارگروه نجات کشف رود برگزار شد.
علی میرزایی درباره این جلسه نیز به شهرآرا گفت: این نشست با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد و در آن نحوه تعامل همه دستگاه‌های ذی ربط بررسی شد.
به گفته وی، تا هفته آینده با برگزاری جلسه تکمیلی نحوه تعامل دستگاه‌ها با فرماندهی جدید مشخص خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->