تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

ماجرای قمه‌کشی یک زن در ابهر؛ علت حادثه مشخص شد

  • کد خبر: ۷۴۵۵۰
  • ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
ماجرای قمه‌کشی یک زن در ابهر؛ علت حادثه مشخص شد
طی روزهای اخیر نیز کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن یک‌ زن با استفاده از قمه اقدام به آسیب زدن به یک تاکسی در ابهر می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از ابزار‌هایی که در نزاع به‌ویژه نزاع‌های دسته‌جمعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به کار بردن سلاح‌های سردی نظیر قمه و چاقو است که تنها یک ضربه کافی است که یک عمر پشیمانی به همراه داشته باشد.

با توجه به اینکه این سلاح‌ها اغلب توسط مردان به کار گرفته می‌شود، در مواقعی که قتل و یا جرح خیلی شدید اتفاق نیفتاده باشد، کمتر پیش می‌آید که به تیتر یک روزنامه‌ها یا خبرگزاری‌ها تبدیل شود، اما اگر این سلاح‌ها در نزاع توسط بانوان استفاده شود، توجه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند. مانند اتفاقاتی که در اصفهان توسط دختران نوجوان به وقوع پیوسته و بازتاب بسیاری در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت.

طی روز‌های اخیر نیز کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن یک زن با استفاده از قمه اقدام به آسیب زدن به یک تاکسی در ابهر می‌کند. کلیپی که پس از انتشار در یکی از کانال‌های خبری شهرستان به‌طور گسترده‌ای در سطح کشور و کانال‌های پرطرف‌دار منتشر شد.

در رابطه با آخرین وضعیت و علت این اتفاق، فرمانده انتظامی ابهر می‌گوید: به دنبال انتشار کلیپی در فضای مجازی از خانمی که با قمه اقدام به وارد کردن خسارت به یک دستگاه سواری تاکسی در شهرستان ابهر کرده بود، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

محمد مهدی‌خانی می‌افزاید: با هماهنگی قضایی، عامل این اقدام نامتعارف شناسایی، احضار و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که موضوع اختلاف خانوادگی بوده است.

این مسئول با اعلام اینکه اقدامات قانونی در این خصوص در حال انجام است، تصریح می‌کند: هرگونه رفتار هنجارشکنانه که منجر به کاهش احساس امنیت در جامعه شود، توسط پلیس رصد و با عوامل مربوطه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

حمل سلاح‌های سردی همچون قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس در صورتی که برای درگیری فیزیکی و ضرب و جرح باشد، جرم خواهد بود، به طوری که حسب تبصره یک ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس که صرفاً به منظور درگیری فیزیکی و ضرب و جرح به کار برده شوند، جرم محسوب می‌شود.

طبق قانون، افرادی که اقدام به حمل چنین سلاح‌هایی کنند، مجرم بوده و طبق قانون محکوم به مجازات خواهند شد. همچنین طبق قانون هر فردی که به وسیله چاقو و یا هر نوع سلاح دیگری تظاهر به قدرت‌نمایی کند، یا آن را وسیله‌ای برای مزاحمت اشخاص، اخاذی و تهدید قرار دهد و یا با کسی گلاویز شود، در صورتی که از مصادیق محارب نباشد، به حبس از شش ماه تا دو سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

اگر چه واردات، تولید و عرضه این سلاح‌ها نیز ممنوع بوده و مرتکب به جزای نقدی درجه شش محکوم و حسب مورد این سلاح‌ها به نفع دولت ضبط یا معدوم می‌شود، اما قانون تولید، عرضه یا حمل چنین سلاح‌هایی را در برخی موارد با شرایطی بلامانع دانسته، به طوری که حسب تبصره ۲ ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی تولید، عرضه یا حمل این ادوات در موارد ورزشی، نمایشی، آموزشی و نیاز ضروری اشخاص برای استفاده شغلی یا دفاع شخصی، پس از دریافت مجوز بلامانع است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->