نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد!
سرخط خبرها

یک روز با حمیدرضا صدر در مشهد

  • کد خبر: ۷۴۵۷۳
  • ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
یک روز با حمیدرضا صدر در مشهد
حسین نخعی‌شریف - ورزشی‌نویس

در زمان حضور در تربیت بدنی شهرداری مشهد، سلسله نشست‌ها و هم اندیشی‌هایی درباره رشد و توسعه ورزش همگانی با محوریت ورزش محلات برگزار شد که نخبگان، کارشناسان و پیشکسوتان ورزش خراسان به فراخور موضوع حاضر، به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود می‌پرداختند که حاصل آن اکنون کتابی است به نام «اندیشه ورزش».


پیشنهاد یکی از دوستان خبرنگار، دعوت از دکتر حمیدرضا صدر و استفاده از تجارب و نظرات او در یکی از این سلسله نشست‌ها بود. پس از فراهم شدن مقدمات کار توسط همان دوست، با تلفن همراهش تماس گرفتم. تصویر و صدایش را بار‌ها از تلویزیون دیده و شنیده بودم، اما تاکنون هم کلام نشده بودیم. بسیار گرم و صمیمی پاسخگویم شد و درحالی که انتظار داشتم بنا به رویه موجود، مبلغی را برای حضور در این نشست درخواست کند، بدون هیچ پیش شرطی دعوتم را پذیرفت و بسیار صمیمی وقت آزادش را مطرح کرد تا برنامه ریزی لازم انجام شود. فقط در پایان گفت اگر روزی که به مشهد می‌آیم، یک بازی هم در ورزشگاه ثامن ببینم، خیلی خوب می‌شود.

می‌دانی که من مشهدیِ مشهدندیده ام و بعد توضیح داد که اصلیتش محلاتی است و چون پدرش نظامی بوده، به مشهد مأمور شده و حمیدرضا در ۳۰ فروردین ۱۳۳۵ در مشهد متولد شده است. با انتقال پدرش به سنندج، او هم روانه این شهر شده و البته بیشتر اوقات زندگی اش در تهران سپری شده است. صبح پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۸ طبق وعده با پرواز راهی مشهد شد تا به بررسی نقش محلات در فوتبال پایه بپردازیم. نشستی با حضور بزرگانی، چون حاج مهدی قیاسی، زنده یاد محمد جاهدی، عباس چمنیان، سیدهاشم حسینی، اصغر جانداری، مرتضی خسرومنش، علی سیف، علی صنعتگر، امیر عصاران، حسین واقعی و...


وقتی افراد حاضر در جلسه را به او معرفی کردم، با اشتیاق و متانت خاصی از جایش برخاست و دوباره به همه اعضای حاضر ادای احترام کرد. ساده و روان، سلیس و پرمغز سخن گفت و از کلمات پرطمطراق استفاده نمی‌کرد. آن قدر باهیجان و خودمانی صحبت می‌کرد که انگار خودش دارد در زمین‌های خاکی محلات توپ می‌زند. سخنش، چون از دل برمی آمد، بر دل می‌نشست. توصیفاتش بی نظیر بود و کاملا تخصصی. اشاره اش به مباحث تربیتی و روان شناسی بازیکنان در سنین پایه عجیب مورد توجه قرار گرفت و بار‌ها اعضا با سؤال هایشان توضیح و تفسیر بیشتری در این باره خواستند.

 

او گره کور مشکلات فوتبال را مسئولان و مدیران دولتی دانست و افزود مادامی که خود ورزشی‌ها دست به کار نشوند، این گره همچنان پابرجاست. او همچنین از اینکه مشهدی‌ها نمی‌توانند از صنعت گردشگری شهرشان در زمینه ورزش بهره ببرند هم اظهار تعجب کرد. بعد از جلسه، درحالی که طبق برنامه قرار بود به یکی از رستوران‌های شاندیز برویم، سؤال‌ها حتی بعد از جلسه هم تمامی نداشت و دکتر صدر هم با اشتیاق پاسخ می‌گفت. وقتی زمان را به او یادآور شدم، با خنده‌ای دل نشین گفت توی راه یک ساندویچ می‌خوریم. حدود ساعت ۱۳ به اتفاق او و حاج مهدی قیاسی روانه ورزشگاه ثامن شدیم تا تماشاگر دیدار ابومسلم و صباباتری باشیم.

 

در مسیر دائم از حاج مهدی آقا درباره ابومسلم و پیشینه فوتبال خراسان می‌پرسید، از خاطرات حاجی قیاسی با حشمت خان مهاجرانی و.... در ورزشگاه ثامن هم که آن روز‌ها دوسه سالی بود افتتاح شده بود و دکتر صدر اولین بار به این مکان پا می‌گذاشت، همچون دانش آموزی مشتاق از خصوصیات ورزشگاه می‌پرسید. بعد بازی هم بلافاصله خودمان را به هیئت فوتبال رساندیم تا در نشستی دیگر، این بار با مربیان فوتبال استان حاضر شویم. حدود ساعت ۲۲ خسته و کوفته قصد هتل داشتیم، اما دکتر صدر از ما خواست او را در نزدیکی حرم امام رضا (ع) تنها بگذاریم تا سلامی داشته باشد به امام غریبان و امروز بی شک امام مهربانی‌ها پاسخ سلامش را خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->