استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن
سرخط خبرها

کاروان پاراالمپیکی «سردار دل‌ها» با ۶۲ ورزش‌کار به توکیو خواهد رفت

  • کد خبر: ۷۴۹۹۴
  • ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کاروان پاراالمپیکی «سردار دل‌ها» با ۶۲ ورزش‌کار به توکیو خواهد رفت
سرپرست کاروان پاراالمپیک جمهوری اسلامی ایران از آخرین وضعیت این کاروان در آستانه بازی‌های توکیو سخن گفت

گروه ورزش شهرآرانیوز | یک ماه تا آغاز بازی‌های پاراالمپیک ۲۰۲۱ توکیو باقی مانده است و سرپرست کاروان ورزشی ایران در این بازی‌ها از آمادگی نسبی بازیکنان و تیم‌های اعزامی خبر داد.


هادی رضایی در گفتگو با شهرآرانیوز بیان کرد: اردو‌های آماده‌سازی تیم‌های ملی جانبازان و معلولان براساس برنامه‌ریزی سرمربیان آن درحال برگزاری است و با توجه به زمان باقی‌مانده تا اعزام، تیم‌ها از آمادگی نسبی برخوردارند.


سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران ادامه داد: در پاراالمپیک توکیو ۶۲ ورزش‌کار ایرانی در قالب ۱۰ رشته ورزشی اعزام خواهند شد که دوومیدانی با ۱۶ ورزش‌کار و دوچرخه‌سواری با یک ورزش‌کار، بیشترین و کمترین نفرات کاروان ما را تشکیل می‌دهند. در مجموع، کاروان ایران با ۱۷ خبرنگار و ۱۲۷ نفر شامل مربی، پزشک، پرستار، فیزیوتراپ و آنالیزور در کنار ورزش‌کاران یادشده اعزام خواهند شد.


رضایی با اشاره به نبود قهرمانانی همچون سیامند رحمان، بهمن گلبارنژاد و راضیه شیرمحمدی متذکر شد: نبود این عزیزان برای ما و جامعه جهانی ورزش معلولان خسارت است. اما باید بپذیریم که زندگی ادامه دارد و باید روبه‌جلو حرکت کنیم و با پیروزی‌هایمان یاد آن عزیزان را گرامی بداریم. با آنکه معتقدم تا ۲۰ سال آینده هم هیچ جایگزینی برای اسطوره‌ای مانند سیامند رحمان نخواهد آمد، یکی‌دیگر از ورزش‌کاران دسته سنگین‌وزن وزنه‌برداری، قطعا از شانس‌های ایران برای کسب مدال طلای پاراالمپیک خواهد بود.


سرپرست مشهدی کاروان ایران در توکیو از کاهش ۵۰ درصدی حضور خراسانی‌ها در این بازی‌ها نسبت به المپیک قبلی خبر داد و گفت: در پاراالمپیک ریو ۶ ورزش‌کار خراسانی داشتیم که این نفرات در بازی‌های توکیو به ۳ نفر رسیده است و اکنون به‌جز بنده، یک بازیکن از سبزوار در تیم والیبال و یک مشهدی در تیم بستکبال با ویلچر حضور دارند.


وی علت کاهش نفرات اعزامی به توکیو را توجه به کیفیت بازی‌ها بیان و تصریح کرد: میادینی مانند پاراالمپیک جایی برای آزمون و خطا و برنامه گردشگری ورزشی نیست که بخواهیم با بردن نفرات فراوان، هزینه‌های مالی و فنی بیهوده‌ای را به ورزش کشور تحمیل کنیم. نگاه ما همواره افزایش کمی و کیفی مدال‌ها در مسابقات بوده است و خواهد بود.


رضایی درباره پیش‌بینی تعداد مدال‌های توکیو برای کاروان ایران خاطرنشان کرد: پیش‌بینی همان‌طور که از نامش پیداست، ضمانتی با خود ندارد، اما با توجه به آنالیز‌های گوناگون و ظرفیت‌های فنی بازیکنان در این دوره، فکر می‌کنم ۲۸ مدال کسب خواهیم کرد که ۱۰ طلا، ۱۰ نقره و ۸ برنز، سهم تلاش‌های ملی‌پوشان ما در توکیو باشد.


رضایی پرچم‌داران کاروان در مراسم افتتاح بازی‌ها را یک خانم و یک آقا بیان کرد و گفت: سیاست بازی‌های امسال مبتنی بر برابری جنسیتی است و کاروان ایران ۲ پرچم‌دار خواهد داشت که زهرا نعمتی از تیروکمان و محمد آرخی از دوومیدانی رشته پرتاب وزنه، این وظیفه را برعهده دارند.


سرمربی تیم‌ملی والیبال نشسته ایران از حضور کاروان ورزشی ایران در مشهد برای زیارت حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: کاروان پاراالمپیکی «سردار دل‌ها» با شعار «توکل، تلاش، افتخار» ۱۸ مرداد و هم‌زمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) به مشهد مشرف خواهند شد و پس از زیارت و کسب اجازه از محضر آن امام رئوف، ۲۸ مرداد تهران را به مقصد توکیو ترک خواهند کرد و امیدواریم نتایجمان سبب خوش‌حالی و سربلندی مردم عزیز ایران شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->