واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳) ۵۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خراسان رضوی احداث می‌شود مابه التفاوت مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت خواهد شد مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی اسفندماه ۱۴۰۲ واریز شد (۲۶اسفند۱۴۰۲) مستمری اسفند ۱۴۰۲ حق پرستاری معلولان واریز شد (۲۶ اسفند) واریز مستمری اسفند ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی | عیدی واریز نشد (۲۱ اسفند ۱۴۰۲) عیدی سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت نخواهد شد مستمری اسفند ماه معلولان هفته آینده واریز خواهد شد | گمانه‌زنی در مورد واریز عیدی مددجویان ادامه دارد جشن بزرگ شهرداری مشهد برای معلولان به مناسبت اعیاد شعبانیه (۱۴ اسفند ۱۴۰۲) غربالگری شنوایی ۱۲۰ هزار نوزاد مشهدی طی ۲ سال | ۹۰ درصد ناشنوایان خراسان رضوی مشهدی هستند معلولان مشهدی به پای صندوق‌های رای رفتند خط فقر معلولان بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است | مجلس جدید باید وارد گود کمک به توان‌یابان شود تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی ویژه معلولان | افزایش ثبت نام‌ها به ۹ هزار نفر انتظارات معلولان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی | قسمت آخر؛ مسکن ثبت نام ۵ هزار نفر در اولین آزمون استخدامی معلولان | آیا مهلت ثبت نام تمدید خواهد شد؟ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون اختصاصی استخدام معلولان ۹ اسفند است | اصلاحات دفترچه آزمون اعلام شد شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۱ دانشجویان معلول خراسان رضوی پرداخت شد | خبری از شهریه جدید نیست عذرخواهی داوران برنامه تلویزیونی «بگو بخند» از جامعه معلولان ایران + ویدئو
سرخط خبرها

پذیرش افراد دارای معلولیت در جامعه به‌عنوان افراد مؤثر مدنظر قرار گیرد

  • کد خبر: ۱۴۷۸۶۷
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
پذیرش افراد دارای معلولیت در جامعه به‌عنوان افراد مؤثر مدنظر قرار گیرد
مدیر‌کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز دوران تلفیق اجتماعی یعنی پذیرش افراد دارای معلولیت در جامعه به‌عنوان افراد مؤثر و دارای حقوق انسانی، شهروندی، بین‌المللی و ملی در تمام جوانب زندگی است، خواستار آن شد که زمینه‌ای برای حضور مستمر و مؤثر آن‌ها در جامعه ایجاد شود.

دکتر مسعود فیروزی در حاشیه اولین جشنواره ورزشی مشترک دانش‌آموزان دارای معلولیت و عادی که در سالن ورزشی علی حمیدی آسایشگاه شهید فیاض بخش مشهد برگزار شد، به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: ما ایرانی بزرگ و دارای تاریخ و تمدن هستیم، ایرانی که قدمت ادبی، تاریخی، مذهبی و علمی آن تمام ملل و تمدن‌های جهان را به رقابت می‌خواند. این ایران با همه اجزایش با زنان، مردان، مذاهب مختلف، رنگ‌ها، نژادها و جغرافیاهای متفاوت، دشت، کویر، دریا و جنگل خود ایران است، با همه کسانی که با ویژگی‌های متفاوت در این کشور تاریخی و بزرگ زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: کودکان دارای معلولیت صرفا دارای تفاوت هستند. جامعه وظیفه دارد زمینه‌ها را برای کاهش محدودیت‌های ایجاد‌شده به‌دلیل این تفاوت‌ها مهیا کند. شاید این موضوعی است که تا حدودی غفلت از آن وجود داشته است و باید در دستور‌کار قرار بگیرد. تاریخچه توان‌بخشی و تاریخ افراد دارای معلولیت دوران گذار رو به رشدی را نشان می‌دهد؛ از دورانی که نگاه به افراد دارای معلولیت نگاهی بوده که انسانیت از آن شرم می‌کند، دورانی که نگهداری از افراد دارای معلولیت فقط در خانه مجاز بوده و زمانی که نگهداری صرفا در مراکز خاص آن‌ها انجام می‌شده تا دوران رو به روشنی و حضور افراد دارای معلولیت در جامعه و امروز که دوران تلفیق اجتماعی یعنی پذیرش افراد دارای معلولیت در جامعه به‌عنوان افراد مؤثر و دارای حقوق انسانی، شهروندی، بین‌المللی و ملی در تمام جوانب زندگی و ایجاد زمینه‌ای برای حضور مستمر و مؤثر آن‌ها در جامعه است.

فیروزی خاطرنشان کرد: شاید اولین گام این اقدام آشنایی ما با افراد دارای معلولیت و تفاوت‌های آن‌ها از همان دوران کودکی و حتی قبل باشد. ما در سازمان بهزیستی، سازمان‌های مرتبط دیگر و رسانه‌ها وظیفه داریم مشخصات و ویژگی‌های افراد دارای معلولیت‌های متفاوت را معرفی کنیم. برنامه‌هایی مانند جشنواره همدلی موجب می‌شود آشنایی با انواع معلولیت، محدودیت‌ها، توانمندی‌ها و تفاوت‌های این کودکان صورت گیرد تا دوران تلفیق اجتماعی در‌ کشور جاری و به‌عنوان یک فرهنگ فراگیر و عمومی نهادینه شود؛ بنابراین با شناخت نسبت به هم از کودکی، بسیاری از محدودیت‌های حضور افراد دارای معلولیت در جامعه رخت برمی‌بندد و زمینه بروز توانمندی‌های آن‌ها مهیا می‌شود.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: تمام آحاد جامعه، مسئولان، سازمان‌های مردم‌نهاد و افراد صاحب نفوذ وظیفه دارند نقش خود را در استیفای حقوق افراد دارای معلولیت ایفا کنند و خود افراد دارای معلولیت نیز باید جامعه را وادار کنند به احترام آن‌ها کلاه از سر بردارند تا گام اولیه حضور در جامعه محکم برداشته شود.

 

پذیرش افراد دارای معلولیت در جامعه به عنوان افراد موثر مدنظر قرار گیرد

 

استعدادیابی دانش‌آموزان استثنایی ورزشکار در خراسان رضوی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در حاشیه این جشنواره به اهمیت تلفیق دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و دانش‌آموزان غیر‌معلول اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها زمینه را برای پویایی بیشتر دانش‌آموزان فراهم می‌آورد.

جواد روحانی ادامه داد:  سطح دانش‌آموزی رشته‌های ورزشی گلبال، بوچیا، شطرنج، شنا و... را داریم که به‌شکل ویژه برای دانش‌آموزان استثنایی تدارک دیده شده‌اند و همین زمینه‌ای را برای کشف استعدادهای ورزشی آنان فراهم می‌آورد.

وی بیان کرد: بنا داریم با برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای، زمینه برگزاری رقابت‌های ورزشی کشوری را فراهم کنیم تا دانش‌آموز بتواند خودش را محک بزند و توانمندی‌هایش را نشان دهد.

روحانی یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته، مشهد میزبان ۲ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز استثنایی از سراسر کشور بود و رقابت خوبی در ورزش شکل گرفت و امیدواریم در تابستان سال آینده بازهم مسابقات خوبی را برگزار کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->