پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴
سرخط خبرها

دقایقی با بچه‌های مدرسه خودگردان هدایت + فیلم

  • کد خبر: ۷۵۱۹۶
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
  • ۱
دقایقی با بچه‌های مدرسه خودگردان هدایت + فیلم
مدرسه خودگران هدایت تنها یکی از چند مدرسه خودگردان فعال در مشهد است که رسالت خود را فراهم کردن امکان تحصیل دانش‌آموزانی می‌داند که به دلیل نداشتن مدرک اقامتی معتبر امکان ادامه تحصیل در مدارس دولتی را ندارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در طول چهار دهه‌ای که ایران میزبان نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر از پناهجویان افغانستانی بوده خدمات مختلفی به این جمعیت ارائه داده است. یکی از مهمترین این خدمات، آموزش کودکان پناهجوی افغان در مدارس ایران بوده، موضوعی که در سال‌های اخیر با اضافه شدن جمعیت جدید مهاجران افغانستانی که به صورت غیرقانونی وارد ایران شدند بر جمعیتی که از گذشته در ایران حضور داشت، چالش‌هایی در امر ثبت نام و تحصیل کودکان افغانستانی بدون مدرک در ایران ایجاد کرده است.

اینجا ببینید:

 

اگرچه فرمان مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۴ مبنی بر ثبت نام همه دانش‌آموزان بدون در نظر گرفتن نوع اقامت آنها این مشکلات را مرتفع کرد اما برخورد سلیقه‌ای برخی مدیران روند ثبت نام دانش‌آموزان بدون مدرک را با مشکل مواجه کرده است.

 

در این میان جمعیتی از نخبگان افغانستانی در دهه شصت شمسی در قالب "مدارس خودگردان" نه تنها مسئولیت آموزش این کودکان بدون مدرک هویتی را برعهده گرفتند که جمعیتی از کودکان بدون شناسنامه ایرانی را هم آموزش دادند.

 

دقایقی را در حیاط مدرسه خودگردان هدايت مشهد به تماشای شور‌ وحال دانش‌آموزان و شنیدن دغدغه مدیر آن نشسته‌ایم.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
0
0
خیلی عالی هستین خانوم سجادی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->