سود ۱۵۰ برابری قاچاقچیان سوخت در آب‌های بین المللی وزیر راه: توسعه کشور از مسیر دریا می‌گذرد سازمان مدیریت صنعتی بیست و ششمین همایش عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی را در مشهد مقدس برگزار می کند کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پی احیای پدیده ۱۴ نفر در بورس، به پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند | شگرد متهمان چه بود؟ سقف قیمت برای واردات خودرو صفر برداشته شد؟ وزیر اقتصاد: نگفتم کف دلار ۷۳هزار تومان است قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۳ دی ۱۴۰۳) | تیگو ۸ پرومکس ۳۵ میلیون تومان ریخت صنعتگران در انتظار جبران خسارت قطع انرژی براساس قانون بهبود فضای کسب و کار افت قیمت خودرو‌های داخلی ادامه یافت (۳ دی ۱۴۰۳) | ساینا دوگانه‌سوز ۵۴۰ میلیون تومان شد لیست محصولات ممنوعه برای صادرات در سال ۱۴۰۴ اعلام شد آغاز عرضه دلار و درهم در دبی و تهران | شروع قدرتمند بازارساز (۳ دی ۱۴۰۳) سودای بورس برای فتح قله جدید | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ دی ۱۴۰۳) دلیل ناترازی انرژی در کشور چیست؟ | گاز به نیروگاه‌ها نمی‌رسد علت قطعی‌های نامنظم برق در مشهد چیست؟ | چرا برق برخی مناطق اصلاً قطع نمی‌شود؟ افزایش نرخ طلا و سکه در مشهد (۳ دی ۱۴۰۳) | نیم‌سکه یک میلیون تومان گران شد! زمان ثبت سفارش خرید عرضه اولیه امروز مشخص شد (۳ دی ۱۴۰۳) | حداکثر ۴ میلیون ریال برای خرید عرضه اولیه دزاگرس نیاز است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۳ دی ۱۴۰۳) | جهش دلار به کانال ۷۷ هزار تومان ویدئو | وزیر اقتصاد قیمت دلار را مشخص کرد سهام اولین شرکت دانش‌بنیان شنبه آینده (۸ دی ۱۴۰۳) عرضه اولیه می‌شود | چقدر نقدینگی کنار بگذاریم؟ حراج سکه ضرب ۱۴۰۳ مرکز مبادله امروز برگزار می‌شود (۳ دی ۱۴۰۳) صدور ۹ هزار میلیارد تومان برگه تشخیص مالیاتی برای تراکنش‌های بانکی مشکوک فروش ۸ محصول ایران خودرو ویژه دی ماه ۱۴۰۳ + جزئیات قیمت میوه و صیفی‌جات (۳ دی ۱۴۰۳) | سیب امروز در مشهد چند؟ نرخ تورم آذر ۱۴۰۳ اعلام شد | کاهش نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های ایرانی آغاز فروش خودرو لاماری ایما از ظهر امروز (۳ دی ۱۴۰۳) + شرایط پیش بینی قیمت طلا و سکه (دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳) پیش بینی بورس (دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳)| قله نوردی شاخص بورس ادامه دارد؟ تکذیب گمانه‌زنی‌های افزایش قیمت بنزین (۲ دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سه خودرو جدید سایپا تا پایان سال وارد بازار می‌شود+ جزئیات

  • کد خبر: ۷۵۲۵۹
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
سه خودرو جدید سایپا تا پایان سال وارد بازار می‌شود+ جزئیات
مدیرعامل گروه سایپا از عرضه سه محصول جدید تا پایان امسال خبر داد و گفت: آریا به‌عنوان نخستین کراس‌اوور کاملا ایرانی در نیمه دوم امسال با گیربکس اتوماتیک، طراحی بسیار زیبا و امکانات و استانداردهای روز، به تولید انبوه خواهد رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدجواد سلیمانی از عرضه سه محصول جدید تا پایان امسال خبر داد و گفت: آریا به‌عنوان نخستین کراس‌اوور کاملا ایرانی در نیمه دوم امسال با گیربکس اتوماتیک، طراحی بسیار زیبا و امکانات و استانداردهای روز، به تولید انبوه خواهد رسید.
وی اظهار کرد: امیدواریم خودرو شاهین با گیربکس اتوماتیک را نیز در پاییز امسال تولید و به بازار عرضه کنیم
سلیمانی ادامه داد: علاوه بر این دو محصول، خودرو اطلس نیز که یک محصول کراس برپایه خودروهای ساینا و کوییک است، تولید و جایگزین تیبا خواهد شد.
مدیرعامل گروه سایپا با اشاره به اینکه یکسال از توقف تولید خودرو پراید می‌گذرد، افزود: پراید به‌عنوان یک خودرو با تکنولوژی قدیمی نماد سایپا شده بود و تهدید و تخریب‌هایی برای برند سایپا و صنعت خودرو به‌دنبال داشت.
وی اظهار کرد: منتقدان داخلی و رسانه‌های خارج نیز سطح ایمنی و تکنولوژی پراید را دستاویزی برای هجمه علیه خودروسازی قرار داده بودند که توقف تولید آن یکی از نخستین برنامه‌هایی بود که در دستور کار قرار دادیم
وی به زیان‌ده بودن تولید خودرو پراید اشاره کرد و افزود: با توجه به قیمت‌گذاری دستوری، تولید پراید از نظر مالی برای سایپا ضرر به‌همراه داشت به شکلی که گزارش‌ها نشان می‌دهد اگر تولید آن ادامه پیدا می‌کرد در یکسال گذشته ۲هزار و ۳۰۰ میلیارد زیان بیشتر برای سایپا به همراه داشت.
مدیرعامل سایپا با بیان اینکه پراید سهم قابل توجهی از تیراژ تولید این خودروساز را به خود اختصاص داده بود، گفت: نگرانی‌هایی برای توقف تولید وجود داشت اما با تلاش مدیران، کارکنان و زنجیره تامین سایپا در کمتر از دو ماه محصولات جدید جایگزین پراید شدند و در پایان سال۹۹ سایپا بدون پراید نسبت به سال ۹۸ افزایش تولید را رقم زد.
وی افزود: در سال‌های گذشته خودروهایی به‌عنوان محصول داخلی تولید و عرضه شد اما بیشتر آنها نتیجه تغییر اندکی در طراحی یا امکانات خودروهای غیرایرانی بود اما شاهین محصولی است که از صفر تا صد طراحی و تولید آن کاملا داخلی و متعلق به گروه خودروسازی سایپا است.
وی افزود: شاهین با تکنولوژی به‌روز و استانداردهایی که امکان عرضه آن به بازارهای صادراتی را فراهم کرده، تولید و با کمترین ایراد و استقبال قابل توجه به بازار عرضه شد.
مدیرعامل گروه سایپا از رفع مشکلات در حوزه تولید خودروهای تجاری در شرکت‌های زامیاد و سایپادیزل خبر داد و افزود: تولید وانت زامیاد که همه آن‌را با نام نیسان آبی می‌شناسند نیز تا پایان سال متوقف و محصول پادراپلاس با توان فنی و امکانات به‌‌روز جایگزین آن خواهد شد؛ پروژه تولید اتوبوس‌های برقی و دیزلی نیز در این دو شرکت آغاز و قراردادهای خوبی نیز در راستای آن منعقد شده و به‌زودی توان تولید خودروهای تجاری سایپا نیز احیا خواهد شد.
سلیمانی ادامه داد: در سه ماه نخست سال۹۹ سایپا از زیان خارج و به سود عملیاتی نزدیک شد اما افزایش قابل توجه نرخ ارز و نهاده‌های تولید در کنار قیمت‌گذاری دستوری برنامه‌ریزی‌های ما را بهم ریخت و مجددا زیان‌ده شدیم.
مدیرعامل سایپا گفت: با تلاش‌های صورت‌گرفته در بخش‌های مالی و کاهش قابل توجه تعهدات ناشی از اجرای برنامه‌های دقیق در حوزه فروش، در سه ماه نخست امسال نیز زیان‌ده نبوده‌ایم و اگر شاخص‌های اقتصادی تغییر نکند، امسال از زیان خارج خواهیم شد.
سلیمانی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال ۹۸ بیش از ۵۴۰ هزار تعهد در سایپا داشتیم که اکنون به ۱۷۰ هزار تعهد رسیده که معادل چهارماه تولید است؛ ضمن اینکه تعداد تعهدات معوق نیز کمی بیش از ۳ هزار دستگاه است و امیدواریم به‌زودی، صفر شود.
مدیرعامل سایپا ادامه داد: تا پایان چهارماه نخست سال، هیچ تعهدی برای سال ۱۴۰۱ ایجاد نکرده‌ایم که از نظر انضباط مالی امتیاز ویژه‌ای به‌حساب می‌آید.
مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا برای سال منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹ با حضور بیش از ۷۳ درصد سهامداران صبح روز پنجشنبه ۳۱ تیرماه برگزار شد و صورت‌های مالی به‌تصویب اعضا رسید.
در این مجمع، سهامداران عملکرد مدیرعامل و اعضای هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا به‌ویژه در حوزه توسعه سبد محصولات را با‌توجه‌به شرایط سخت ناشی از تحریم‌ها و کرونا مطلوب ارزیابی کرده و خواستار پیگیری هیات‌مدیره برای رفع مشکل قیمت‌گذاری دستوری و زیان های ناشی از آن شدند.

منبع: سایپا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->