نشست هم‌اندیشی شفاف‌سازی عملکرد کمیسیون ماده ۵ برگزار شد نگاهی به تاریخ اجتماعی شهر مشهد که نماد هم‌زیستی است | مشهد، پناهی برای ۷۲ ملت رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه میدان معراج شهدا در توس، ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تقویت پارکینگ‌های موقت و ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد در ایام چراغ برات ۱۴۰۳ بهره‌برداری از سایت بانوان بوستان «طرق» مشهد تا پایان ۱۴۰۳ استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد با تأکید بر خلاقیت و نوآوری آبفا مشهد: تسریع در ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد نیازمند تنوع تأمین مالی است استفاده از طرح‌های هنرمندان برای بیلبورد‌ها و استرابورد‌ها در جشنواره هنر‌های شهری ۱۴۰۴ مشهد گزارشی از مشکلات جدی معیشتی و شغلی تاکسی‌رانان مشهدی | خواسته‌ها و گلایه‌های رانندگان تاکسی اقدام اورژانسی برای بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه شهر مشهد ویدئو| اظهارات ظریف درباره موضوع حجاب و حقوق بشر در گفت‌وگو با سی.ان.ان انتصاب مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل‌رسانه شهرداری و مدیر منطقه سه شهرداری مشهدمقدس برگزاری نشست هم‌اندیشی بین دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایام چراغ برات جانمایی و نصب ۳۳ نمایشگر شهری در مشهد پویش شمس، آموزش نکات بهداشتی و سلامتی زنان و کودکان به بانوان محلات حاشیه شهر مشهد + ویدئو هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۳ بهمن ۱۴۰۳) بازدید استاندار خراسان رضوی از سد شوریجه و تصفیه‌خانه‌های شماره ۷ و التیمور مشهد (۲ بهمن ۱۴۰۳) مهم‌ترین پروژه ایمن‌سازی رانندگی در بولوار وکیل‌آباد مشهد در حال اتمام است مدیر اجرایی مراکز معاینه فنی خودرو مشهد: ۲۰ درصد خودرو‌های زیر چهار سال در مرحله نخست معاینه فنی رد شدند
سرخط خبرها

ساخت بزرگ‌راه دوم مشهد در دستور‌کار شورای شهر ششم باشد

  • کد خبر: ۷۵۵۲۹
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
ساخت بزرگ‌راه دوم مشهد در دستور‌کار شورای شهر ششم باشد
غلامحسین صاحبی، عضو شورای پنجم شهر و منتخب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد یکی از اولویت‌های مهم در حوزه حاشیه شهر را احداث بزرگ‌راه دوم مشهد دانست که باید در دستور کار شورای ششم باشد.

مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ عضو شورای پنجم شهر و منتخب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد یکی از اولویت‌های مهم در حوزه حاشیه شهر را احداث بزرگ‌راه دوم مشهد دانست که باید در دستور کار شورای ششم باشد و گفت: این‌بزرگ‌راه می‌تواند از امتداد یافتن بازوی چهارم پل مصلا تا شهرک شهید رجایی و باهنر و سپس امتداد تا محله پنجتن باشد و از آنجا نیز به جاده گاز و جاده سنتو متصل شود.


غلامحسین صاحبی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه اجرای این‌ابرپروژه می‌تواند به دستاورد‌های کم‌نظیری در حاشیه مشهد منجر شود، افزود: با احداث این‌بزرگ‌راه، از یک سو مشکل و گره‌های فراوان ترافیکی در شهرک‌های حاشیه مشهد برطرف می‌شود و از سویی دیگر شاهد اتصال واقعی حاشیه به متن شهر خواهیم بود.


تغییرات کلان کالبدی با ایجاد بزرگ‌راه دوم شهر

وی ادامه داد: بزرگ‌راه دوم باعث می‌شود ضمن ایجاد شریان‌های ارتباطی فراوان و تقاطع‌های زیاد در مسیر این‌بزرگ‌راه، محرک‌های زیادی برای ایجاد توسعه در مناطق یاد‌شده به وجود آید و تغییرات کالبدی بسیاری نیز در مناطق حاشیه شهر مشهد ایجاد می‌شود.


به گفته صاحبی، بعد از اجرای این‌بزرگ‌راه، فاصله اندکی میان این‌مسیر تا کال کشف وجود خواهد داشت که می‌توان با ایجاد گسترده فضای سبز در فضای یادشده، حاشیه شهر را کاملا بست و مانع از ایجاد حاشیه شهر جدید برای مشهد شد.


عضو کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر تصریح کرد: احداث این‌بزرگ‌راه از بسیاری نظر‌ها می‌تواند باعث دگرگونی اساسی در بافت شمال و شمال شرق مشهد شود؛ ضمن اینکه رونق ساخت‌وساز، ارتقای ارزش زمین و افزایش درآمدزایی در این‌مناطق را نیز به دنبال خواهد داشت.


حاشیه شهر همچنان نیازمند توجه است

وی افزود: در این‌دوره پارک‌های محله و دو پارک بزرگ اردیبهشت و مهریز در حاشیه مشهد ایجاد شد، اما نیاز‌های مناطق پیرامونی و حاشیه مشهد بسیار بیشتر از آن چیزی است که تاکنون انجام شده است.


وی گفت: برای حاشیه مشهد نیازمند اصلاح کالبدی بیشتری هستیم. قرار بود طی مصوباتی، بخشی از ساکنان مناطق حاشیه شهر جابه‌جا و بخشی از معابر بازگشایی شوند که این‌اتفاق نیفتاد.


صاحبی بیان کرد: در دوره چهارم شورا ۱۷۰ هکتار و در این‌دوره نیز ۱۰ کیلومتر از مسیر یاد شده سامان‌دهی شد، اما در مجموع اقدامات صورت‌گرفته برای کشف‌رود نمود بیرونی چندانی نداشت؛ ضمن اینکه برای اجرای طرح اگو در حاشیه شهر نیز نیازمند اقدامات اساسی هستیم.


حاشیه شهر، فقط ۲ درصد اعتبارات مدیریت شهری

وی با بیان اینکه طبق بولتن رسمی شورای شهر، کمتر از ۲ درصد اعتبارات سالانه مدیریت شهری به حاشیه شهر اختصاص یافته است، افزود: در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان برای بازگشایی معابر حاشیه شهر بودجه در نظر گرفته شد، اما از این‌بودجه ۳۰ میلیارد تومان جذب و هزینه نشد.


وی با بیان اینکه آبادانی حاشیه مشهد عزم و همت جدی می‌خواهد افزود: تا‌زمانی‌که در‌این‌خصوص عزم جدی وجود نداشته باشد، اتفاقی جدی برای عمران و آبادانی این‌مناطق نمی‌افتد؛ بنابراین از شورای ششم انتظار داریم به‌طور جدی‌تر وارد مسیر آبادانی حاشیه شهر بشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->