روایتی از آخرین دستاورد‌های مدیریت شهری مشهد در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی خدمات شهری | از دستگاه ریشه‌کن تا پهپاد‌های اطفای حریق + فیلم شهرداری مشهد پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین حاجی‌بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: بخش خصوصی اصلی‌ترین حامی مدیریت شهری است+ویدئو پارک خطی شش‌هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد + تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری برگزاری اولین نشست شهر‌های ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بریکس پلاس در مشهد + فیلم (یکم آذر ۱۴۰۳) اجرایی‌شدن تنها ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب شهر مشهد قطار برقی مشهد-تهران روی ریل تحقق | استاندار خراسان رضوی: با حمایت و اعتبار بودجه‌های ملی قرار است این پروژه به سرانجام برسد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) رونمایی از پهپاد‌های آتش نشان در نمایشگاه تخصصی خدمات شهری شهردار مشهد: تقویت دیپلماسی، از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با احزاب سیاسی | گفتگو با فعالین اجتماعی، کلید بهبود مدیریت شهری در مشهد حضور دادپزشک در آرامستان‌های شهرداری مشهد برای تسریع خدمت‌رسانی به خانواده‌های متوفیان تقدیر فرماندار مشهد از شهردار مشهدمقدس (۳۰ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ساخت بزرگ‌راه دوم مشهد در دستور‌کار شورای شهر ششم باشد

  • کد خبر: ۷۵۵۲۹
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
ساخت بزرگ‌راه دوم مشهد در دستور‌کار شورای شهر ششم باشد
غلامحسین صاحبی، عضو شورای پنجم شهر و منتخب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد یکی از اولویت‌های مهم در حوزه حاشیه شهر را احداث بزرگ‌راه دوم مشهد دانست که باید در دستور کار شورای ششم باشد.

مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ عضو شورای پنجم شهر و منتخب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد یکی از اولویت‌های مهم در حوزه حاشیه شهر را احداث بزرگ‌راه دوم مشهد دانست که باید در دستور کار شورای ششم باشد و گفت: این‌بزرگ‌راه می‌تواند از امتداد یافتن بازوی چهارم پل مصلا تا شهرک شهید رجایی و باهنر و سپس امتداد تا محله پنجتن باشد و از آنجا نیز به جاده گاز و جاده سنتو متصل شود.


غلامحسین صاحبی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه اجرای این‌ابرپروژه می‌تواند به دستاورد‌های کم‌نظیری در حاشیه مشهد منجر شود، افزود: با احداث این‌بزرگ‌راه، از یک سو مشکل و گره‌های فراوان ترافیکی در شهرک‌های حاشیه مشهد برطرف می‌شود و از سویی دیگر شاهد اتصال واقعی حاشیه به متن شهر خواهیم بود.


تغییرات کلان کالبدی با ایجاد بزرگ‌راه دوم شهر

وی ادامه داد: بزرگ‌راه دوم باعث می‌شود ضمن ایجاد شریان‌های ارتباطی فراوان و تقاطع‌های زیاد در مسیر این‌بزرگ‌راه، محرک‌های زیادی برای ایجاد توسعه در مناطق یاد‌شده به وجود آید و تغییرات کالبدی بسیاری نیز در مناطق حاشیه شهر مشهد ایجاد می‌شود.


به گفته صاحبی، بعد از اجرای این‌بزرگ‌راه، فاصله اندکی میان این‌مسیر تا کال کشف وجود خواهد داشت که می‌توان با ایجاد گسترده فضای سبز در فضای یادشده، حاشیه شهر را کاملا بست و مانع از ایجاد حاشیه شهر جدید برای مشهد شد.


عضو کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر تصریح کرد: احداث این‌بزرگ‌راه از بسیاری نظر‌ها می‌تواند باعث دگرگونی اساسی در بافت شمال و شمال شرق مشهد شود؛ ضمن اینکه رونق ساخت‌وساز، ارتقای ارزش زمین و افزایش درآمدزایی در این‌مناطق را نیز به دنبال خواهد داشت.


حاشیه شهر همچنان نیازمند توجه است

وی افزود: در این‌دوره پارک‌های محله و دو پارک بزرگ اردیبهشت و مهریز در حاشیه مشهد ایجاد شد، اما نیاز‌های مناطق پیرامونی و حاشیه مشهد بسیار بیشتر از آن چیزی است که تاکنون انجام شده است.


وی گفت: برای حاشیه مشهد نیازمند اصلاح کالبدی بیشتری هستیم. قرار بود طی مصوباتی، بخشی از ساکنان مناطق حاشیه شهر جابه‌جا و بخشی از معابر بازگشایی شوند که این‌اتفاق نیفتاد.


صاحبی بیان کرد: در دوره چهارم شورا ۱۷۰ هکتار و در این‌دوره نیز ۱۰ کیلومتر از مسیر یاد شده سامان‌دهی شد، اما در مجموع اقدامات صورت‌گرفته برای کشف‌رود نمود بیرونی چندانی نداشت؛ ضمن اینکه برای اجرای طرح اگو در حاشیه شهر نیز نیازمند اقدامات اساسی هستیم.


حاشیه شهر، فقط ۲ درصد اعتبارات مدیریت شهری

وی با بیان اینکه طبق بولتن رسمی شورای شهر، کمتر از ۲ درصد اعتبارات سالانه مدیریت شهری به حاشیه شهر اختصاص یافته است، افزود: در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان برای بازگشایی معابر حاشیه شهر بودجه در نظر گرفته شد، اما از این‌بودجه ۳۰ میلیارد تومان جذب و هزینه نشد.


وی با بیان اینکه آبادانی حاشیه مشهد عزم و همت جدی می‌خواهد افزود: تا‌زمانی‌که در‌این‌خصوص عزم جدی وجود نداشته باشد، اتفاقی جدی برای عمران و آبادانی این‌مناطق نمی‌افتد؛ بنابراین از شورای ششم انتظار داریم به‌طور جدی‌تر وارد مسیر آبادانی حاشیه شهر بشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->