ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳ افزایش ۵/۵ برابری دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
سرخط خبرها

مشهد، آماده پذیرایی از زائران پیاده امام‌رضا (ع)

  • کد خبر: ۷۵۸۹
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
مشهد، آماده پذیرایی از زائران پیاده امام‌رضا (ع)
سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: ۲۷۶ ایستگاه صلواتی در ۶ محور ورودی به مشهد شامل مشهد به تربت حیدریه، مشهد به نیشابور، مشهد به قوچان، مشهد به فریمان، آماده پذیرایی از زائران پیاده امام رضا (ع) هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین رضایی، در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ۲۷۶ ایستگاه صلواتی برای خدمت به زائران پیاده در مسیر‌های ۶ گانه منتهی به مشهد مستقر شده است، اظهارداشت: طبق پیش‌بینی‌ها امسال تقریبا در هر محوری حدود ۱۰ تا ۱۲ ایستگاه نسبت به سال‌های قبل افزایش ایستگاه داریم که تعداد ایستگاه‌های صلواتی تا روز‌های پایانی ماه صفر به ۳۲۰ ایستگاه در ۶ محور ورودی به مشهد می‌رسد.
وی با اشاره بر اینکه ثبت نام برای استقرار ایستگاه‌های صلواتی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در این ایستگاه‌ها خدمات رفاهی درمانی و تغذیه، خدمات فرهنگی و اسکان ارائه می‌شود.
رضایی گفت: برای استراحت و خواب شبانه ۶۰ هزار زائر نیز ظرفیت اسکان در ایستگاه‌های بین راهی دیده شده که درصددیم این تعداد و ظرفیت را به ۶۷ هزار خواب شبانه برسد.
وی با اشاره بر اینکه گروه‌های ۲۲ گانه این جمعیت شامل ۱۵ هزار خادم ثابت و پنج هزار خادم متغیر در ایستگاه‌های صلواتی، مراکز درمانی و محل‌های اسکان داخل شهر مستقر شده اند، افزود: ۱۰۰ هزار زائر پیاده به منظور تشرف به حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر ثبت نام کرده اند که برخی از آن‌ها هم اکنون در جاده‌های منتهی به مشهد در حال حرکت هستند. 
سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) با بیان اینکه کاروان‌های زائران پیاده از استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران و گیلان حرکت خود را آغاز کرده اند و کاروان‌های شهرستان‌های رشتخوار و شهرآباد نیز در مسیر هستند. ادامه داد: در همین خصوص نیز در سال جاری ۵۱ کاروان در قالب ۳ هزار و ۳۰۰ نفر که یک هزار و ۴۵۰ نفر آن مردان و یک هزار و ۸۵۰ نفر آن را زنان تشکیل می‌دهند از تربت حیدریه پیاده عازم مشهد می‌شوند.
سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: حدود ۳۰۰ محل اسکان با ظرفیت خدمت رسانی به ۱۵ هزار زائر پیاده امام رضا (ع) در مشهد پیش بینی شده که از این تعداد ۱۸۰ محل مدرسه و باقی آن‌ها حسینیه و مکان‌های خیریه است.

زائران به صورت گروهی و کاروانی وارد جاده شوند

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) با توصیه به زائران پیاده گفت: توصیه می‌کنیم زائران بدون هماهنگی وارد جاده نشوند. زمان ورود به مشهد و زمان حرکت را از قبل برنامه ریزی کنند تا بتوانند نهایت استفاده از خدمات را ببرند و ما بتوانیم به نحو احسن از زائران پیاده امام رضا (ع) استقبال کنیم. زائران از انفرادی آمدن به جاده خودداری کنند و با کاروان‌ها و به صورت گروهی عزم سفر کنند تا خدمات دهی به نحو احسن انجام شود. کاروان‌ها نیز بدون هماهنگی وارد جاده نشوند، زیرا امکان خواب و استراحت در ایستگاه‌های صلواتی تا آخر ماه صفر تکمیل شده است.
رضایی از استقرار ۲۷ ایستگاه و پایگاه سلامت با سه سطح خدمت رسانی برای زائران در مشهد خبر داد و گفت: بر این اساس پیش‌بینی شده تا خدمات درمانی رایگان به زائران پیاده ارائه دهند.
وی با بیان اینکه پزشکان نیز در محور‌های ورودی شهر مشهد به خصوص در ایستگاه‌های نیشابور و قوچان مستقر هستند، افزود: بیمارستان‌های نیروی هوایی، ارتش و سپاه هم در حال اماده باش هستند تا بتوانند به زائران پیاده خدمات دهی کننند.
به گفته وی حدود ۲۰ آمبولانس در محور‌های ورودی به مشهد مستقرند تا به موقع به زائران پیاده امام رضا (ع) خدمات رسانی کنند. 

شهروندان مشهدی برای اسکان زائران پیاده اعلام آمادگی کنند

با پیگیری‌های واحد فناوری اطلاعات جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا (ع) و راه اندازی سامانه بیمه زائر هر مدیر کاروان مکلف شده با پرداخت ۲ هزار تومان زائران خود را بیمه کند و تاکنون زائران زیادی برای استفاده از این امکان ثبت نام کردند.
وی اضافه کرد: این سامانه به آدرس www.bimezaer.com قابل دسترسی است و امکان صدور بیمه نامه آنی را دارد. در این سامانه علاوه بر زائران، مدیران کاروان‌ها، مدیران ایستگاه‌ها، مدیران محل اسکان و کلیه خدمه می‌توانند بیمه شوند.
در این سامانه راهنمای ثبت نام در سامانه بیمه؛ راهنمای بیمه مخصوص اعضا جمعیت خدمتگزار، راهنمای اعزام واحد سیار، فرم اعلام خسارت، قوانین و شرایط بیمه و مدارک لازم جهت تشکیل پرونده خسارت پیش‌بینی شده است.
وی با درنظرگرفتن ساعت حرکت کاروان‌ها در طول روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۷ اظهارداشت: افراد و شهروندانی که امکان اسکان زائران بالای ۱۰۰ نفر را درمنزل، مساجد و مدارس دارند با ما مشارکت کنند و از طریق تلفن ۳۸۵۵۸۰۱۰ اعلام آمادگی کنند، بقیه خدمات رفاهی، تغذیه و پذیرایی از زائران بر عهده ما می‌باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->