رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

روحانی: غدیر آغاز تداوم حکومت اسلامی است

  • کد خبر: ۷۵۸۹۰
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
روحانی: غدیر آغاز تداوم حکومت اسلامی است
رئیس جمهوری گفت: در غدیر بار دیگر بحث حکومت مطرح است، غدیر آغاز تداوم حکومت اسلامی است.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس جمهوری گفت: در غدیر بار دیگر بحث حکومت مطرح است، غدیر آغاز تداوم حکومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در هشتاد و ششمین آیین افتتاح طرح‌های ملی که مربوط به وزارت راه و شهرسازی بود با تبریک عید سعید غدیر خم  گفت: روز غدیر را به هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه تشبیه می کنم‌.

وی افزود: پیامبر اسلام مردم را به راه مستقیم هدایت می‌کرد و وحی در غار حرا در مکه نازل شد اما دولت اسلام در مدینه شروع شد و هجرت پیامبر به معنای آغاز حکومت اسلامی است. هجرت پیامبر آغاز تاریخ ماست و مبنای تاریخ اسلامی هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه تقویم هجری شمسی و قمری بر مبنای هجرت پیامبر است و این هر دو بر مبنای اسلامی است، اظهار کرد: برخی فکر می کنند قمری تاریخ اسلامی و شمسی تادیخ غیر اسلامی است در حالیکه مبنای هر دو تاریخ هجرت پیامبر و اسلامی است. با هجرت پیامبر، حکومت اسلامی آغاز شد.

وی ادامه داد: رسالت پیغمبر در مکه انجام شد و امامتش در مدینه بروز و ظهور پیدا کرد.

روحانی غدیر را حرکت دوم هجرت عنوان کرد و گفت: در غدیر بار دیگر بحث حکومت مطرح است. اینجا آغاز حکومت اسلامی و غدیر آغاز تداوم حکومت اسلامی است.

وی افزود: پیامبر وقتی در غدیر دست حضرت علی را گرفت و گفت هر که من مولای اویم علی مولای اوست، ایشان نه تنها علی بلکه صفات را برای حاکمان اسلامی مشخص کرده و در غدیر به مردم گفت چه فرد و افرادی می‌توانند حاکم دنیای اسلام باشند و با چه رفتاری می تواند حکومت دنیای اسلام را بر عهده بگیرند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->