شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

شوخی با کرونا دست در‌دست مرگ!

  • کد خبر: ۷۵۹۷۹
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
شوخی با کرونا دست در‌دست مرگ!
بهروز فرهمند - روزنامه نگار

یکم. گوش شیطان کر، واکسیناسیون کرونا در ایران سرعت گرفته است، نه آن‌چنان که وعده داده بودند و انتظارش را داشتیم، اما نسبت به روز‌های پیش، کار دل‌گرم‌کننده‌تر پیش می‌رود. خداقوت! گویا واکسن‌زدن برادران نازنین زندانی را نیز شروع کرده‌ایم. دم شما گرم! خبرنگاران هم در دستورکار قرار گرفته‌اند. دست‌مریزاد!


دوم. راستش را بخواهید، از دیشب نیت کرده بودم درباره واکسیناسیون کرونا در شهر بنویسم و اینکه کادر درمان خسته‌اند و در چند نوبت کار می‌کنند و شما اگر برای دریافت واکسن می‌روید، لبخند بر لب بنشانید و یک شاخه گل با خودتان ببرید و به پرستار نازنین که تزریق شما را انجام می‌دهد، هدیه بدهید و به‌نشانه احترام کلاه از سر بردارید و از این حرف‌های گل‌وبلبلی و تیتیش‌مامانی...، اما صبح که از خواب ناز برخاستم و یک فایل صوتی به دستم رسید و گوش کردمش، با خودم گفتم‌ای دل غافل!


سوم. واکسن را بی‌خیال! بیایید روی دیگر سکه را ببینید، اینکه حال شهر خوب نیست، اینکه رهایش کرده‌ایم/کرده‌اند به امان خدا. مشهد در آستانه یک فاجعه انسانی است. هنوز هم باور نمی‌کنیم/نمی‌کنید؟ باید جنازه عزیزانمان را یک‌یک بر دوش بکشیم تا عمق خطر را باور کنیم؟ وای بر این موجود زیانکار دوپا که آدمیزاد می‌نامندش! وای بر من! وای بر ما!


چهارم. شماری از استادان علوم‌پزشکی مشهد خواستار تعطیلی شهر شده‌اند. یکی از دست‌اندرکاران درمانی و پزشکی شهر در یک فایل صوتی که گویا مخاطبش رئیس ستاد کرونای کشور است و او را «استاد» می‌نامد، می‌گوید: مشهد تا ۲ هفته آینده با «فاجعه انسانی» روبه‌رو می‌شود!


پنجم. چند بند دیگر از سخنان دردمندانه و هشدار‌های این مسئول را در همین‌جا، بیش از یک‌بار، بخوانید: تاکنون موجی با این شدت نداشته‌ایم. مشهد با وضعیت اسفناک روبه‌روست. ظرفیت بیشتر بیمارستان‌هایی که در مشهد برای کووید ۱۹ در نظر گرفته شده، پر شده است. بیش از ۵ هزار نفر در روز به‌عنوان بیمار سرپایی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی می‌روند و روزانه بیش از ۴۴۰۰ تست «پی‌سی‌آر» گرفته می‌شود. مشهد با کمبود کیت تشخیص «پی‌سی‌آر» رو‌به‌روست. بیش از ۶۰ درصد ظرفیت هتل‌ها و اقامتگاه‌های شهر پر شده است! اگر فکری به‌حال تعطیلی گسترده مشهد نکنید، هرقدر هم شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان‌های دیگر سفت‌وسخت رعایت شود، زائرانی که به مشهد آمده‌اند، پس از بازگشت به شهرشان بیماری را به دیگران منتقل می‌کنند و خودشان یک کانون آلودگی هستند.


ششم. شما هم مانند من اگر از آدم‌های «سخت‌باور» هستید، بیایید برویم مسیر رفت‌وآمد به غسال‌خانه کرونایی‌ها را از دور یا نزدیک تماشا کنیم. همان خودرو‌های نعش‌کش که جسد‌های مردگان را برای شست‌وشو می‌آورند یا پس از شستن می‌برند تا به خاک سرد بسپارند. خدا بیامرزادشان.


هفتم. تازه‌ترین آمار می‌گوید: ۲۰ درصد بستری‌شدگان کرونایی استان از استان خراسان‌رضوی نبوده‌اند. می‌دانید معنای این حرف چیست؟


هشتم. جوانان و کودکان را این روز‌ها بیشتر دریابیم. این کرونای دلتای لعنتی، جگرگوشه‌های خانواده‌ها را نشانه گرفته است.


نهم. خوبان کادر درمان که هر ۲ نوبت واکسن کرونا را گرفته بودند، برخی‌شان هم‌اکنون گرفتار کرونای دلتا شده‌اند. این را در لابه‌لای گزارش رسمی روابط عمومی نظام‌پزشکی مشهد خواندم.


دهم. تور‌های ارزان‌قیمت! این روز‌ها چشم کرونا را دور دیده‌اند و گویا کاروکسبشان همچنان سکه است. مقصد هم فقط مشهد نیست، بلکه از مشهد به‌سوی شهر‌های دیگر ایران و چه‌بسا برای آن‌سوی آب نیز تبلیغات می‌کنند. ستاد استانی کرونا می‌گوید که زورش نمی‌رسد با بازارگرمی تور‌ها در این حال‌وروز مرگ‌بار کرونایی برخورد کند.


یازدهم. «عدد مرگ»! و ماادریک «عدد مرگ»؟! تو چه دانی عدد مرگ چیست؟ در یک روز گذشته، ۷۰ تن از همشهری‌ها را از دست داده‌ایم که نیمی از این تعداد کرونای قطعی بوده‌اند و نیم دیگر مشکوک به کرونا. این عدد، لرزه برتن هیچ‌کس نمی‌اندازد؟


دوازدهم. «مشهد را دست‌کم ۱۰ روز قرنطینه کنید.» این خواسته رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام‌رضا (ع) در مشهد است که در یک متن سرگشاده، خطاب به مسئولان شهر منتشر کرده است. او از آماری دهشتناک نیز پرده برمی‌دارد، اینکه «رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مشهد به ۳۵ درصد کاسته شده است».

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->