اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال
سرخط خبرها

پایان کار دختران فوتبالیست در کافا با ماجرای عجیب

  • کد خبر: ۷۱۱۰۴
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
پایان کار دختران فوتبالیست در کافا با ماجرای عجیب
برنامه‌ریزی مسئولان، ازبک‌ها را قهرمان کرد و تیم‌ملی فوتبال دختران جوان ایران در تورنمنت کافا به‌عنوان نایب‌قهرمانی دست پیدا کرد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی فوتبال دختران جوان ایران در تورنمنت کافا به‌عنوان نایب‌قهرمانی دست پیدا کرد. تیم‌های ایران، ازبکستان، تاجیکستان، افغانستان و قرقیزستان در این تورنمنت حضور داشتند و ملی‌پوشان فقط برابر ازبکستان به تساوی دست پیدا کردند و در بقیه بازی‌ها پیروز شدند. ازبکستان و ایران تا قبل از مسابقات روز آخر هردو هفت‌امتیازی بودند که با تفاضل گل در جایگاه‌های اول و دوم قرار داشتند.

 

در روز آخر مسابقات ملی‌پوشان با حساب ۴-۱ قرقیزستان را شکست دادند و ازبکستان با پیروزی ۷ بر ۱ مقابل تاجیکستان تفاضل گل خود را بیشتر کرد و قهرمان شد. با این حساب ازبکستان با ۱۰امتیاز و تفاضل گل۲۳ قهرمان شد، ایران با ۱۰امتیاز و تفاضل گل۱۷ در جایگاه دوم قرار گرفت، تیم‌های قرقیزستان، افغانستان و تاجیکستان به‌ترتیب با ۶، ۳ و صفر امتیاز سوم تا پنجم شدند. نوجوانان ایران نیز ۱۰ روز دیگر در تورنمنت کافای نوجوانان شرکت خواهند کرد.


اتفاقی عجیب در کافا

در آخرین روز مسابقات کافا ماجرای عجیبی رخ داد. درحالی‌که قهرمانی کافا به ۲ بازی حساس روز پایانی بستگی داشت و ممکن بود ایران یا ازبکستان به قهرمانی برسند و شاید کار به تفاضل گل می‌رسید، زمان برگزاری این ۲ دیدار تغییر کرد. بازی‌ها باید هم‌زمان برگزار می‌شد که متأسفانه مسئولان برگزاری این تورنمنت تصمیم ناعادلانه‌ای برای روز آخر بازی‌ها گرفتند. قرار شد ابتدا بازی ایران و قرقیزستان برگزار شود و سپس ازبکستان به میدان برود. در چنین شرایطی رقیب ایران فرصت داشت بتواند نتیجه دل‌خواه خود را رقم بزند.
با وجود اعتراض کادرفنی ایران، بازی دختران ایرانی برگزار شد.

 

تیم‌ملی فوتبال دختران جوان ایران در آخرین دیدار خود از تورنمنت فوتبال آسیای مرکزی مقابل قرقیزستان به میدان رفت و با حساب ۴بر ۱ پیروز شد. مریم سروری، زینب عباسپور، کیمیا رحیمی‌نیا، مریم محمدی، فاطمه ستوده، رقیه جلال‌نسب، هستی فروزنده، سارا دیدار، نگین زندی، زهره عرفانی و فاطمه شبان در ترکیب ایران مقابل قرقیزستان قرار داشتند. نیمه اول این دیدار با برتری ۲ بر ۰ ملی‌پوشان به پایان رسید. هستی فروزنده و نگین زندگی گل‌زنان ایران در ۴۵دقیقه نخست مسابقه بودند. ایران چند موقعیت گل دیگر هم داشت، اما از آن‌ها استفاده نکرد. در نیمه دوم هم زهرا معصومی و رقیه جلال‌نسب گل‌زنی کردند تا ایران با حساب ۴ بر ۱ پیروز شود.


نایب‌قهرمانی با ۶ گل کمتر

با این نتیجه تکلیف قهرمانی به نتیجه دیدار ازبکستان با تاجیکستان موکول شد. در صورت تساوی یا شکست ازبکستان، ایران به‌عنوان قهرمانی دست پیدا می‌کرد در غیر این صورت ایران در پله دوم قرار می‌گرفت.
ازبکستان با اطلاع از نتیجه بازی ایران، با هدف زدن گل‌های بیشتر به میدان رفت تا به قهرمانی برسد. همین اتفاق هم افتاد و ازبک‌ها ۷ بر ۱ تاجیکستان را شکست دادند. به‌این‌ترتیب ایران با ۶ تفاضل گل کمتر نایب‌قهرمان تورنمنت جوانان کافا ۲۰۲۱ شد. همچنین در پایان این تورنمنت نگین زندی، بازیکن ایران، به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد.


آزمون: اعتراض ما فایده‌ای نداشت

بعد از پایان مسابقات، مریم آزمون، سرمربی تیم‌ملی فوتبال جوانان بانوان، گفت: اعتراضمان درباره اینکه ۲ بازی روز آخر به‌دلیل حساسیت زیاد باید هم‌زمان برگزار می‌شد را به مسئولان برگزارکننده کافا اعلام کردیم، اما فایده‌ای نداشت. بازیکنانم از هیچ تلاشی برای موفقیت در تورنمنت کافا دریغ نکردند. تیم ما با ۳ برد و یک تساوی به کار خود پایان داد و این تازه اول راه است. برنامه‌های بلندمدتی برای تیم جوانان داریم تا بتوانیم در جایگاه خوبی قرار بگیریم.


او درباره دیدار ایران برابر قرقیزستان گفت: شاگردانم هر چه در توان داشتند به نمایش گذاشتند. نتیجه این دیدار ۴ بر ۱ بود، اما باید گل‌های بیشتری به ثمر می‌رسید. استرس و فشار بازی بسیار زیاد بود.
سرمربی تیم‌ملی خاطرنشان کرد: ما باید در بازی با ازبکستان پیروز می‌شدیم، اما همان‌طور که می‌دانید، در شرایط نابرابر قرار گرفتیم. از زمانی که وارد تاجیکستان شدیم، قرعه‌کشی انجام شده بود و استراحتی که برای تیم‌ها در نظر گرفته بودند، به‌گونه‌ای بود که بلافاصله ۲ بازی پشت سر هم برگزار شد. دوشنبه و سه‌شنبه بازی افغانستان و ازبکستان انرژی دوچندانی از بازیکنانم گرفت. ما برای حضور در این تورنمنت فقط ۲ مرحله اردوی تدارکاتی و یک مرحله اردوی انتخابی داشتیم، اما ایمان دارم که بازیکنانم از هیچ تلاشی دریغ نکردند و از نظرم بازیکنانم قهرمان این تورنمنت هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->