طرح‌های تفصیلی شهری مشهد سال آینده عملیاتی می‌شود

  • کد خبر: ۷۶۸۵۶
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
  • ۲
طرح‌های تفصیلی شهری مشهد سال آینده عملیاتی می‌شود
رئیس جدید کمیسیون شهرسازی و معماری شورای ششم شهر مشهد اعلام کرده است که پس از بررسی‌های طرح‌های تفصیلی باقی مانده امیدواریم شاهد اجرایی و عملیاتی شدن این طرح‌ها در سال ۱۴۰۱ باشیم.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ شهر مشهد دارای ۷ طرح تفصیلی است که در شورای پنجم ۵ طرح تفصیلی از میان ۷ طرح موجود بررسی شده و تأییده شورا را گرفته و برای تصویب نهایی به کمیسیون ماده ۵ هم ارسال شده است.

 

این طرح‌ها شامل طرح‌های تفصیلی جنوب غرب، جنوب شرق، مرکزی، شمال غرب و میانه شرقی است و پس از اینکه انتخابات ۲۸ خرداد ماه برگزار شد و منتخبان مردم مشهد برای شورای ششم مشخص شدند با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار بر این شد که موضوع بررسی دو طرح تفصیلی دیگر شهر مشهد، به ویژه طرح تفصیلی شمال شرق به عنوان وسیع‌ترین پهنه طرح‌های تفصیلی شهر که مناطق حاشیه‌ای شهر را هم در بر‌ می‌گیرد، در شورای ششم بررسی شود ازاین رو رئیس جدید کمیسیون شهرسازی و معماری شورای ششم شهر مشهد هم اعلام کرده است که پس از بررسی‌های طرح‌های تفصیلی باقی مانده امیدواریم شاهد اجرایی و عملیاتی شدن این طرح‌ها در سال ۱۴۰۱ باشیم.


حمید ضمیری در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه بررسی، تصویب و اجرایی کردن طرح‌های تفصیلی شهر مشهد یکی از اولویت‌های ما در دوره جدید کمیسیون شهرسازی و معماری است، اظهار کرد: اکنون طرح شمال شرق در دست شوراست و طرح میانه غربی هنوز از سوی شهرداری به شورا ارسال نشده است و همچنین ۵ طرح دیگر نیز در گذشته تأییده شورا را گرفته و به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده است.

طرح‌های تفصیلی شهری مشهد سال آینده عملیاتی می‌شود

 

اجرای طرح تفصیلی شمال شرق تا ۶ ماه آینده

وی افزود: براساس هماهنگی‌ای که با کمیسیون ماده ۵ صورت گرفته است، طرح تفصیلی شمال شرق مشهد به موازات شورا به این کمیسیون هم رفته و در حال بررسی است و با هماهنگی که ما با دبیرخانه این کمیسیون داشته ایم پیگیریم تا این طرح حداکثر در مدت ۶ ماه تأیید، تصویب و اجرایی و عملیاتی شود.


رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا ادامه داد: امیدواریم طرح‌های تفصیلی مشهد به عنوان یک طرح بالادستی برای انجام اقدامات اجرایی در شهر، در سال ۱۴۰۱ اجرایی و عملیاتی شود.


وی به برخی دیگر از اولویت‌های دوره جدید کمیسیون شهرسازی م معماری اشاره کرد و گفت: در این دوره یکی دیگر از اولویت‌های ما موضوع طرح پهنه بندی حریم است و همچنین تدوین ضوابط بلندمرتبه سازی نیز از دیگر اولویت‌های کاری ما محسوب می‌شود.


ضمیری رویکرد ایرانی و اسلامی را یکی دیگر از راهبرد‌های این کمیسیون برشمرد و افزود: تدوین الگو‌های معماری ایرانی و اسلامی در زمینه‌های پروژه‌های شهرداری جزو اولویت‌های ماست. همچنین اجرایی شدن این الگو‌ها در پروژه‌های بخش خصوصی در قالب راه کار‌های تشویقی نیز برای ما دارای اولویت است.


کمیسیون شهرسازی و معماری اسلامی ایجاد می‌شود

این عضو شورای شهر با اشاره به پیشنهاد ارائه شده برای تغییر نام کمیسیون شهرسازی و معماری گفت: با توجه به رویکرد شورای ششم و در راستای عملیاتی کردن مبانی نظری معماری ایرانی-اسلامی، پیشنهاد تغییر نام کمیسیون شهرسازی و معماری به نام کمیسیون شهرسازی و معماری اسلامی را خواهیم داد.


وی با اشاره به برگزاری اولین جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی در روز گذشته افزود: اولین جلسه ما برگزار شد و البته تشکیل کارگروه خاص سیما، منظر و معماری ایرانی-اسلامی به تصویب اعضای این کمیسیون هم رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
طرح های تفضیلی هفتگانه مغایر طرح جامع و مقررات ملى ساختمان ابلاغ انها خارج ازاختیارات شورای شهر است باید توسط شورایعالی شهرسازی ابطال شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
0
0
طرح تفصیلی هسته مرکزی مشهد بعد از یک دهه تازه توسط شورای عالی معماری وشهرسازی کشور ابلاغ شده برخی از مدیران سطح میانی در ادارت شهری نااگاه وغیر متخصص در بخش های دیگر شهری که هیچ علم وشناخت وتخصصی از طرح تفصیلی ومتولی و ... آنها ندارند به خود جرات میدهند فلان خیابان .‌‌ ... مصوب در طرح تفصیلی جدید را به بهانه پبشنهادی بودن تغییر دهند از مدیران ستادی واستانی تقاضا دارم دستو العملی بدهند که طرح تفصیلی ابااغی هسته مرکزی مشهد از بافت پیرامونی حرم مطهر لازم اجراست و هرگونه تغییری در طرح از معابر و.... تنها پس از بررسی توسط بالاترین مرجع ومتولی آن وشورای شهر مشهد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->