قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود
سرخط خبرها

موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد: اجرا کردن مصوبات رمز موفقیت کار شورایی است

  • کد خبر: ۷۶۹۸۰
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد: اجرا کردن مصوبات رمز موفقیت کار شورایی است
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بر ضرورت اعتماد بین کارکنان و کارشناسان و اعضای شورا و تلاش برای اجرای دقیق و کامل مصوبات و مقررات شورا برای افزایش درصد موفقیت در برنامه‌ها و اهداف شورای ششم تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بر ضرورت اعتماد بین کارکنان و کارشناسان و اعضای شورا و تلاش برای اجرای دقیق و کامل مصوبات و مقررات شورا برای افزایش درصد موفقیت در برنامه‌ها و اهداف شورای ششم تأکید کرد.


حسن موحدیان در اولین جلسه شورای اداری در دور ششم شورا با تبریک روز خبرنگار، از شهردار سابق مشهد، شورای پنجم و به ویژه ریاست آن به خاطر زحماتی که برای شهر کشیده اند، قدردانی کرد و گفت: درستی انجام کار‌ها به حضور و مشارکت همه احتیاج دارد. مشارکت کانون همکاری است و بدون آن همکاری معنا ندارد. مرکز همکاری نیز اعتمادسازی است و باید برای آن تلاش کنیم.


وی افزود: ما به عنوان شورای جدید به همه کارکنان و کارشناسان و مدیران شورا اعتماد داریم و به خاطر زحماتی که در ادوار گذشته کشیدند، دست همه آن‌ها را می‌بوسیم. بدون اعتماد کاری از پیش نمی‌رود. از کارکنان شورا نیز تقاضا داریم متقابلا به ما اعتماد کنند. در نهایت هدف همه ما، خدمت به مردم است تا جایی که بتوانیم باری از مشکلات مردم را کم کنیم و این مهم بدون وجود و حضور ایشان امکان پذیر نیست.


موحدیان ادامه داد: ما به این اصل آگاهیم که توان اجرایی هر دستگاه مجری به همت کارکنان آن به فعل تبدیل می‌شود. چرا ما همیشه در قوه مجریه گیر داریم؟ چون که توان و استعداد سازمان به فعل تبدیل نمی‌شود و کارمند و کارشناس و مدیر باید این وظیفه خطیر را به عهده بگیرد. شورا اگر درپی موفقیت باشد، این هدف را نه با ابزار مصوبات، بلکه با فعلیت مصوبات محقق می‌کند.


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه با توجه به تجربه‌ها و سوابق مدیریتی به فشار‌های روانی سنگینی که تغییر و تحول در سازمان‌ها بر کارکنان ایجاد می‌کند به خوبی آگاه هستم، گفت: بنده به عنوان رئیس شورا تلاش می‌کنم در حد امکان این فشار را از کارکنان دور نگه دارم یا آن را کاهش دهم.


شاخص‌های اعتماد سازی

وی تأکید کرد: برای شکل گیری اعتماد چند شاخص مهم وجود دارد که حمایت، انصاف و همدلی مهم‌ترین این شاخصه‌ها محسوب می‌شود.


موحدیان افزود: مسئله دیگر در اعتمادسازی مربوط به شایستگی اعضای شوراست. هرقدر ما شایسته باشیم به همان میزان سبب جلب همکاری کارکنان می‌شود.


وی ادامه داد: شنیدن سخن و مشکلات کارکنان نیز برای من اولویت دارد و باید در جلسات شورای اداری کارکنان به بیان نظرات و مشکلات خود بپردازند.


نگاه سیاسی بر رفتار شورای ششم حاکم نیست

در ادامه این نشست، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز با تأکید بر اینکه اهتمام و تمرکز شورای ششم در حوزه فنی و کارشناسی و برنامه ریزی و راهبری مدیریت شهری براساس معیار‌های سازمانی و کارشناسی است، گفت: از امروز دیگر بحث سیاسی نداریم و در مقام شورای شهر موضوع کار کارشناسی فنی است. اگر کسی نیز قرار باشد به مجموعه شورا اضافه شود، حتما در حوزه کارشناسی است و نگاه سیاسی بر رفتار شورای ششم حاکم نیست. ابزار نظارت و پایش و کنترل قوانین و مقررات شورا، کارکنان و کارشناسان آن هستند.


مهدی ناصحی افزود: شورای شهر قرار است راهبر، سیاست گذار و مغز متفکر شهرداری باشد. پخت وپز کارشناسی نیز به دست کارشناسان شورا انجام می‌شود و مدیران و کارشناسان شهرداری باید به پشتوانه عقبه امور کارشناسی در شورا کار‌های خود را به پیش برند.


وی تأکید کرد: اگر شورای پنجم موفقیتی کسب کرده، در سایه توان کارشناسی کارکنان شورا بوده است. تقاضا دارم در مدتی که به عنوان شورای ششم مهمان شما و خدمتگزار مردم هستیم، همه اهتمام خود را به کار بندیم تا شهرداری، پیام ویژه‌ای از شورا دریافت کند؛ اینکه همه طرح‌ها و لوایح و قوانین و مقرراتی که به شهرداری ابلاغ می‌شود؛ از غنای کارشناسی بالایی برخوردار است. البته بی شک، در هیئت رئیسه هم به ارتقای جایگاه کارشناسان شورا دقت می‌شود؛ این مهم رویکرد اساسی ما خواهد بود.


وی گفت: اگر شهرداری کار خودرا به درستی انجام ندهد، همه ما و شما باید در محضر امام رضا (ع) پاسخ گو باشیم و امیدوارم در پایان دوره خدمت در شورا وقتی به حضرت سلام می‌دهیم، روی خود را از ما برنگردانند.


سیاست راهبردی شورای ششم

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدصارمی و کاظم اخوان و تبریک روز خبرنگار به همه فعالان جریان رسانه انقلاب به ویژه روابط عمومی‌های شورا و شهرداری و مؤسسه شهرآرا، رویکرد اصلی شورای ششم را تمرکز بر حل مشکلات مردم و توسعه شهر با تکیه بر توان فنی و جهادی همه نیرو‌ها از همه تفکرات و سلایق عنوان کرد.


مجید طهوریان عسکری گفت: در فرصت چهارساله‌ای که به لطف خدا به ما عنایت شده است، باید با همت و کمک همه همکاران شورایی برای مشهد یک جهش جدی ایجاد کنیم. امروز باید چهارسال آینده را ببینیم. آنچه پس از این دوره باقی می‌ماند، مودت و محبت، فعالیت‌های جهادی، کمک به مردم به ویژه محرومان و مستضعفانی است که در مشهدالرضا (ع) چشم به کارگزاران مدیریت شهری دارند. آمدن و رفتن شورا نباید سبب کندی در مسیر حرکت شهر شود، بلکه باید نویدبخش انرژی و توان جدید و اقدامات جدید در عرصه آبادانی و پیشرفت شهر باشد.


وی اضافه کرد: مشهدالرضا (ع)، جهان شهر برکت و کرامت فرصتی است برای درخشش جوانان این شهر در عرصه بین الملل، ملی و محلی. اگر این فرصت را همه گرامی بداریم، می‌توانیم به موفقیت برسیم. از همه همکاران شورا تقاضا دارم خود را از فضای جناحی که متأسفانه در مدیریت شهری سایه افکنده است، دور نگه دارند.


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: آنچه برای شورای ششم مهم است، نگاه و اقدام مدیریتی و جهادی در راستای حل مشکلات مردم است که به طور انفرادی و تنها با اقدام شورا به نتیجه نمی‌رسد. امیدوارم آنچه در این چهار سال اتفاق می‌افتد، رضایت حضرت حق را به همراه داشته باشد و در پایان چهارسال، همه ما لبخند زیبای، ولی نعمتمان امام رضا (ع) را شاهد باشیم.


طهوریان عسکری تأکید کرد: همواره پذیرای پیشنهاد‌ها و نظرات همه همکاران هستیم و در هیئت رئیسه از هرگونه حمایتی دریغ نداریم و برای بهترین اتفاق همت می‌کنیم. از کارکنان عزیز نیز تقاضا داریم همت کنند تا مردمی که به شورا مراجعه می‌کنند، وقتی از شورا خارج می‌شوند احساس کنند خدمت خوبی دریافت کرده اند. این برگ برنده ما خواهد بود که اگر به همت شما رقم بخورد، زمینه موفقیت و کامیابی فراهم می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->