نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و بحرین| برد با اعمال شاقه پخش زنده بازی منچسترسیتی و چلسی در جام حذفی انگلیس (اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین غیبت آقاسی در جام حذفی پخش زنده بازی ایران و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین جلالی صدرنشین پاسور‌های لیگ برتر صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا | آخرین حضور ژاوی روی نیمکت بارسا؟ قهرمانی کوراش‌کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران‌بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال
سرخط خبرها

برای گنج‌زاده، طلایی متفاوت المپیک توکیو و حاشیه‌های رقابتش با حریف عربستانی

  • کد خبر: ۷۶۹۹۰
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
برای گنج‌زاده، طلایی متفاوت المپیک توکیو و حاشیه‌های رقابتش با حریف عربستانی
گنج زاده برای کسب مدال طلای کاراته به میدان رفت و طارق حمدی دنبال این بود که اولین مدال طلای تاریخ کشورش را به دست بیاورد. هدفی که به نظر می‌رسید در ضربه‌ای که نثار گنج زاده کرد هم خفته بود و حتی بعدتر، در بغض و خشمی که بعد از اخراجش همانجا روی تشک برای چند ثانیه او را روی زانوانش نشاند.

عظیم زاده | شهرآرانیوز؛ المپیک ۲۰۲۰ توکیو برایمان با یک مدال طلا در رشته کاراته به پایان رسید. مدال طلایی که مثل دیگر طلا‌های میادین ورزشی خوش رنگ و لعاب بود و همراه با احساس خوش حالی، هرچند با اتفاق‌های زیادی همراه شد. اتفاق‌هایی که به نظر می‌رسد هرقدر هم در دنیای ورزش به چشممان بخورد، باز هم در یک روز و یک صحنه دیگر، شمه‌ای دیگر از غافلگیری هایش برایمان رو می‌شود و برای چندمین مرتبه بهمان ثابت می‌کند که ورزش شور و هیجان و تپش قلب و اشک و لبخند را هم زمان باهم دارد، تا گاهی یک تراژدی را رقم بزند و گاهی یک فتح غرورآمیز. برد جذاب والیبالیست‌های کشورمان در برابر لهستان بعد از کری خوانی لهستانی ها، مدال نقره حسن یزدانی و صحبت‌های بعدش، درخشش‌های گاه و بی گاه زنان ورزشکارمان و در پایان این بازی ها، پیروزی سجاد گنج زاده در مقابل حریف عربستانی اش بخشی از همین بالا و پایین هاست.


دیسکالیفه* و تمام

گنج زاده برای کسب مدال طلای کاراته به میدان رفت و طارق حمدی دنبال این بود که اولین مدال طلای تاریخ کشورش را به دست بیاورد. هدفی که به نظر می‌رسید در ضربه‌ای که نثار گنج زاده کرد هم خفته بود و حتی بعدتر، در بغض و خشمی که بعد از اخراجش همانجا روی تشک برای چند ثانیه او را روی زانوانش نشاند. هرچند گنج زاده تا دقیقه ۲ بازی ۴ امتیاز عقب بود، اما در نهایت ضربه خطایی که حریفش به صورت و فکش زد، چنان او را بیهوش کرد که قادر به ادامه بازی نبود. شدت ضربه چنان بود که داوران بازی بعد از شور به این نتیجه رسیدند باید بازیکن عربستان را اخراج کنند و سجاد را برنده میدان اعلام کنند که همین طور هم شد.

 

همین اتفاق کافی بود تا کاربران عربستانی حاشیه‌هایی را برای این ورزشکار و داوران درست کنند. حاشیه‌هایی که فقط محدود به ساعت‌های اولیه این رقابت نبود و همچنان ادامه دار شد. سجاد بعد از بازی گفت: «می دانم مسابقه را عقب بودم و تلاش می‌کردم نتیجه را برگردانم، اما ضربه را یادم نمی‌آید. پیش پزشکان بودم که به من گفتند مدال طلا گرفتم. بدنم سر شده بود و یادم نمی‌آید. من در رختکن از ورزشکار عربستان عذرخواهی کردم، چون مسابقه را جلو بود.»


ما به شما نمی‌بازیم

«شیر مادرت و نون پدرت حلالت.» جمله‌ای که ما را یاد گزارش‌های هادی عامل و رقابت نفس گیر حسن یزدانی می‌اندازد، در برخی از واکنش‌های کاربران برای ستایش از بازی گنج زاده هم دیده می‌شد. کاربر دیگری نوشت: «نکته اش این بود که ما حتی اگه بیفتیم روی تشک و از حال بریم هم به عربستان نمی‌بازیم.» در خلال این تعریف و تمجید‌ها از گنج زاده، عکسی قدیمی تری هم از او دست به دست شد که او را در کنار رسول خادم و چند تن دیگر در حال کمک به مردم مناطق محروم نشان می‌داد.

 

عکسی که باز هم از چشم کاربران فضای مجازی دور نماند و در واکنش به آن نوشتند: «سجاد از قبل قهرمان بود.» از طرف دیگر، کاربران عربستانی که حسابی بابت از دست رفتن مدال طلایشان ناراحت شدند، آن هم در شرایطی که بعد از ضربه طارق حمدی و بیهوش شدن سجاد گنج زاده که نمی‌توانست از روی تشک برخیزد، مدال طلا را در مشت خود می‌دیدند، به صفحه اینستاگرام او هجوم بردند و با استیکر پرچم عربستان و انواع و اقسام توهین‌ها عصبانیتشان را نشان دادند: «خدا را شکر بازیگر خوبی هستی.» یا «طلا برای ما بود، شما ادای قهرمان را در می‌آوری.» داوران مسابقه هم از این حجم هجمه‌ها در امان نماندند.


صدا قطع شد یا صداوسیما سانسور کرد؟

یک سر دیگر این حاشیه‌ها هم به صداوسیما مربوط می‌شد. زمانی که تلویزیون داشت صحبت‌های سجاد گنج زاده را بعد از کسب مدال طلا پخش می‌کرد. او در بخشی از صحبت هایش از این گفت که مدال طلایش را به مردم خوزستان تقدیم می‌کند که صحبت هاش با قطع و وصلی چند باره صدا روبه رو شد و هم زمان مجری هم لب به سخن گشود تا کاربران از این اتفاق هم به عنوان سانسور صداوسیما یاد کنند، البته رسول مجیدی که مجری برنامه بود در توییتی به این ماجرا واکنش نشان داد و نوشت: «سجاد گنج زاده امروز مدال طلاش رو تقدیم مردم مظلوم خوزستان کرد. واقعا نه کسی به من گفت برم تو حرفش نه من می‌دونستم چی می‌خواد بگه. تنها صدا قطع و وصل می‌شد. من دو سه بار اومدم حرف بزنم بازم سکوت کردم، اما شد آنچه نباید می‌شد.» مجیدی همچنین در انتهای پیامش از این گفت که به همین دلیل از او خواسته اند تا دوباره جمله اش را تکرار کند: «خداروشکر امشب بهش گفتیم ماجرا رو و یه بار دیگه تقدیم کرد.»

داستان یک طلای مشترک

مدال طلای سجاد گنج زاده، تنها مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو نبود که کمی متفاوت‌تر به دست صاحبش رسید. همین چند وقت پیش در جریان رقابت‌های پرش ارتفاع بود که به طور مشترک به ورزشکار قطری و ایتالیایی رسید. اتفاقی که در تاریخ دوومیدانی المپیک هم غیرمعمول بود. در شرایطی که هر دو ورزشکار ۲.۳۷ را به ثبت رسانده و هیچ کدام به حد نصاب ۲.۳۹ نرسیده بودند، داور به تامبری و موتاز پیشنهاد داد یا مسابقه را ادامه بدهند تا رکورد بهتری را به ثبت برسانند یا مدال طلا به طور مشترک به هر دوی آن‌ها تعلق بگیرد که انتخاب هر دو ورزشکار گزینه دوم بود. این اتفاق در فضای مجازی هم بازتاب‌های جالبی داشت و از نظر کاربران، اینکه خوش حالی ناشی از کسب مدال طلای المپیک به هر دونفر آن‌ها رسیده است نکته جالب این رقابت بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->