حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی!
سرخط خبرها

دو پیروزی با یک بلیت

  • کد خبر: ۷۷۵۲
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۲
دو پیروزی با یک بلیت
نمایندگان هندبال و فوتسال بانوان در یک نیم‌روز کاملا ورزشی از سد حریفان خود گذشتند
مژده رنگیان - درحالی‌که در آستانه تعطیلات دهه پایانی دهه صفر بسیاری از لیگ‌های ورزشی در بخش مردان تعطیل شده‌اند، سالن شهید بهشتی مشهد روز جمعه سوم آبان‌ماه، یک نیم‌روز میزبان دختران فوتسالیست و هندبالیست لیگ برتر و رقابت‌های جذاب بود و هر ۲ بازی نیز با پیروزی مشهدی‌ها به پایان رسید. هفته یازدهم لیگ برتر فوتسال و هفته نخست لیگ برتر هندبال بانوان مصادف شده بود با میزبانی نمایندگان مشهدی و بهترین سالن استاندارد مشهد برای برگزاری این دیدار‌ها انتخاب شد. رقابت‌های هر ۲ لیگ از ساعت ۱۱ آغاز می‌شد؛ اما به صورت استثنا رقابت هندبال در مشهد با ۲ ساعت تأخیر برگزار شد.

هفته یازدهم فوتسال پیروزی بدون لذت و هیجان
رأس ساعت ۱۱، در سالن شهید بهشتی بازیکنان ۲ تیم فوتسال هیئت فوتبال خراسان رضوی و پارس‌آرا شیراز در زمین حاضر و پابه‌توپ شدند. مشهدی‌ها ۲۱ روز در تعطیلات بوده و از فضای مسابقه دور شده بودند. از همان ترکیب اولیه، همان‌طور که شریف قول داده بود، چهره‌های جوان نیز بازی داده شدند؛ اما حریفی که روبه‌روی آن‌ها قرار گرفته بود، در شروع بازی حرفی برای گفتن نداشت، یکی از دلایل آن را می‌شد از نیمکت آن‌ها تشخیص داد. تنها یک بازیکن ذخیره روی نیمکت نشسته بود و ۵ بازیکن دیگر هم در زمین حضور داشتند و سرمربی شیرازی‌ها تنها با ۶ بازیکن به مشهد سفر کرده بود. پارس‌آرا تیم دهم جدول است و فقط ۳ پیروزی در کارنامه دارد. بازی‌های سینوسی آن‌ها حریفان را کمی گیج می‌کند و ممکن است در یک دیدار فراتر از انتظار ظاهر شود؛ اما آمار جدول نشان می‌دهد ضعیف‌ترین خط حمله را دارد و یکی از ۳ تیم با بدترین خط دفاع است. آنالیز این ارقام نشان می‌داد که شاگردان شریف کار ساده‌ای داشته باشند و اتفاقا با توجه به اینکه پارس‌آرایی‌ها تجربه دریافت ۱۲ گل در یک بازی را نیز در کارنامه دارند، مشهدی‌ها با گل‌های بیشتر، به‌دنبال کسب تفاضل بهتر در جدول بودند. در ۱۰ دقیقه ابتدایی پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد و سارا شیربیگی و زهرا محمدزاده ۲ گل برای مشهد به ثمر رساندند؛ اما به‌مرور، حریف توانست بر بازی تسلط پیدا کند و حداقل اجازه ندهد گل‌های بیشتری دریافت کند و به‌این‌ترتیب نیمه اول با همین ۲ گل به پایان رسید. با آغاز نیمه دوم انتظار می‌رفت بازیکنان تیم مشهد گل‌های بیشتری را وارد دروازه شیرازی‌ها کنند؛ اما بازیکنان در کمال تعجب گل نمی‌زدند، اشتباهات فاحشی در زمین می‌کردند و این سبک بازی نشان می‌داد که بازیکنان حتی شیربیگی و غلامی از آمادگی خوبی به‌ویژه روحی برخوردار نیستند. حریف فرصت و البته گزینه‌ای برای تعویض نداشت و بازیکنانش یک‌نفس از دقیقه نخست در زمین دویدند؛ اما این سمت میدان هرچه شریف ترکیب‌های مختلف را امتحان می‌کرد، از ملی‌پوش‌ها گرفته تا جوان‌ترها، اما خبری از گل نبود و درنهایت این گل‌نزدن، فرصت و اعتمادبه‌نفسی به پارس‌آرا داد که نتیجه آن، شد گل‌زنی شیرازی‌ها و بازشدن دروازه فاطمه عامل که درنهایت با گل‌زنی مرضیه توفیقی‌نسب بازی با نتیجه ۳ بر ۱ به پایان رسید. دروازه‌بان پارس‌آرا نیز می‌توانست عنوان بهترین بازیکن زمین را از آنِ خود کند؛ زیرا یک‌تنه چندین شوت خطرناک را از دروازه تیمش دور کرد.

شریف: از بازی لذت نبردم.
اما باوجود کسب پیروزی، فاطمه شریف که چند روز پیش‌تر به‌عنوان مربی تیم ملی بزرگ‌سالان نیز معرفی شد، چندان خوش‌حال به نظر نمی‌رسید. سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان می‌گوید: از بازی لذت نبردم. دقیقا یک ماه بازی نداشتیم و به‌خاطر همین دوری از شرایط مسابقه، بازی لذت‌بخش و روان همیشگی را بچه‌ها انجام ندادند. در مشهد نیز تیمی در سطح لیگ برتر وجود نداشت که بخواهیم دیدار دوستانه داشته باشیم. چند بازی تدارکاتی داشتیم؛ اما سطحش پایین بود و محک درستی برای بازیکنان نبود. او ادامه می‌دهد: من فکر می‌کنم دوری از شرایط مسابقه، کار دست ما داد و بدشانسی هم مزید برعلت بود و بالای ۶ شوت ما به تیرک خورد و اگر دوسه تا از این توپ‌ها وارد دروازه می‌شد، فکر می‌کنم مسیر بازی تغییر می‌کرد. البته بچه‌ها دقت کافی در زدن ضربات نیز نداشتند. وقفه‌های بازی به‌دلیل مصدومیت‌های گلر و بازیکنان، زیاد بود. تا بازی را اوج می‌دادیم و می‌خواستیم به بازی برگردیم، گلر مصدوم می‌شد؛ البته به حریف تبریک می‌گویم که باوجود مشکلات مالی که داشتند و بازیکنان کمی که در مشهد حاضر شده بودند، انصافا خیلی خوب بازی کردند. شریف خاطرنشان می‌کند: یکی از بهترین دستاورد‌های این بازی، حضور جوانان در ترکیب بود که توانستیم آن‌ها را محک بزنیم. زهرا محمدزاده یکی از گل‌های ما را به ثمر رساند. فاطمه عامل هم درون دروازه خیلی خوب کار کرد و به‌این‌ترتیب این ۲ ستاره در تیم بیشتر شناخته شدند.

هفته اول هندبال صحنه تغییر می‌کند
یکی از اتفاقات خوب، بیشتر‌شدن تماشاچیان در مسابقات بانوان است. این‌بار نیز حدود ۳۰۰ نفر برای تماشا به شهید بهشتی آمده بودند و با سوت پایان بازی در زمین حاضر شدند تا با بازیکنان موردعلاقه خود عکس یادگاری بگیرند، اما درهمین‌حین همچون تئاتری که در حال برگزاری است، صحنه شروع به تغییر کرد، تماشاچیان فوتسالی از سالن خارج شدند و از بازیکنان هندبال که دقایق پایانی بازی فوتسال را نیز از روی سکو‌ها دنبال می‌کردند، حالا به داخل زمین آمدند تا خود را برای شروع دیدار هندبال گرم کنند. دروازه‌ها خیلی سریع تعویض و تور‌های آن نصب شد. تمامی عوامل برگزاری رقابت عوض شدند، داورها، سرپرست‌ها و توپ‌های جدید جایگزین شدند و درهمین‌حین تماشاچیان و میهمانان هندبالی نیز وارد سالن می‌شدند. ویژه‌ترین میهمانان دختران صورتی‌پوش «همدمی» بودند؛ دختران مؤسسه خیریه که دارای معلولیت‌های جسمی و ذهنی هستند. سکو‌های سمت دیگر سالن نیز به‌مرور پر شد و بازیکنان ذوب‌آهن اصفهان و اشتادسازه مشهد برای گرم‌کردن در زمین حاضر شدند. سروری، معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، به همراه شهناز رمارم، عضو شورای شهر مشهد، نیز برای تماشای بازی وارد سالن می‌شوند. اعظم پره، سرمربی فصل قبل اشتادسازه، نیز برای تماشای تیم سابق خود، اما با شکل و شمایل جدید در سالن حضور دارد. بالاخره ساعت ۱۳:۳۰ بازی آغاز می‌شود و در ابتدا گلر‌ها خودنمایی می‌کنند؛ اما به‌مرور دست بازیکنان اشتادسازه گرم می‌شود و شروع به گل‌زنی می‌کنند. نشمین شافعیان، سرمربی مشهدی‌ها، که هدایت تیم ملی و تیم قهرمان فصل قبل را در کارنامه دارد، بازی را با جوان‌تر‌ها و کم‌تجربه‌ها شروع می‌کند و ۸ ملی‌پوش این تیم روی نیمکت می‌نشینند و به مرور وارد بازی می‌شوند و همین‌طور عدد گل‌های وارد شده به دروازه اصفهانی‌ها بالا و بالاتر می‌رود. ذوب‌آهنی‌ها حتی به گرد پای دختران اشتادسازه نیز نمی‌رسند و در ضدحملات غافل‌گیر می‌شوند که درنهایت بازی با نتیجه ۳۰ بر ۱۳ به پایان رسید و اولین امتیازات به حساب اشتادسازه واریز شد. در اصفهان نیز دیداری با حضور تیم‌های مشهدی و اصفهانی برگزار شد، ارشیاشید طرقبه و شاندیز نماینده دیگر خراسان در لیگ برتر هندبال مقابل سپاهان اصفهان در زمین حریف به میدان رفت که این بازی با نتیجه ۳۰ بر ۲۵ و پیروزی میزبان به پایان رسید. اما در همین قدم اول ۲ مصدومیت تاحدودی جدی برای نماینده مشهد رقم خورد. مژگان قهرمانی دقایق پایانی از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد که با درد زیادی برای این بازیکن همراه بود و احتمال شکستگی داده می‌شد. وطن‌پرست، بازیکن دیگر اشتادسازه، نیز دچار دررفتگی انگشت دست شد و ممکن است این مصدومیت‌ها آن‌ها را از بازی هفته آینده مقابل تأسیسات دریایی دور کند.

شافعیان: با قدرت شروع کردیم
نشمین شافعیان، سرمربی اشتادسازه، نیز که برای اولین‌بار در مشهد روی نیمکت می‌نشیند، درباره این بازی می‌گوید: در اولین بازی سعی کردیم استارت را قوی و با قدرت بزنیم. ۱۰ دقیقه اول تیم به شرایط خوب و هماهنگی نرسیده بود؛ اما در ادامه شرایط خوب شد و بازیکنان در حد انتظار ظاهر شدند. خوشبختانه نفرات خوبی داریم و امید زیادی به کسب پیروزی‌ها داریم. البته تیم ذوب‌آهن تیم خوبی بود و عملکرد خوبی را در مشهد نشان داد. او با اشاره به استفاده از بازیکنان جوان‌تر، تصریح می‌کند: در هندبال بازیکن ذخیره و اصلی نداریم. همه به اندازه توان خود در این پیروزی سهیم بودند و من نیز سعی کردم از کل ترکیب در طول بازی استفاده کنم. هفته آینده باید در تهران مقابل تأسیسات دریایی به میدان برویم که یکی از تیم‌های خوبی لیگ است و تلاش می‌کنیم امتیاز کامل را از این بازی بگیریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->