سیلاب به سنگان خواف رسید نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است
سرخط خبرها

درباره آمد وشد‌ها و توقف‌های ممنوع در خیابان‌ها و کوچه‌ها که موجب ترافیک می شود

  • کد خبر: ۷۷۵۶۰
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
درباره آمد وشد‌ها و توقف‌های ممنوع در خیابان‌ها و کوچه‌ها که موجب ترافیک می شود
این روز‌ها توقف‌ها و تردد‌های ممنوع باعث شده است شاهد بروز معضلات ترافیکی در ساعات اوج ترافیک در سطح معابر باشیم.

ملیحه ابراهیمی | شهرآرانیوز؛ انگار صدای بوق ممتد اتوبوس پشت سر را نمی‌شنود. ۲۰ دقیقه‌ای می‌شود که در ایستگاه اتوبوس بعد از تقاطع حامد سجاد توقف کرده است. سرش توی تلفن همراه است. وقتی همسرش با پلاستیک نان به شیشه ضربه می‌زند تا قفل در را باز کند، تا دستگیرمان می‌شود برای خرید نان در این محل توقف کرده است.

خلاف جهت خودرو‌ها خودرو باری‌اش را به صورت مورب روی پلی که به پیاده‌رو متصل است پارک کرده و رفته است داخل پاساژ‌های پشت خیابان بزرگمهر شمالی. در ۳۵ دقیقه‌ای که خلاف پارک کرده است بیشترین کسی که اذیت شد تا از پیاده‌رو عبور کند خانم کالسکه‌به‌دستی بود که مجبور شد مسیری را به عقب برگردد.

حاشیه بولوار استقلال قبل از پیاده شدن جفت‌راهنما را روشن می‌کند و بی‌توجه به اینکه دوبله توقف کرده است در را می‌بندد. وارد سوپر می‌شود و مشغول خرید می‌شود. این در حالی است که ۱۰۰ متر جلوتر جای پارک برای ۲ خودرو وجود دارد.

به گفته خودش حاضر است برای توقف‌های کوتاه حتی سوبل بایستد، اما در نزدیک‌ترین پارکینگ یا حاشیه خیابان که مبلغی را دریافت می‌کند پارک نکند. این شهروند چهل‌ساله معتقد است خدماتی که قرار است برای پارک خودروش به او بدهند باید کاملا رایگان باشد.

با فرد دیگری که فاصله خانه تا محل خرید روزانه‌اش تنها ۲ کوچه است هم‌کلام شدیم. او نه‌تن‌ها نمی‌پذیرد که نباید برای خرید‌های سبک وسیله نقلیه‌اش را به سطح معابر بیاورد بلکه با دیدن افسر راهنمایی و رانندگی این‌قدر راسته یک خیابان را دور زد تا در بهترین موقعیت خریدش را به دور از برگه جریمه به سرانجام برساند. فرقی نمی‌کند توقف زیر تابلوی حمل با جرثقیل باشد یا دوبله و ....

دلایل ایجاد ترافیک

این روز‌ها توقف‌ها و تردد‌های ممنوع باعث شده است شاهد بروز معضلات ترافیکی در ساعات اوج ترافیک در سطح معابر باشیم. این در حالی است که می‌توان مشکل کاربران ترافیکی‌ای که حاضرند برای تردد در سطح معابر از قوانین عبور و مرور سرپیچی کنند را در موراد زیر جست‌وجو کرد:

  • برخی‌ها غافل از نگاه اجتماعی با خودخواهی ترافیک را فردی می‌بینند.
  • نبود پارکینگ کافی با توجه به بارگذاری‌های تجاری و پزشکی.
  • تمرکز برخی مشاغل در یک نقطه باعث افزایش تقاضای سفر و بروز تخلفات می‌شود.
  • آگاهی نداشتن افراد از تأثیر تخلف بر وضعیت ترافیکی.
  • کم بودن مبالغ جریمه و تأثیر مستقیم بر بازدارندگی.
  • بی‌نیاز پنداشتن جامعه به آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیکی.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->