۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درباره وضعیت پارک اشتباه خودروها که در معابر شاهد آن هستیم

  • کد خبر: ۴۱۶۵۵
  • ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
درباره وضعیت پارک اشتباه خودروها که در معابر شاهد آن هستیم
کارشناسان ترافیکی معتقدند توقف‌های بیجا و مزاحم  وسایل نقلیه مانند استخوانی در گلوی ترافیک هستند. بی توجهی بسیاری از رانندگان به علائم افقی مثل خط کشی‌ها و نقوشی که روی آسفالت است و علائم عمودی، چون تابلو‌ها و چراغ‌های فرماندهی در معابر، مشکلات بزرگی در ساعاتی که ترافیک به اوج خود می‌رسد ایجاد کرده است.
ملیحه ابراهیمی | شهرآرانیوز؛ کارشناسان ترافیکی معتقدند توقف‌های بیجا و مزاحم  وسایل نقلیه مانند استخوانی در گلوی ترافیک هستند. بی ‌توجهی بسیاری از رانندگان به علائم افقی مثل خط کشی‌ها و نقوشی که روی آسفالت است و علائم عمودی، چون تابلو‌ها و چراغ‌های فرماندهی در معابر، مشکلات بزرگی در ساعاتی که ترافیک به اوج خود می‌رسد ایجاد کرده است.
 
هنوز خیلی از رانندگان که سال‌ها از دریافت گواهی نامه شان گذشته است تعاریف بسیاری از تابلو‌های ترافیکی را نمی‌دانند مثل تابلوی ایستادن ممنوع که توقف هر وسیله نقلیه برای هر مدت را ممنوع اعلام کرده است یا مفهوم تابلوی پارک ممنوع به معنی توقف هرگونه وسیله نقلیه ممنوع است به جز برای سوار یا پیاده‌شدن مشروط به استقرار راننده پشت فرمان.
 
بیگانگی یا بهتر بگوییم در بیشتر مواقع بی توجهی و قانون گریزی از قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی برخی کاربران ترافیک باعث شده است هر سال در مقایسه با سال قبل از آن، همان طور که شاهد افزایش تعداد خودرو‌ها در معابر و رانندگان هستیم، شاهد افزایش آمار تصادفات جرحی و فوتی نیز باشیم. پارک‌های اشتباه موضوعی است که این هفته به آن پرداخته ایم. در ادامه همراهمان باشید.
 
 

توقف دوبل، بارزترین تخلف ترافیکی

از دید کارشناسان ترافیکی، توقف دوبل در معابر که بیشتر از دیگر انواع تخلفات ساکن در بین عموم قابل مشاهده است نوعی خودخواهی و اولویت دادن کار‌های شخصی به وضعیت عمومی است که مشکلاتی جدی ایجاد می‌کند:
  • باعث ایجاد سد معبر می‌شود.
  • ظرفیت معبر را کاهش می‌دهد.
  • باعث کندی حرکت و ایجاد صف‌های طولانی خودرو‌ها و گره‌خوردن ترافیک می‌شود.
  • مصرف سوخت را افزایش می‌دهد.
  • باعث ایجاد تصادف می‌شود.
  • آرامش روانی را از کاربران ترافیکی سلب می‌کند.
  • ناقض حقوق شهروندی است.
 
نکته: تخلف پارک دوبل زاییده توقف در معابری است که تمرکز تجاری و درمانی دارد. هرجا تقاضا بیشتر باشد، مثل بولوار هایی، چون استقلال، احمدآباد، معلم، سجاد و خیابان هایی، چون خرمشهر، امام خمینی، چمران و امام رضا، فرهنگ برخی کاربران ترافیکی ایجاب می‌کند وسیله نقلیه را در اولویت قرار دهند. البته نبود پارکینگ و جانمایی برخی کاربری‌ها هم در ایجاد این شرایط بی‌تأثیر نیست.
 
 

این باور غلط را فراموش کنید

وقتی افسر راهنمایی و رانندگی دست به اعمال قانون می‌زند، بسیاری از رانندگان مدعی می‌شوند پشت فرمان بوده اند و مشمول جریمه نمی‌شوند. این در حالی است که با عنایت به این مسئله، راننده پشت فرمان در زمان توقف اجازه ایستادن در هر نقطه‌ای را ندارد و از نظر قانون ماهیت تخلف محفوظ است. افرادی که در ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس به‌صورت مورب، عمودی، دوبله و... توقف می‌کنند نمونه بارز این مصداق هستند.
 
 

نگاهی به تخلفات ساکن در ۵ ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته

۴/۸ درصد
سهم تخلف ایستادن ممنوع در ۵ ماه نخست امسال از کل جرائمی که پلیس راهور اعمال قانون کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴/۸ درصد افزایش داشته است.

۸/۱۲ درصد
سهم تخلف پارک ممنوع در ۵ ماه نخست امسال از کل جرائمی که پلیس راهور اعمال قانون انجام داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸/۱۲ درصد کاهش داشته است.

بدون تغییر
سهم تخلف پارک در ایستگاه وسایل حمل و نقل عمومی در ۵ ماه نخست امسال از کل جرائمی که پلیس راهور اعمال قانون انجام داده که در مقایسه با مدت مشابه سال فرقی نکرده است.
 
۶/۸ درصد
سهم تخلف سد معبر در ۵ ماه نخست امسال از کل جرائمی که پلیس راهور اعمال قانون انجام داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶/۸ درصد افزایش داشته است.

۱۰۵ درصد
سهم تخلف توقف دوبل در ۵ ماه نخست امسال از کل جرائمی که پلیس راهور اعمال قانون انجام داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۵ درصد افزایش داشته است.
 
۵۰ درصد
سهم تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پیاده در ۵ ماه نخست امسال از کل جرائمی که پلیس راهور اعمال قانون انجام داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.
 
چنگ تخلفات ساکن بر گلوی ترافیک مشهد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->