وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور
سرخط خبرها

صعود قیمت طلا در بازار جهانی

  • کد خبر: ۷۷۹۷۵
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
صعود قیمت طلا در بازار جهانی
قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر وضعیت کرونای دلتا و تاثیر آن بر احیای اقتصادی افزایش یافت اما صعود دلار، رشد این فلز ارزشمند را محدود کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۴ دلار و هفت سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۳ درصد افزایش نشان می دهد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۸۶ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۷۸۳ دلار و ۱۰ سنت بسته شده بود.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: ریسک گریزی به معنای آن است که سرمایه به سمت اوراق قرضه می رود که باعث کاهش بازده می شود و بنابراین بازده رشد چندانی نداشته و این موضوع روی قیمت طلا تاثیر گذاشته است.

روند نزولی بازارهای آسیایی ادامه یافت و دلار نزدیک بالاترین رکورد ۹ ماه اخیر که روز پنج شنبه به آن صعود کرده بود، ایستاد. دلار قویتر معاملات طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می کند.

به گفته اسپیواک، با نزدیک شدن به زمان برگزاری سمپوزیوم جکسون هال، بخشی از رشد قیمت اصلاحی طلا احتمالا از دست می دهد. بازارها خود را آماده می کنند که بانک مرکزی آمریکا همچنان به این داستان ادامه دهد که آغاز تعدیل برنامه های محرک مالی قریب الوقوع است و اعلام رسمی در این باره ممکن است در سپتامبر انجام بگیرد. جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در این رویداد درباره دورنمای اقتصادی صحبت خواهد کرد و انتظار می رود نقشه راه روشنتری درباره تعدیل برنامه های محرک مالی ارائه کند.

گزارش نشست سیاست پولی ژوییه بانک مرکزی آمریکا نشان داد مقامات بانکی تا حدود زیادی با آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه در سال میلادی جاری در صورت ادامه روند بهبود اقتصادی، موافق هستند.

بر اساس گزارش رویترز، آماری که روز پنج شنبه منتشر شد، نشان داد شمار آمریکایی های متقاضی دریافت بیمه بیکاری هفته گذشته به پایینترین رکورد در ۱۷ ماه اخیر رسیده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۲۲ سنت رسید و در مسیر ثبت سومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت.

بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۹۷۹ دلار و ۵۰ سنت رسید اما بیش از چهار درصد کاهش هفتگی نشان می دهد.

بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۲۳۲۸ دلار و ۹۱ سنت رسید. این فلز در مسیر بدترین کاهش هفتگی از زمان کاهش ۱۲ درصدی در مارس سال ۲۰۲۰ است.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->