٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزیش ۳۰ درصدی ابتلا به کرونا در تایباد خراسان رضوی

  • کد خبر: ۷۸۶۷۷
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
افزیش ۳۰ درصدی ابتلا به کرونا در تایباد خراسان رضوی
مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در استان خراسان رضوی گفت: نتیجه مثبت آزمایش‌های تشخیص طبی کرونا در این شهرستان مرزی طی ۲ هفته اخیر نسبت به قبل از آن ۳۰ درصد بیشتر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در استان خراسان رضوی گفت: نتیجه مثبت آزمایش‌های تشخیص طبی کرونا در این شهرستان مرزی طی ۲ هفته اخیر نسبت به قبل از آن ۳۰ درصد بیشتر شده است.

حیدر احسانی افزود: هم‌اینک روزانه ۵۲ شهروند تایبادی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و ۱۰ تا ۱۵ نفر آنها در بیمارستان بستری می‌شوند.  

وی ادامه داد: این وضعیت در حالی است که میزان پایبندی شهروندان به شیوه‌نامه‌های بهداشتی به بیش از ۶۰ درصد رسیده است. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد همچنین به تکمیل گنجایش بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) این شهر اشاره و بیان کرد: هم‌اینک ۱۰۰ درصد تخت‌های بخش عفونی این مرکز درمانی اشغال شده و هیچ تخت خالی در بیمارستان تایباد برای بستری بیماران وجود ندارد.  

وی گفت: امسال ۵۱۵ نفر از شهروندان تایبادی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در تنها مرکز درمانی این شهرستان مرزی بستری شده‌اند. 

احسانی افزود: همچنین در این مدت ۲۰ نفر از شهروندان مبتلا به ویروس کرونا در تایباد جان خود را از دست داده‌اند.  

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۷۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش عفونی بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) تایباد بستری و تحت نظر پزشکان هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد وضعیت بیماری ۱۰ نفر از این شهروندان را "وخیم" توصیف و بیان کرد: در این وضعیت برای ارائه افزایش خدمات درمانی و بستری بیماران احتمالی چند بخش دیگر در بیمارستان تایباد پیش‌بینی شده است.

وی گفت: بی‌توجهی و سهل‌انگاری مردم در عمل به دستورهای بهداشتی پیشگیرانه طی چند هفته اخیر موجب شده است وضعیت تایباد از نظر شیوع کرونا به رنگ قرمز تغییر یابد و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود وضعیت بدتر از این خواهد شد. 

احسانی افزود: از شهروندان درخواست می‌شود ضمن رعایت پروتکلهای بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت جامعه در صورت مشاهده هرگونه مراسم‌ جمعی آن را به مرجع قضایی گزارش دهند.   

مرکز شهرستان مرزی و ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است. 

هم اکنون ۲۷ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در شرایط زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارند. 

در کشور نیز ۳۵۹ شهر در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۰ شهر در وضعیت زرد هستند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۸۳۳ هزار و ۱۳۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۰۴ هزار و ۷۱۶ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون چهار میلیون و ۵۳ هزار و ۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->