قطع ۶۵۰ فقره انشعاب غیر مجاز در طرقبه - شاندیز خراسان رضوی دل پردرد بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از اجرای حداقل‌های قانونی | حداقل‌هایی که با هزینه‌های مسکن و درمان هم‌خوانی ندارد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود سازمان هواپیمایی: خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست
سرخط خبرها

ماجرای قبض برق میلیونی آقای بازیگر

  • کد خبر: ۷۸۷۸۰
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
ماجرای قبض برق میلیونی آقای بازیگر
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: توانیر قبضی را اشتباهی محاسبه نمی‌کند و تعرفه بر مبنای مصرف مشترکان حساب می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور  با اشاره به افزایش نجومی قبض برخی از مشترکان در این ماه گفت: توانیر قبضی را اشتباهی محاسبه نمی‌کند و تعرفه بر مبنای مصرف مشترکان حساب می‌شود.


او ادامه داد: با توجه به افزایش زودهنگام دما در کشور و به مدار آمدن دستگاه‌های سرمایشی به خصوص کولر‌های گازی، مصرف برق مشترکان افزایش داشته است به طوری که مصرف از روی عدد ۲۰۰ کیلووات به ۹۰۰ کیلووات افزایش رسیده، این یعنی ۷۰۰ کیلووات افزایش مصرف، و این رقم به تنهایی بسیار بالا است و همین موضوع باعث افزایش قیمت برق مشترکان خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: یک الگو در فصل تابستان تعریف شده که بر اساس آن میزان مصرف حدود ۳۰۰ کیلووات ساعت است و نباید ماهیانه از این عدد بیشتر شود، در صورتی که مصرف مشترک از این میزان بیشتر شود، فرد پرمصرف تلقی می‌شود و بر این اساس ۱۶ درصد تعرفه آن‌ها افزایش می‌یابد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه آن دسته از مشترکانی که بیش از دو برابر الگو یعنی ۶۰۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف دارند، میزان برق مازادی را که مصرف می‌کنند، گفت: به طور متوسط نرخ خرید برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر محاسبه می‌شود، یعنی بهای برق این مشترکان به ازای هر کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان است.

سخنگوی صنعت برق کشور تصریح کرد: اگر مشترکان نسبت به قبض خود اعتراضی دارند، می‌توانند با مراجعه به شرکت برق مناطق خود از نحوه محاسبه قبوض خود آگاه شوند، در غیر این صورت رسیدگی‌های لازم اتخاذ می‌شود.

گفتنی است، روز گذشته یکی از بازیگران سینما و تلویزیون با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی اینستاگرام خود از صدور قبض چند میلیون تومانی برق منزل خود خبر داد و نسبت به نحوه محاسبه تعرفه برق اعتراض کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->