جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

وضعیت نامطلوب موجودی واکسن در مشهد

  • کد خبر: ۷۹۲۵۵
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
وضعیت نامطلوب موجودی واکسن در مشهد
طی دو سه روز گذشته شهروندان مشهدی که برای دریافت دز دوم واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند، خبری مبنی بر اینکه در حال حاضر واکسن مورد نظر موجود نیست می‌شنوند. در برخی مراکز واکسن برکت موجود است، اما سینوفارم تقریبا در بیشتر مراکز وجود ندارد و شهروندان با مشکل مواجهه شده اند.

نجمه سرباز | شهرآرانیوز، طی دو سه روز گذشته شهروندان مشهدی که برای دریافت دز دوم واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند، خبری مبنی بر اینکه در حال حاضر واکسن مورد نظر موجود نیست می‌شنوند. در برخی مراکز به ندرت واکسن برکت موجود است، اما سینوفارم تقریبا در بیشتر مراکز وجود ندارد و شهروندان با مشکل مواجه شده اند.


سوال‌ها درمورد حداکثر فاصله بین دو دوز واکسن و نگرانی تأخیر  و نبود در تزریق دوز دوم واکسن از جمله دغدغه‌های شهروندان مشهدی است که این موضوع را با دکتر مهدی قلیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح و پاسخ او را جویا شدیم.

 

هنوز واکسنی تحویل نشده است

او با بیان اینکه نبود دز دوم واکسن کرونا در برخی پایگاه‌های درمانی مقطعی و گذراست و به افراد اعلام می‌شود که روز‌های بعد برای دریافت واکسن مراجعه کنند، افزود: در همین خصوص، خودرویی از سمت مشهد به سمت تهران برای دریافت واکسن مراجعه کرده، اما متاسفانه هنوز واکسنی موجود نیست تا به ما تحویل بدهند و ما همچنان منتظریم. ما موجودی واکسن نداریم و امیدواریم این وضعیت تا هفته آینده رفع شود.


به گفته وی، طبق وعده ای که داده شده است باید تا هفته آینده واکسن توزیع شود و مردم تا شنبه هفته آینده صبر کنند. همچنین ممکن است در برخی مراکز و اکسن موجود باشد، اما سینوفارم و آسترازنکا در حال حاضر نیست و  از ۱۵ شهریور ماه به بعد شاید دز دوم آسترازنکا موجود شود.


او در پاسخ به این سوال که با توجه به مواجه با عرضه محدود واکسن‌ها و جمعیت مضطرب که منتظر نوبت دوم واکسیناسیون خود هستند و سوال‌هایی در خصوص حداکثر فاصله بین دو دوز و نگرانی تأخیر در تزریق دوز دوم واکسن در مشهد وجود دارد، گفت: مردم به هیچ وجه نگران نباشند تزریق دز دوم زمان خاصی ندارد و مهم این است که حتما دز دوم تزریق شود اما زمانش اگر به تاخیر افتاد مشکلی پیش نمی آورد.

 

واکسن در مشهد موجود نیست؛ نه سینوفارم نه برکت!

 

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر بسیاری از واکسن‌های ایرانی و خارجی برای واکسیناسیون و کنترل پاندمی کووید ۱۹ مجوز مصرف گرفته اند. اکثر واکسن‌های کووید ۱۹ در دو دوز تجویز می‌شوند.


فاصله زمانی بین تزریق دو دوز در بیشتر واکسن‌ها بین ۳ تا ۴ هفته است، اما شواهد نشان داده که در برخی از واکسن‌ها مانند آسترازنکا، تأخیر در دوز دوم تا ۱۲ هفته نیز موجب افزایش ایمنی بدن می‌شود.


سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که اهمیت چندانی ندارد که دوز دوم را چند روز دیرتر یا زودتر دریافت کرد، اما تزریق آن بسیار مهم است، زیرا در دوز اول آنتی ژن جدید به سیستم ایمنی بدن وارد و پاسخ ایمنی بدن آغاز می‌شود و در نهایت دوز دوم باعث تقویت سیستم ایمنی می‌گردد، به طوری که پاسخ آنتی بادی و همچنین پاسخ سلول T بسیار قوی ایجاد می‌کند که طولانی مدت ادامه می‌یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->