وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح تجمع حامیان فلسطین در پایتخت پاکستان و ابراز همبستگی با دانشجویان آمریکا + تصاویر خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم + فیلم عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادران خود را از دست می‌دهند
سرخط خبرها

زنان هرات از طالبان خواستند به حق تحصیل و کار آنها احترام بگذارند

  • کد خبر: ۷۹۳۵۱
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
زنان هرات از طالبان خواستند به حق تحصیل و کار آنها احترام بگذارند
شماری از زنان در ولایت هرات با راه‌اندازی یک گردهمایی اعتراضی، خواهان احترام‌گذاشتن طالبان به حق کار و تحصیل زنان شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شماری از زنان هرات امروز (پنج‌شنبه، ۱۱ سنبله- شهریور) در مقابل ساختمان ولایت هرات گردهم آمدند و شعارهای «نترسید، همه باهم هستیم» و «هیچ حکومتی بدون حمایت زنان پایدار نمی‌ماند» سر دادند.

 

آنان هشدار دادند که هیچ گروهی حق ندارد که آنان را از حق تحصیل و کار محروم کنند باید طالبان به حقوق زنان احترام بگذارند.

 

فاطمه یکی از معترضان در گفت‌وگو با «روزنامه اطلاعات روز» گفت که طالبان نباید زنان را نادیده بگیرند و حقوق‌شان را پایمال کنند.

 

او تأکید کرد که زنان افغان هرگز به عقب بر نمی‌گردند.

 

مریم، معترض دیگر گفت که اگر طالبان به حق تحصیل و کار زنان احترم نگذارند، جوانان مجبور به ترک افغانستان می‌شوند و آن وقت حکومت طالبان به کمبود نیروی متخصص مواجه خواهد شد.

 

در همین حال؛ مولوی شیراحمد عمار، معاون والی طالبان در هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که منتظر تصمیم رهبری این گروه در این مورد است.

 

بیش از سه هفته می‌شود که هرات به دست گروه طالبان سقوط کرده است. چندین کارمند دولتی به روزنامه اطلاعات روز گفته‌اند که طالبان برای آنان اجازه‌ی کارکردن در ادارات دولتی را نداده‌‍‌اند.

 

همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که طالبان مانع کارکردن زنان در شهرک صنعتی هرات شده‌اند.

 

با این وجود، زنان هرات می‌گویند که بخش زیادی از زنان تنها نان‌آور خانه‌های‌شان هستند و با محروم‌شدن از حق کار، زندگی خانواده‌های‌شان با چالش‌های جدی مواجه می‌شود.

 

منبع: اطلاعات روز

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->